Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR127886
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR127886/1
Regeling vervallen per 15-02-2017
Beleidsregels burgemeester terrassen op grond van artikel 38 APV
Geldend van 01-11-2011 t/m 14-02-2017
Intitulé
Beleidsregels burgemeester terrassen op grond van artikel 38 APVBeleidsregels burgemeester terrassen op grond van artikel 38 APV
In de Nota horecabeleid gemeente Barneveld van maart 2006 zijn diverse beleidsregels opgenomen die gelden voor de terrassen die tussen 1 maart en 1 november geopend zijn. Deze beleidsregels zijn aangevuld en luiden thans als volgt:
• het terras mag geopend zijn tot 24.00 uur, tenzij de burgemeester voor het terras een ander sluitingsuur heeft vastgesteld;
• het terras moet geplaatst worden conform de door de gemeente gewaarmerkte tekening. Daarbij moet de vrije doorgang voor voetgangers, minder-validen, strooiploegen en hulpverleningsdiensten gewaarborgd zijn;
• als het terras niet geëxploiteerd wordt, moeten de tafels en stoelen op een niet vanaf de openbare weg zichtbare plaats opgeslagen worden;
• het terras en de directe omgeving moeten schoon worden gehouden.
• op het terras moet een afvalbak aanwezig zijn.
• op het terras mogen alleen spijzen voor directe consumptie worden verstrekt die binnen de besloten ruimte van de horecagelegenheid bereid zijn.
• op het terras zijn alleen vaste of professionele terrasverwarmers toegestaan. Vanwege het milieu gaat de voorkeur echter uit naar het verstrekken van plaids.
• er mag alleen terrasmeubilair uit natuurlijk materiaal gebruikt worden (rotan, hout, staal); moderne kunststoffen die de uitstraling van natuurlijke materialen hebben, maar beter tegen de weersomstandigheden bestand zijn, kunnen hieraan gelijk worden gesteld.
• het terras mag niet worden gebruikt voor reclamedoeleinden of andere elementen, tenzij daarvoor afzonderlijk vergunning is verleend.
• buiten het terrasseizoen mogen er geen (wind)schermen, afzettingen, parasols e.d. op het terras aanwezig zijn. Ook wanneer het gehele jaar een terras gebruikt wordt, moeten alle voorwerpen op het terras demontabel zijn en verwijderd kunnen worden.
• De windschermen en afzettingen in welke vorm dan ook mogen alleen dwars op de gevel geplaatst worden.
• Terrasschermen mogen maximaal 1.60 meter hoog zijn. Tot een hoogte van maximaal 0,80 meter mag ondoorzichtig materiaal gebruikt worden, het bovenste deel moet van doorzichtig materiaal zijn.
• Er mogen geen vlonders als vloer van terrassen worden aangebracht, tenzij deze in verband met ongelijkheid of schuinheid van het wegdek strikt noodzakelijk is. De gemeente wordt vooraf van het voornemen tot aanleg op de hoogte gesteld dan wel om toestemming gevraagd.
• de exploitatievergunning (voor het onderdeel terras) wordt ingetrokken als door de exploitatie van het terras de woon- en leefsituatie in de omgeving van het horecabedrijf en/of de openbare orde op ontoelaatbare wijze nadelig wordt beïnvloed
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een terras aan te vragen gedurende de wintermaanden tussen 1 november en 1 maart. Naast de hierboven genoemde beleidsregels gelden dan (ook) de volgende regels:
• Van 1 november tot 1 maart mag het terras op gemeentelijk terrein een grootte hebben van maximaal 70 m².
• De terrassen mogen tussen 1 november en 1 maart geopend zijn op alle dagen van de week tussen 10.00 en 19.00 uur en de (extra) koopavonden tot 22.00 uur.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl