Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR13778
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR13778/1
Regeling vervallen per 04-03-2010
Ondermandaat Afdeling Middelen
Geldend van 07-06-2007 t/m 03-03-2010
Intitulé
Ondermandaat Afdeling MiddelenHet hoofd van de afdeling Middelen;
overwegende, dat het gewenst is de bevoegdheden die verband houden met de taakvelden van de afdeling te leggen bij de medewerkers die belast zijn met de voorbereiding en uitvoering van besluiten; gelet op de bepalingen van het algemeen mandaatbesluit Leudal 2007;
besluit:
De aan het hoofd van de afdeling Middelen gemandateerde bevoegdheden, overeenkomstig het bij dit besluit behorende overzicht te mandateren aan de daarin vermelde medewerkers.
Op dit besluit zijn van overeenkomstige toepassing het Algemeen Mandaatbesluit Leudal, het Algemeen Mandaatoverzicht gemeente Leudal en de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht.
Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop zij bekend is gemaakt.
De ondermandaatlijst wordt ingeschreven in het gemeentelijk mandaatregister.
Bijlage, behorende bij ondermandaat besluit d.d. 1 juni 2007 van het hoofd van de afdeling middelen.
Bevoegdheid |
bevoegd bestuursorgaan (na mandaat) |
Ondermandaat aan |
Periodiek overzicht nodig |
Opmerkingen |
|
Het verzenden van ontvangstbevestigingen van bij het gemeentebestuur ingekomen verzoeken, zienswijzen, bezwaarschriften, bedenkingen en beroepschriften, alsmede het doen uitgaan van brieven die uitsluitend mededelingen, inlichtingen of feitelijke informatie bevatten (o.a. aanmaningen en herinneringen debiteuren), alsmede het verstrekken van statistische gegevens |
AH |
Alle medewerkers van de afdeling middelen |
Ja |
Uitgezonderd klachten |
|
Het woord voeren namens de bestuursorganen bij de behandeling van bezwaarschriften, beroepschriften, verzoeken om voorlopige voorziening en andere gerechtelijke procedures door de commissie voor de gerechtsbescherming, de sector Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank, de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, het Kantongerecht, de Centrale Raad van Beroep, het College van Beroep voor het Bedrijfsleven |
AH |
Medewerkers met de functiecode: 310.01; 320.01; 330.01 en 350.01 |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Het besluiten tot het aangaan van voor de afdeling relevante, privaatrechtelijke rechtshandelingen, binnen reeds vastgesteld budget, waaronder het vragen van offertes |
AH |
Medewerkers met de functiecode: 310.01; 320.01; 330.01 en 350.01 |
Ja |
Overleg met inkoopcoördinator |
|
Aanpassen van de polisvoorwaarden |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.04 |
Ja |
||
Opzeggen van verzekeringen |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.04 |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Aansprakelijkstelling van de gemeente door derden, in zijn algemeenheid tot het bedrag van het eigen risico (€ 2.500) |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.04 |
Ja |
In overleg juridisch medewerker P&C |
|
Het melden van poliswijzigingen, schade en aansprakelijkstellingen aan verzekeringsmaatschappijen. |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.04 |
|||
Het oninbaar verklaren en afboeken van vorderingen m.u.v. gemeentelijke belastingen, tot een bedrag van € 2.S00 |
AH |
Medewerker met de functiecode: 340.04 (invorderingsambtenaar) |
Ja |
Overleg met portefeuillehouder |
|
De automatisering (o.a. aankoop en onderhoud) |
AH |
Medewerker met de functiecode: 320.01 (coördinator l&A) |
Ja |
In overleg met afdelingshoofd |
|
Materiële faciliteiten (post- en archiefzaken, beveiliging, voorzieningen in het gemeentehuis, receptie, huishoudelijke dienst en telecommunicatie Logistieke voorzieningen (inkoop kantoormeubilair, kantoormachines, kantoorbenodigdheden en voorraadbeheer e.d. invordering van betalingen). |
AH |
Medewerker met de functiecode: 350.01 (coördinator facilitair) |
Ja |
In overleg met afdelingshoofd |
|
Het verlenen van uitstel van betalingen en het treffen van betalingsregelingen, m.u.v. gemeentelijke belastingen |
AH |
Medewerker met de functiecode: 340.04 (invorderingsambtenaar) |
Ja |
||
Het aangaan van langlopende geldlening, tot maximaal de vermogensbehoefte, vastgesteld bij de liquiditeitenplanning voor de lange termijn en uitsluitend door middel van de instrumenten genoemd in onderdeel "Financiering" van het Treasurystatuut |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.01 (Coördinator financiën) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd en ter kennisname aan P&C |
|
Het aangaan van kortlopende geldleningen en rekeningcourant-overeenkomsten tot maximaal de kasgeldlimiet, als bedoeld in artikel 1 onder g van de Wet Financiering Decentrale Overheden en uitsluitend door middel van de instrumenten genoemd in onderdeel "Saldo- en Liquiditeitenbeheer" van het Treasurystatuut. |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.01 (Coördinator financiën) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd en ter kennisname aan P&C |
|
Het uitzetten van overtollige liquide middelen |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.01 (Coördinator financiën) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Het openen en sluiten van bankrekeningen |
AH |
Medewerker met de functiecode: 330.01 (Coördinator financiën) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Toepassen van artikel 63 AWR (hardheidsclausule) |
Coördinator belastingen (Hef-finqsambtenaar) |
Medewerker met de functiecode: 330.05) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Toepassen artikel 66 AWR (kwijtschelding boete) |
AH |
Medewerker met de functiecode: 340.01 (Coördinator belastingen) |
Ja |
Overleg met afdelingshoofd |
|
Toepassen artikel 255, lid 5 Gemeentewet (oninbaar verklaren belastingvorderingen) |
AH |
Medewerker met de functiecode: 340.04 (invorderingsambtenaar) |
Ja |
Overleg met heffingsambtenaar |
|
BEVOEGDHEID VIA ATTRIBUTIE |
Bestuursorgaan door attributie |
Mandaat aan |
Periodiek overzicht nodig |
Opmerkingen |
|
Afhandeling reacties tegen gecombineerde aanslagbiljetten |
Heffingsambtenaar |
Medewerkers met de functiecode: 340.02 t/m 340.05 |
Ja |
||
Uitspraken bezwaar WOZ en belastingen |
Heffingsambtenaar |
Medewerkers met de functiecode: 340.02 |
Ja |
||
Verweerschriften WOZ en belastingen |
Heffingsambtenaar |
Medewerkers met de functiecode: 340.02 |
Ja |
||
Uitspraken bezwaar leges |
Heffingsambtenaar |
Medewerkers met de functiecode: 340.02 |
Ja |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl