Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR12565
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR12565/1
Regeling vervallen per 04-05-2006
Instructie voor de griffier van de gemeente Stadskanaal
Geldend van 01-04-2003 t/m 03-05-2006
Intitulé
Instructie voor de griffier van de gemeente StadskanaalDe raad van de gemeente Stadskanaal;
gelezen het voorstel van het presidium van 21 maart 2003, nr. R 6088;
besluit:
vast te stellen de volgende
Instructie voor de griffier van de gemeente Stadskanaal
Artikel 1 Algemene ondersteuning
De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de raad en de leden van de raad.
Artikel 2 Agendering
De griffier ondersteunt de raad en de commissie van overleg bij het vaststellen van de agenda voor de raads- en commissievergaderingen.
Artikel 3 Bijstand raadsvoorzitter
- 1.
De griffier staat de voorzitter van de raad terzijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.
- 2.
De griffier staat de voorzitter van de commissie van overleg terzijde bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de commissie van overleg.
Artikel 4 Vergaderingen van de raad en de commissies
- 1.
De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van de raad en de commissies en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
- 2.
In overleg met de voorzitter van de desbetreffende commissie, kan de griffier zich doen vervangen door de plaatsvervangend griffier of een andere ambtenaar bij de vergaderingen van de commissies.
- 3.
De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda's, notulen en overige stukken aan raads- en commissieleden.
Artikel 5 Ondersteuning presidium
- 1.
De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van het presidium en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.
- 2.
Indien het presidium aanvullende ondersteuning behoeft, draagt de griffier er zorg voor dat deze gegeven wordt.
Artikel 6 Ondersteuning onderzoekscommissie
Indien de raad een onderzoekscommissie als bedoeld in artikel 155a van de Gemeentewet instelt, ondersteunt de griffier deze commissie.
Artikel 7 Ambtelijke bijstand
De griffier draagt er, zo nodig in samenwerking met de secretaris, zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen. Voorschriften hierover worden gesteld bij de verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning.
Artikel 8 Organisatie werkzaamheden van de griffie
- 1.
De griffier geeft leiding aan de griffie.
- 2.
De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.
- 3.
De medewerkers van de griffie (de hem toegevoegde ambtenaren), waaronder de plaatsvervangend griffier, handelen overeenkomstig de aanwijzingen van de griffier.
Artikel 9 Verhindering en vervanging
- 1.
Indien de griffier meer dan vijf dagen verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan het presidium.
- 2.
Bij afwezigheid van de griffier, wordt hij vervangen door een door de raad aangewezen plaatsvervangend griffier.
Artikel 10 Slotbepaling
- 1.
In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de griffier voorzover nodig, overleg met de voorzitter van het presidium.
- 2.
Deze instructie treedt in werking op de dag na de vaststelling.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl