Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR129947
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR129947/2
Regeling vervallen per 01-10-2013
Verordening gemeentelijke basisregistratie personen Echt-Susteren 2011
Geldend van 01-10-2013 t/m 30-09-2013
Intitulé
Verordening gemeentelijke basisregistratie personen Echt-Susteren 2011De raad van de gemeente Echt-Susteren,
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van Echt-Susteren d.d. 27 september 2011 en nummer 84623;
gelet op het bepaalde in de
- Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
- Wet bescherming persoonsgegevens
Besluit:
De volgende verordening vast te stellen:
Verordening Gemeentelijke Basisregistratie Personen Echt-Susteren 2011
Artikel 1 Begripsbepalingen
a. |
de Wet: |
de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens; |
b. |
Besluit: |
het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens; |
c. |
basisadministratie: |
de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens over de bevolking van de gemeente als bedoeld in artikel 2 van de wet; |
d. |
basisregistratie personen: |
de basisadministratie aangevuld met de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens over personen die niet behoren tot de bevolking van de gemeente ; |
e. |
GBA-V: |
de verstrekkingsvoorziening als bedoeld in artikel 66a van het Besluit; |
f. |
verantwoordelijke: |
het orgaan dat verantwoordelijk is voor de verwerking van persoonsgegevens in de basisregistratie personen en de uitvoering van het autorisatiebesluit; |
g. |
beheerder: |
de functionaris die namens de verantwoordelijke is belast met de dagelijkse zorg voor de basisregistratie personen en het beheer van het autorisatiebesluit; |
h. |
autorisatiebesluit: |
een besluit als bedoeld in artikel 91, eerste lid, van de wet betreffende de systematische verstrekking van persoonsgegevens uit de GBA-V of uit de basisadministraties van andere gemeenten; |
i. |
ingeschrevene: |
degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de wet, in de basisadministratie is opgenomen; |
j. |
geregistreerde: |
degene die niet behoort tot de bevolking van de gemeente en over wie de verantwoordelijke persoonsgegevens heeft opgenomen in de basisregistratie personen; |
k. |
afnemer: |
bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, 1e lid van de Algemene wet bestuursrecht; |
l. |
binnengemeentelijk afnemer: |
elke afnemer die een orgaan is van de gemeente; |
m. |
derde: |
elke andere persoon of instelling dan een afnemer, een ingeschrevene of een geregistreerde; |
n. |
vrije derde: |
een derde als bedoeld in artikel 100 van de wet; |
o. |
authentiek gegeven: |
een in de basisregistratie personen opgenomen gegeven dat op grond van artikel 3a van de wet als authentiek wordt aangemerkt. |
Artikel 2 Verantwoordelijkheid en beheer
-
1. De verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in de basisregistratie personen is het college van burgemeester en wethouders;
-
2. Beheerder van de basisregistratie personen en het autorisatiebesluit is de functionaris die daarvoor krachtens besluit van de verantwoordelijke wordt aangewezen.
Artikel 3 Doel van de basisregistratie personen
De basisregistratie personen heeft tot doel:
- 1.
de krachtens een besluit van de verantwoordelijke aangewezen binnengemeentelijke afnemers te voorzien van gegevens ter vervulling van hun taken, zodanig dat deze afnemers kunnen voldoen aan de verplichtingen als bedoeld in artikel 3b en 62 van de wet;
- 2.
de krachtens een besluit van de verantwoordelijke aangewezen derden te voorzien van gegevens;
- 3.
een ingeschrevene en een geregistreerde van hem betreffende gegevens te voorzien;
- 4.
gegevens te leveren ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek.
Artikel 4 Categorieën van personen over wie gegevens worden verwerkt
In de basisregistratie personen worden gegevens verwerkt over ingeschrevenen en geregistreerden.
Artikel 5 Verstrekkingen uit de basisregistratie personen en toegang tot de GBA-V
-
1. De verantwoordelijke regelt de systematische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, de toegang van die afnemers tot de basisregistratie alsmede de verbanden tussen de basisregistratie en andere gegevensverzamelingen van de gemeente;
-
2. De verantwoordelijke regelt de verstrekking van de authentieke gegevens uit de basisadministratie aan binnengemeentelijke afnemers ingevolge het verplichte gebruik op grond van artikel 3b van de wet;
-
3. De verantwoordelijke regelt de toegang tot de GBA-V van de binnengemeentelijke afnemers die daartoe op grond van het autorisatiebesluit zijn geautoriseerd voor de in het autorisatiebesluit genoemde publiekrechtelijke taken.
Artikel 6 Verstrekkingen aan vrije derden
-
1. Burgemeester en wethouders kunnen gegevens uit de basisadministratie verstrekken in de gevallen als bedoeld in artikel 100 van de wet.
-
2. Zij stellen hiervoor nadere regels.
Artikel 7
De verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van 16 december 2009 wordt ingetrokken.
Artikel 8
Deze verordening treedt in werking op de dag na publicatie.
Artikel 9
Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening gemeentelijke basisregistratie personen 2011 (Verordening BRP 2011).
Ondertekening
Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad d.d. 10 november 2011.
De raad voornoemd,
de griffier, de burgemeester,
mr. M.M.W.H.Y. Hermans CMC, Drs. J.W.M.M.J. Hessels
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl