Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR134707
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR134707/2
Regeling vervallen per 31-12-2011
Ondermandaatbesluit dienst Wijken 2010
Geldend van 01-01-2010 t/m 30-12-2011
Intitulé
Ondermandaatbesluit dienst Wijken 2010Ondermandaatbesluit dienst Wijken nr. 2010
Artikel 1
Ondermandaat
- 1.
De directeur ontleent zijn bevoegdheden aan de Organisatieverordening Zaanstad, het Algemeen Mandaatbesluit Zaanstad en eventueel andere bestuursbeslissingen. Aan de nader in de bijlage bij dit besluit genoemde personen geeft hij toestemming om bij wijze van ondermandaat gebruik te maken van de in de bijlage genoemde bevoegdheden. Hij kan die bevoegdheden ook zelf blijven uitoefenen en/of het ondermandaatbesluit altijd direct wijzigen en/of intrekken.
- 2.
De ondergemandateerde blijft bij de uitoefening van de bevoegdheden binnen de kaders gesteld in de wet, het gemeentelijk beleid en de besluiten van het GMT.
- 3.
De functioneel leidinggevende van een ondergemandateerde is altijd bevoegd om de bevoegdheid die is ondergemandateerd, zelf uit te oefenen.
Artikel 2 Ondertekeningsvolmacht
-
Aan het ondermandaat is gekoppeld de ondervolmacht van de burgemeester, d.d. 19 maart 2008, om uit de toepassing van de bevoegdheden voortvloeiende correspondentie en overeenkomsten te ondertekenen en de gemeente op basis van artikel 171 van de Gemeentewet te vertegenwoordigen.
Artikel 3. Waarneming bij afwezigheid/vervanging
-
1. In geval van verhindering of ontstentenis van de directeur komt het aan hem verleende mandaat toe aan een door hem aan te wijzen sectorhoofd.
-
2. In geval van verhindering of ontstentenis van een sectorhoofd komt het verleende ondermandaat toe aan het door hem als vervangend sectorhoofd aangewezen sectorhoofd, alsmede aan de daartoe door de directeur expliciet als plaatsvervanger aangewezen functionaris(-sen).
-
3. Afdelingshoofden en teamleiders binnen dezelfde sector en de gebeidsmanagers kunnen elkaar in voornoemde omstandigheden onderling vervangen met toestemming van het betreffende hoofd van de sector.
Degene die een andere functie waarneemt heeft op dat moment de bevoegdheden die aan die functie zijn verbonden.
Artikel 4 Ondertekening
Bij gebruik van de in de bijlage bij dit besluit genoemde bevoegdheden wordt in de ondertekening van besluiten tot uitdrukking gebracht dat in mandaat wordt gehandeld namens de burgemeester of namens het college van burgemeester en wethouders van Zaanstad.
Artikel 5
Uitsluitingen
- 1.
Het ondermandaat is niet van toepassing op:
- a.
kwesties waarin de directeur dat heeft bepaald;
- b.
in zaken die een beslissing vergen die afwijkt van het tot dan toe gevoegde beleid;
- c.
in zaken die een beslissing vergen die afwijkt van een advies waarvan het inwinnen ingevolge een wettelijk voorschrift dan wel ingevolge een gemeentelijke richtlijn verplicht is;
- d.
in zaken die een beslissing vergen die leidt tot overschrijding van het beschikbare budget;
- e.
in beslissingen om de raad een voorstel te doen;
- f.
in zaken die de vaststelling van algemeen verbindende voorschriften of beleidsregels vergen, tenzij het regels betreffen ten aanzien van de ambtelijke organisatie met uitzondering van de organisatie van de griffie;
- g.
in zaken die het nemen van een besluit vergen waarvoor is bepaald dat dit genomen moet worden met versterkte meerderheid of waarvan de aard van de bevoegdheid zich verzet tegen het nemen van een besluit krachtens mandaat;
- h.
in besluiten die wettelijk onderworpen zijn aan goedkeuring.
- a.
Artikel 6 Inwerkingtreding en bekendmaking
- 1.
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2010 en vervangt alle eerdere ondermandaatbesluiten.
- 2.
Dit besluit zal worden bekendgemaakt door het plaatsen daarvan in het Gemeenteblad.
Zaanstad, 8 december 2009
Dhr. D.P. Stuurman CPC,
directeur Dienst Wijken
Bijlage bij het Ondermandaatsbesluit dienst Wijken 2010
ONDERGEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Wijkmanagement |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig.Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Gebiedsmanagers |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. diensten en leveringen |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig.Dit bedrag is exclusief BTW. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Gebiedsmanagers |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Gebiedsmanagers |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Wijkmanagement en gebiedsmanagers voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt en de verplichting bevoegd is aangegaan. |
Subsidies |
|||
Aanvragen en verantwoorden van subsidies bij derden. |
B&W |
Directeur |
Indien de subsidieaanvraag past binnen door de raad en/of het college vastgesteld beleid. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Bedrag aanvraag € 50.000 - < € 193.000. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
Bedrag aanvraag < € 50.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Directeur |
Bij subsidiebedrag € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Bij subsidiebedrag € 50.000 - < € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
Bij subsidiebedrag < € 50.000. |
Weigeren van subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Besluiten tot het uitvaardigen van een dwangbevel inzake de terugvordering van subsidie |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Wet dwangsom |
|||
Afhandelen van een verzoek in het kader van art. 4:17 en 18 van de Awb (incl. buiten behandeling laten, weigeren en verlenen van het verzoek om een dwangsom) |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement/Gebiedsmanagers |
Meldplicht aan de directeur van de betaalde dwangsommen in de Marap |
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Gebiedsmanagers |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd Wijkmanagement |
|
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit betreffende het werkveld van de sector en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Gebiedsmanagers voorzover het hun eigen werkveld betreft en het sectorhoofd Wijkmanagement |
|
Het nemen van besluiten omtrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Sectorhoofd Wijkmanagement en de Gebiedsmanagers voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Planning en Control |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW.vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd P&C |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000.3 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector P&C voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. diensten en leveringen |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd P&C |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector P&C voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW.vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I & C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd P& C |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector P&C |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd P&C en Afdelingshoofden van de sector P&C |
Mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt en de verplichting bevoegd is aangegaan. |
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Sectorhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Sectorhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd P&C |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Sectorhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Sectorfhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Sectorhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Sectorhoofd P&C |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Sectrofhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd P&C |
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Sectorfhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
|
Het nemen van besluiten omtrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Sectorhoofd en Afdelingshoofden van de sector P&C |
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Maatschappelijke Ontwikkeling |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd MO |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000.4 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bij financiële verplichting < € 50.000.4 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. diensten en leveringen |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.4 NB vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd MO |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.4 Zie NB . |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO voorzover het hun eigen werkveld beteft |
Bij financiële verplichting < € 50.000.4 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.4 NB vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd MO |
Bij financiële verplichting € 50.000 – < € 193.000.4 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden en teamleiders binnen de sector MO voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd MO, afdelingshoofden en teamleiders binnen de sector MO voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Onbeperkt, mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt. Het gaat alleen om verplichtingen diemen zelf is aangegaan en waarvoor men bevoegd is. |
Subsidies |
|||
Aanvragen en verantwoorden van subsidies bij derden. |
B&W |
Directeur |
Indien de subsidieaanvraag past binnen door de raad en/of het college vastgesteld beleid. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
Bedrag aanvraag € 50.000 - < € 193.000. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bedrag aanvraag < € 50.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Directeur |
Bij subsidiebedrag € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
Bij subsidiebedrag € 50.000 - < € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bij subsidiebedrag < € 50.000. |
Weigeren van subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector. |
B&W |
Afdelingshoofd en teamleiders van de sector MO voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Wet dwangsom |
|||
Afhandelen van een verzoek in het kader van art. 4:17 en 18 van de Awb (incl. buiten behandeling laten, weigeren en verlenen van het verzoek om een dwangsom) |
Sectorhoofd MO/afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
Meldplicht aan de directeur van de betaalde dwangsommen in de Marap |
|
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Afdelingshoofden en teamleiders van de sector MO |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
|
Uitvoering Leerplichtwet 1969 |
|||
Onderzoeks – en opsporingsbevoegdheden in het kader van deze wet. |
B&W |
Leerplichtambtenaar |
Onder de bevoegdheid van de leerplichtambtenaar valt het steeds toegang hebben tot de scholen onderscheidenlijke instellingen, de bevoegdheid om personen te horen en het opstellen van een proces-verbaal. |
Besluiten o.g.v. de artikelen 3a, 3b, 5, 15 en 19. |
B&W |
Leerplichtambtenaar |
Jaarlijkse rapportage. |
Verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs |
|||
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 7, lid 3 en 4). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Bekendmaking van besluiten (art. 14). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming (art. 15, lid 4 en 5). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend binnen toegekende budget. |
B&W |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. |
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend binnen toegekende budget. |
B&W |
Sectorhoofd MO |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.Dit bedrag is exclusief BTW. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Goedkeuring bouwplannen, begroting c.a. (art. 16), mits passend in budget. |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
Bij financiële verplichting < € 50.000. |
Aanvang bekostiging in termijnen (art. 17). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Verlenging termijn aanspraak vergoeding (art. 18, lid 3). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Niet behandelen onvolledige aanvraag (art. 20, lid 2). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Besluit nemen op spoedeisende aanvraag (art. 21). |
B&W |
Sectorhoofd MO |
|
Aanvang bekostiging; geen bekostiging wegens ontbreken overeenstemming / goedkeuring bouwplannen, begroting c.a., mits passend binnen toegekende budget / aanvang bekostiging in termijnen (art. 23). |
B&W |
Sectorhoofd MO |
|
Toestemming verhuur (art. 36, lid 3 en 4). |
B&W |
Teamleider Accommodaties |
|
Verordening Kinderopvang |
|||
Verlenen en intrekken vergunning voor peuterspeelzalen. |
B&W |
Afdelingshoofd Jeugd en Onderwijs |
|
Verordening Leerlingenvervoer |
|||
Het nemen van besluiten (toekennen, afwijzen, niet in behandeling nemen etc) op een aanvraag voor een vervoersvoorziening. |
B&W |
Afdelingshoofd Jeugd en Onderwijs |
|
WMO |
|||
Uitvoering WMO |
B&W |
RIO |
|
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd MO/Afdelingshoofden en teamleiders voor zover het hun eigen werkveld betreft |
|
Het nemen van besluiten omtrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Sectorhoofd MO/afdelingshoofden en teamleiders voor zover het hun eigen werkveld betreft |
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Handhaving |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB dit bedrag is excl. BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Handhaving |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000.7 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Bij financiële verplichting < € 50.000.7 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. diensten en leveringen |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.7 NBDit bedrag is excl. BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Handhaving |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.7 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Bij financiële verplichting < € 50.000.7 Zie NB. Ieder is bevoegd voorzover het hun eigen werkveld betreft. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten tot mediation |
B&W/Burgemeester |
Sectorhoofd Handhaving |
In overleg met portefeuillehouder en er mogen geen financiële verplichtingen uit de mediationovereenkomst voortvloeien |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB dit bedrag is excl. BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Handhaving |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.8 ZieNB . |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Bij financiële verplichting < € 50.000.8 Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G, Afdelingshoofd Straattoezicht |
Mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt en de verplichting bevoegd is aangegaan. |
Subsidies |
|||
Aanvragen en verantwoorden van subsidies bij derden. |
B&W |
Directeur |
Indien de subsidieaanvraag past binnen door de raad en/of het college vastgesteld beleid. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd Handhaving |
Bedrag aanvraag € 50.000 - < € 193.000. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Bedrag aanvraag < € 50.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Directeur |
Bij subsidiebedrag € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Sectorhoofd Handhaving |
Bij subsidiebedrag € 50.000 - < € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Bij subsidiebedrag < € 50.000. |
Weigeren van subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector. |
B&W |
Sectorhoofd Handhaving |
|
Besluiten tot het uitvaardigen van een dwangbevel inzake de terugvordering van subsidie |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Overleg CFA |
Wet dwangsom |
|||
Afhandelen van een verzoek in het kader van art. 4:17 en 18 van de Awb (incl. buiten behandeling laten, weigeren en verlenen van het verzoek om een dwangsom) |
Afdelingshoofden M&G en Straattoezicht |
Meldplicht aan de directeur van de betaalde dwangsommen in de Marap |
|
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd Handhaving |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voor zover het hun eigen werkveld betreft |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht voorzover het hun eigen werkveld betreft |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd Handhaving |
Woningwet |
|||
Het aanschrijven tot het treffen van voorzieningen en/of het aanbrengen van verbeteringen aan een gebouw, bouwwerk of standplaats (artikel 1a, 1b, 2, 7b, 13, 13a, 14, 14a, 15 en 40 Woningwet |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Gelijktijdig kunnen B&W, met een besluit zoals genoemd in de bovenstaande regel, besluiten tot toepassing van bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom gericht op naleving van het eerstgenoemde besluit. (art. 15 Woningwet). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
*** Informeren sectorhoofd Handhaving. |
Het onbewoonbaar verklaren van een woning of woonwagen en/of het onbruikbaar verklaren van een standplaats (art. 29 t/m 39). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Indien overtreding van de bij of krachtens hoofdstuk I, II, III en IV gegeven voorschriften met betrekking tot de staat of het gebruik van een gebouw, open erf van de leefbaarheid of een gebouw voor de veiligheid of de gezondheid, en er een klaarblijkelijk gevaar is op herhaling van de overtreding kunnen B&W besluiten dat gebouw, open erf of terrein te sluiten (art. 97 Woningwet). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Het verlenen van opdracht tot het instellen van een onderzoek naar de bouwtechnische staat van een bouwwerk. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Woningwet (incl. Gebruiksbesluit), Wet op de ruimtelijke ordening, Bouwverordening, Bouwbesluit, Monumentenwet, Wet Milieubeheer, Wet Bodembescherming (incl. besluit uniforme saneringen), Wet Geluidhinder,Wet Milieugevaarlijke stoffen |
|||
Bestuursrechtelijke handhaving van bovengenoemde wetgeving conform het door de raad vstgestelde handhavingsbeleidsplan 2008-2011. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingbeschikking (bestuursdwang of dwangsom) |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Wet bodembescherming |
|||
Aanschrijving verontreining van bodem art. 13 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Geven avn aanwijzingen ex art. 27 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Nemen van maatregelen na ongewoon voorval ex art. 30 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Het opleggen van bevelen ex art. 43 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Aanwijzing uitvoering sanering ex art. 39 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Instemmen met het evaluatieverslag ex art. 39c |
B&W |
AFdelingshoofd M&G |
|
Stellen van financiele zekerheid ex artikel 39f |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Instemmen met het nazorgplan ex art. 39d |
B&W |
Afdleingshoofd M&G |
|
Het nemen van maatregelen ex art. 49 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Het opvragen van alle gegevens en inlichtingen bij de Rijksbelastingdienst benodigd voor de uitvoering van de Wet bodemsanering |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Beantwoording van schriftelijke vragen in relatie tot bodemverontreiniging en sanering |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Wet Milieubeheer/bescherming |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Het verlenen van opdacht tot het instellen van een akoestisch onderzoek, geur- en bodemonderzoek |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
APV |
|||
Intrekken vergunning (art. 1.6) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Evenementenvergunning (art. 2.25) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Bevelen van al dan niet tijdelijke gedeeltelijke of algehele sluiting (art 2.29, 2.30 en 3.7 lid 1 sub b) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Toepassen bestuursrechtelijke handhaving (125 gemwet) wegens overtreding artikel 2.28 (terrasvergunning) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Intrekken terrasvergunning (art. 2.28 jo art 13 DHW) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Moet gaan om intrekking als sanctie Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Toepassen bestuursrechtelijke handhaving (125 gemwet) wegens overtreding artikel 3.4 (sexinrichting/escortbedrijf) |
B&W/Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Aanschrijven van expoitant tot het treffen van voorzieningen (3.16 lid 2) |
Burgemeester/B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Opiumwet |
|||
Het waarschuwen voor en het toepassen van bestuursdwang indien en voor het publiek toegankelijke lokalen en daarbij behorende erven verdovende middelen worden verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn (art. 13b) |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Drank- en horecawet |
|||
Intrekken vergunning 9art. 31) |
B&W |
Afdelingshoofd M&G Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Toeapssen bestuursdwang o.g.v artikel 125 gem wet (alle verbodsartikelen) |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Doen voorstel intrekken vergunning (art. 32) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Moet gaan om intrekking als sanctie Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Wet op de kansspelen |
|||
Toepassen bestuursdwang o.g.g. 125 gemwet (artikel 30b Wet op de kansspelen jo Awb) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Intrekken aanwezigheidsvergunning (artikel 30f) |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Winkeltijdenwet |
|||
Bestuursrechtelijke handahving ogv artikel 125 Gem wet jo H5 Awb wegens overtreding artikel 2 |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Wet kinderopvang |
|||
Bestuursrechtelijke handhaving conform het door de raad vastgestelde handhavingsbeleidsplan 2008-2011. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingsbeschikking (bestuursdwang of dwangsom) |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Politiek gevoelige zaken/beslissingen i.o.m sectorhoofd aan portefeuillehouder voorleggen |
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
Het uitoefenen van bestuursdwang ogv art 170 WvW (wegsleepregeling) |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
APV, Afvalstoffenverordening |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Bestuursrechtelijke handhaving conform het door de raad vastgestelde handhavingsbeleidsplan 2008-2011. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingsbschikking (bestuursdwang of dwangsom) |
B7W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Kermisverordening |
|||
Het uitoefenen van verrichten van operationele taken, incl. de bevoegdheden mbt het verlenen van en weigeren van een vergunning ingevolge de Kermisverordening |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Marktverordening |
|||
Het uitoefenen en verrichten van de operationele taken, inc. de bevoegdheden mbt het verlenen, schorsen, weigeren en intrekken van een vergunning, ingevolge de Marktverordening |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Wet basisregistraties adressen en gebouwen |
|||
Het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
||
Geven van aanwijzingen ex. Artikel 27. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Nemen van maatregelen na ongewoon voorval ex. art. 30. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Het opleggen van bevelen ex art. 43. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Aanwijzing uitvoering sanering ex art. 39. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Instemmen met evaluatieverslag ex art. 39c. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Stellen van financiële zekerheid ex art. 39f. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Instemmen met nazorgplan ex art. 39d. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Het nemen van maatregelen ex art. 49. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Het opvragen van alle gegevens en inlichtingen bij de Rijksbelastingdienst, benodigd voor de uitvoering van de Wet bodemsanering. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Beantwoording van schriftelijke vragen in relatie tot bodemverontreiniging en –sanering. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Zie ***. |
Wet Milieubeheer/Wet bodembescherming |
|||
Het verlenen van opdracht tot het instellen van een akoestisch onderzoek, geur- en bodemonderzoek. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
APV |
|||
Intrekken vergunning (art. 1.6). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Evenementenvergunning (art. 2.25). |
Burgemeester |
afdelingshoofd M&G |
|
Bevelen van al dan niet tijdelijke gedeeltelijke of algehele sluiting (art. 2.29, art. 2.30 en art. 3.7 lid 1 sub b). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Toepassen bestuursrechteljike handhaving (ex art. 125 gemeentewet en de Awb) wegens overtreding artikel art. 2.28 (terrasvergunning). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Intrekken terrasvergunning (art. 2.28 jo art. 13 DHW). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Toepassen bestuursrechtelijke handhaving (125 gemeente wet en Awb) wegens overtreding artikel 3.4 (sexinrichting/escortbedrijf) |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Aanschrijven van exploitant tot het treffen van voorzieningen (art. 3.16 lid 2). |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Opiumwet |
|||
Het waarschuwen voor en het toepassen van bestuursdwang indien in voor het publiek toegankelijke lokalen en/of woningen en daarbij behorende erven verdovende middelen worden verkocht, afgeleverd of verstrekt, dan wel daartoe aanwezig zijn (art. 13 b). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Drank- en horecawet |
|||
Intrekken vergunning (art. 31). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
Moet gaan om intrekking als sanctie. |
Toepassen bestuursdwang o.g.v. art. 125 GW en H. 5 Awb (alle verbodsartikelen). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Doen voorstel intrekken vergunning (art. 32). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
Moet gaan om intrekking als sanctie. |
Wet op de Kansspelen |
|||
Toepassen bestuursdwang o.g.v. art. 125 Gemeentewet en H. 5 Awb(art. 30b Wet op de Kansspelen jo Awb). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Intrekken aanwezigheidsvergunning (art. 30f). |
Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G |
|
Winkeltijdenwet |
|||
Bestuursrechtelijke handhaving o.g.v. art. 125 Gemeentewet jo H.5 Awb wegens overtreding art. 2. |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
|
Wet Kinderopvang |
|||
Bestuursrechtelijke handhaving van de Wet Kinderopvang. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingbeschikking (bestuursdwang of dwangsom). |
B&W |
Afdelingshoofd M&G |
*** Informeren sectorhoofd Handhaving. |
Wegenverkeerswet 1994 |
|||
Het uitoefenen van bestuursdwang o.g.v. art. 170 WvW (wegsleepregeling). |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
Deze bevoegdheid is ook ondergemandateerd aan de executieve politieambtenaren van de regiopolitie Zaanstreek-Waterland. |
APV, Afvalstoffenverordening |
|||
Bestuursrechtelijke handhaving van APV en Afvalstoffenverordening. Van de eerste controlebrief t/m de handhavingbeschikking (bestuursdwang of dwangsom). |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Het verhalen van de kosten van het beheer van onrechtmatig op de openbare weg geplaatste afvalstoffen (art. 18.17 WMB). |
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
|
B&W |
Afdelingshoofd Straattoezicht |
||
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G en het afdelingshoofd Straattoezicht |
|
Het nemen van besluiten omtrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Afdelingshoofd M&G en afdelingshoofd Straattoezicht |
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Realisatie en Beheer |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB dit bedrag is excl. BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Realisatie en Beheer |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000. Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Bij financiële verplichting < € 50.000.9 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Teamleider Beheer en Teamleider Realisatie |
Bij financiële verplichting < € 10.000.9 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. meerwerk |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten ten behoeve van meerwerk ten aanzien van werken bij een projectbudget> € 1000.000. |
B&W / Burgemeester |
Projectleider |
De post onvoorzien in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich uit tot een bedrag van 5% van het projectbudget en binnen de marges van min. € 70.000 – max. € 300.000. NB. Dit bedrag is exclusief BTW. Voor raamoverenkomsten is dit het totaal vand e verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben. Het projectbudget is het toaal beshikbare budget op een codenummer (op het MIP) om het gehele project te kunnen realiseren (dus inclusief meerwerk/onvoorzien) |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten ten behoeve van meerwerk ten aanzien van werken bij een projectbudget > € 500.000 - € 1000.000. |
B&W / Burgemeester |
Projectleider |
De post onvoorzien in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich uit tot een bedrag 7% van het projectbudget (zie NB) en binnen de marges van min. € 50.000 – max. € 70.000. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten ten behoeve van meerwerk ten aanzien van werken bij een projectbudget > € 50.000 - € 500.000. |
B&W / Burgemeester |
Projectleider |
De post onvoorzien in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich uit tot een bedrag 10% van het projectbudget(zie NB) en binnen de marges van min. € 10.000 – max. € 50.000. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten ten behoeve van meerwerk ten aanzien van werken bij een projectbudget € 50.000. |
B&W / Burgemeester |
Projectleider |
De post onvoorzien in het projectbudget dient te worden aangewend voor meerwerk. Het mandaat strekt zich uit tot een bedrag 20% van het projectbudget (zie NB) en max. € 10.000. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten ten behoeve van meerwerk ten aanzien van werken bij een projectbudget € 10.000. |
B&W / Burgemeester |
Directievoerder |
Bij financiële verplichting € 10.000, waarbij hij ten aanzien van bedragen > € 2.500 - € 10.000 schriftelijke toestemming nodig heeft van de projectleider (zie ook NB). |
Overeenkomsten t.a.v. diensten en leveringen |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000. NB Dit bedrag is excl. BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd Realisatie en Beheer |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.11 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector R& |
Bij financiële verplichting < € 50.000.11 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Teamleider Beheer en Teamleider Reallisatie |
Bij financiële verplichting < €10.000.11 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.11 NB. Dit bedrag is exclusief BTW. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&B |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.11 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Bij financiële verplichting < € 50.000.11 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Teamleider Beheer en teamleider Realisatie |
Bij financiële verplichting < € 10.000.11 Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&B, afdelingshoofden R&B en teamleider Realisatie |
Mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt en de verplichting bevoegd is aangegaan. |
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voorvloeiend uit verplichtingen tav meerwerk |
Projectleiders Realisatie |
Een projectleider mag de facturen aftekenen ais aan als onderstaande voorwaarden is voldaan: -Een verplichting is aangemaakt in One World {Er is een inkoopordernummer) -Functiebenaming (Sr,) Projectleider -Onafhankelijke toets op de levering (zoals een ondertekening van de opzichter op de termijnstaat die als kopie bij de factuur wordt toegevoegd) |
|
Gebruik gemeentegrond |
|||
Het beschikken op een aanvraag om toestemming voor het leggen van één of meer kabels, leidingen etc. in gemeentegrond. |
B&W |
Afdelingshoofd Beleid & Ondersteuning |
|
APV |
|||
Het verlenen en weigeren van vergunningen als bedoeld in art. 2.1.5.2 APV (aanleggen, veranderen, beschadigen weg). |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Het verlenen en weigeren van ontheffing als bedoeld in art. 2.1.6.10 APV (object onder hoogspanningslijn). |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Wegenverkeerswet |
|||
Het nemen van verkeersbesluiten bij of krachtens de Wegenverkeerswet. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Het verlenen en weigeren van ontheffingen ex art. 149 Wegenverkeerswet. |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Het treffen van tijdelijke verkeersmaatregelen bij of krachtens de Wegenverkeerswet. |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Verlenen en weigeren van ontheffingen ex art. 87 RVV. |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Verlenen en weigeren van ontheffingen ex art. 7.1 Voertuigreglement. |
B&W |
Afdelingshoofd Beheer en teamleider Beheer |
|
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Voorzover de correspondentie ziet op informatieverstrekking of de feitelijke afhandeling van genomen besluiten. |
Het nemen van besluiten omtrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Afdelingshoofden binnen de sector |
|
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Subsidies |
|||
Aanvragen en verantwoorden van subsidies bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
Indien de subsidieaanvraag past binnen door de raad en/of het college vastgesteld beleid. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
Bedrag aanvraag € 50.000 - < € 193.000. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Bedrag aanvraag < € 50.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Directeur |
Bij subsidiebedrag € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
Bij subsidiebedrag € 50.000 - < € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Bij subsidiebedrag < € 50.000. |
Weigeren van subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector. |
B&W |
Sectorhoofd R&B |
|
Besluiten tot het uitvaardigen van een dwangbevel inzake de terugvordering van subsidie |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&B |
|
Wet dwangsom |
|||
Afhandelen van een verzoek in het kader van art. 4:17 en 18 van de Awb (incl. buiten behandeling laten, weigeren en verlenen van het verzoek om een dwangsom) |
Sectorhoofd R&B; afdelingshoofden binnen de sector R&B |
Meldplicht aan de directeur van de betaalde dwangsommen in de Marap |
Bevoegdheid per sector |
Orgaan |
Ondermandaat aan |
Bijzonderheden |
Sector Ruimte en Milieu |
|||
Overeenkomsten t.a.v. werken |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 4.845.000. NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&M |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 4.845.000.12 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van werken. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden binnen de sector R&M |
Bij financiële verplichting < € 50.000.zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. diensten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.12 NB Dit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&M |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.12 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten en het vastgestelde aanbestedingsbeleid ten aanzien van diensten en leveringen. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector R&M |
Bij financiële verplichting < € 50.000.12 Zie NB. |
Overeenkomsten t.a.v. toegekende budgetten |
|||
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Directeur |
Bij financiële verplichting € 193.000.12 NBDit bedrag is exclusief BTW. vóór beslissing om af te wijken van aanbestedingsbeleid en/of de AO/IC Inkoop en Aanbesteding is schriftelijke toestemming directeur en het bureau I&C nodig. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&M |
Bij financiële verplichting € 50.000 - < € 193.000.12 Zie NB. |
Het voorbereiden, aangaan, ondertekenen en uitvoeren van overeenkomsten met betrekking tot onderhoud, verhuur, exploitatie e.d. aangaande het werkveld van de betreffende afdeling c.q. team binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W / Burgemeester |
Afdelingshoofden van de sector R&M |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. |
Goedkeuring en ondertekening facturen |
|||
Het goedkeuren en ondertekenen van facturen voortvloeiend uit verplichtingen. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&M en afdelingshoofden binnen de sector R&M |
Onbeperkt, mits het te accorderen bedrag het verplichtingenbedrag niet overschrijdt. Het gaat alleen om verplichtingen die men zelf is aangegaan en waarvoor men bevoegd is. |
Subsidies |
|||
Aanvragen en verantwoorden van subsidies bij derden. |
B&W |
Directeur |
Indien de subsidieaanvraag past binnen door de raad en/of het college vastgesteld beleid. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
Bedrag aanvraag € 50.000 - < € 193.000. |
Aanvragen en verantwoorden van vervolgsubsidie / herhalingsbijdragen bij derden. |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&M |
Bedrag aanvraag < € 50.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Directeur |
Bij subsidiebedrag € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
Bij subsidiebedrag € 50.000 - < € 193.000. |
Verlenen, vaststellen, en intrekken subsidie aangaande het werkveld van de betreffende afdeling binnen de voor het betreffende onderwerp toegekende budgetten. |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&M |
Bij subsidiebedrag < € 50.000. |
Weigeren van subsidie aangaande het werkveld van de betreffende sector. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
|
Besluiten tot het uitvaardigen van een dwangbevel inzake de terugvordering van subsidie |
B&W |
Afdelingshoofden binnen de sector R&M |
|
Wet dwangsom |
|||
Afhandelen van een verzoek in het kader van art. 4:17 en 18 van de Awb (incl. buiten behandeling laten, weigeren en verlenen van het verzoek om een dwangsom) |
Sectorhoofd R&M; afdelingshoofden binnen de sector R&M |
Meldplicht aan de directeur van betaalde dwangsommen in de Marap |
|
Personeelsaangelegenheden toepassen van het AGZ-reglement en andere rechtspositieregelingen |
|||
Buitengewoon verlof ex art. 6:4:1, 6:4:2 en 6:4:4 Het nemen van een besluit over een verzoek tot toekenning van buitengewoon verlof. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat van de sector R&M |
Halfjaarlijkse rapportage aan sectorhoofd, gelijktijdig met Marap. |
Dienstreis Het geven van een opdracht tot het maken van een dienstreis (m.u.v. buitenlandse reizen) en het vaststellen van de hoogte van de vergoeding voor de gemaakte kosten. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat binnen de sector R&M |
|
Vacaturestelling Besluit tot openstelling van een vacature. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
Mits het een vacature betreft binnen de vastgestelde formatie en het functieprofiel ongewijzigd blijft, hoeft geen MT-besluit te worden opgesteld. Sectorhoofd informeert altijd de directeur. |
Personeelwerving Besluitvorming over de (wijze van) werving van personeel, mits binnen de door het GMT vastgestelde kaders. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat van de sector R&M |
|
Overwerk Opdracht geven tot het verrichten van overwerk voor maximaal 10 uur per kalendermaand. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat van de sector R&M |
|
Studiefaciliteiten Beslissing over studiefaciliteiten ex hfst. 17 voor zover passend binnen vastgesteld opleidingsplan. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat van de sector R&M |
|
Ouderschapsverlof Treffen van een afwijkende regeling m.b.t. verlenen betaald ouderschapsverlof ex art. 6:5:3. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
|
Dienstroosters Beslissing over dienstroosters. |
B&W |
Afdelingshoofden en programmamanager Klimaat van de sector R&M |
|
Beoordeling De vaststelling van de personeelsbeoordeling. |
B&W |
Sectorhoofd R&M |
|
Wet Geluidhinder |
|||
Het sluiten van overeenkomsten voor het aanbrengen van geluidwerende voorzieningen. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
Betreft overeenkomsten met eigenaren betreffende woning. Bij financiële verplichting < € 50.000. |
Verzoek tot verlenen van opdracht tot het instellen van een akoestisch onderzoek. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
Bij financiële verplichting < € 50.000. Zie NB. Dit bedrag is exclusief BTW. Voor raamovereenkomsten is dit het totaal van de verplichtingen waarop de overeenkomst tijdens de looptijd betrekking heeft, dan wel naar verwachting zal hebben |
Wet Bodembescherming |
|||
Het afgeven van bodemgeschiktheidsverklaringen (art. 2.1.5 Bouwverordening). |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Het nemen van besluiten in het kader van actie Bodembeheer, zoals omschreven in het Bodembeheerplan. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
·Het aanbieden van bodemrapporten aan GS. ·Verzoeken om beschikkingen aan GS omtrent ernst en urgentie. ·Aanvragen aan GS van mandaten o.g.v. de Wet Bodembescherming. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Instellen projectgroep (incl. financiële toezeggingen). |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
Financiële toezegging < € 50.000. |
Nemen / wijzigen / intrekken van beschikkingen o.g.v. art. 27, 29, 37, 38, 39 en 40 Wet Bodembescherming. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Nemen / wijzigen / intrekken van beschikkingen, waarbij afdeling 3.4 van de Awb is gevolgd en waarbij zienswijzen zijn ingediend. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Verlengen van de behandelingsduur van een aanvraag om een beschikking. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Het sluiten van co-financieringsovereenkomsten (o.a. zoals bedoeld in art. 76 Wet Bodembescherming). |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
Financiële toezegging < € 50.000. |
Beantwoording van schriftelijke vragen in relatie tot bodemverontreiniging en –sanering. |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Afvalstoffenverordening |
|||
Aanwijzen van locaties ondergrondse containers conform art. 9 en 13 van de Afvalstoffenverordening |
B&W |
Afdelingshoofd Milieu |
|
Bestemmingsplannen |
|||
Het ondertekenen van verweerschriften in het kader van procedures inzake ruimtelijke plannen. |
B&W |
Afdelingshoofd Bestemmingsplannen |
|
Het nemen van besluiten tot het instellen van beroep, het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening of het indienen van een verzetschrift bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State en het ondertekenen van de bij genoemde genoemde besluiten behorende correspondentie |
B&W |
Afdelingshoofd Bestemmingsplannen |
|
De bevoegdheid tot het elektronisch vastleggen, waarmerken en publiceren van Wro instrumenten conform Bro artikel 1.2.1 lid 1, Bro artikel 1.2.2 lid 2, Bro artikel 1.2.3 lid 1 en Bro artikel 1.2.3 lid 1 en de Regeling standaarden ruimtelijke ordening 2008 |
B&W |
Afdelingshoofd bestemmingsplannen; Senior beleidsadviseur/Coördinator team bestemmingsplannen en de juridisch beleidsadviseurs van de afdeling Bestemmingsplannen |
|
Correspondentie |
|||
Het voeren van alle correspondentie inzake de bevoegdheden zoals toegewezen in dit besluit en het voeren van correspondentie met een informatief karakter betreffende het werkveld van de sector. |
B&W / Burgemeester |
Sectorhoofd R&M/Afdelingshoofden binnen de sector R&M voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Voorzover de correspondentie ziet op informatieverstrekking of de feitelijke afhandeling van genomen besluiten. |
Het nemen van besluitentrent de verschaffing van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) |
B&W/Burgemeester |
Sectorhoofd R&M/ Afdelingshoofden binnen de sector R&M voorzover het hun eigen werkveld betreft |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl