Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR12564
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR12564/1
Regeling vervallen per 01-01-2019
Uitvoerings- en delegatiebesluit arbeidsvoorwaarden griffier en medewerkers van de griffie
Geldend van 01-06-2003 t/m 31-12-2018
Intitulé
Uitvoerings- en delegatiebesluit arbeidsvoorwaarden griffier en medewerkers van de griffieDe raad van de gemeente Stadskanaal;
gelezen het voorstel van het presidium van 16 mei 2003, nr. R 6114;
gelet op artikel 156 en artikel 160, aanhef en eerste lid onder d. van de Gemeentewet en artikel 1:3a van de Collectieve Arbeidsvoorwaarden Regeling van de gemeente Stadskanaal;
besluit:
vast te stellen het volgende Uitvoerings- en delegatiebesluit arbeidsvoorwaarden griffier en medewerkers van de griffie.
Artikel 1
- 1.
Met inachtneming van het bepaalde in dit besluit zijn de arbeidsvoorwaarden, geldend voor het personeel van de gemeente Stadskanaal, van overeenkomstige toepassing op de griffier van de gemeente Stadskanaal en op de medewerkers van de griffie.
- 2.
Bij twijfel of enige bepaling van de Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Stadskanaal van toepassing is, beslist de raad.
Artikel 2
- 1.
Het college is bevoegd de Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Stadskanaal en de daarop gebaseerde nadere regelingen en voorschriften uit te voeren ten behoeve van de griffier en de medewerkers van de griffie, behalve met betrekking tot de onderwerpen, genoemd in de volgende leden van dit artikel.
- 2.
De raad neemt ten aanzien van de griffier en de medewerkers van de griffie de besluiten over instructie, aanstelling, overplaatsing, schorsing en ontslag.
- 3.
Het presidium neemt ten aanzien van de griffier de besluiten over ontwikkeling, beloning, beoordeling, functioneren, disciplinaire maatregelen, vakantie, verlof en dienstopdrachten.
- 4.
De griffier neemt ten aanzien van de medewerkers van de griffie de besluiten over ontwikkeling, beloning, beoordeling, functioneren, disciplinaire maatregelen, vakantie, verlof en dienstopdrachten.
- 5.
De griffier is bevoegd namens de raad ten aanzien van de medewerkers van de griffie bevoegdheden uit te oefenen, voorzover dat in de dagelijkse praktijk van uitvoering van Arbeidsvoorwaardenregelingen gebruikelijk is.
Artikel 3
De voorbereiding van de besluiten, bedoeld in artikel 2, tweede lid, geschiedt door het presidium.
Artikel 4
- 1.
Indien en voorzover werkzaamheden ten behoeve van de griffie op basis van detachering worden verricht door medewerkers van de gemeente, die zijn aangesteld door het college, is het bepaalde in artikel 2 niet van toepassing.
- 2.
De griffier is bevoegd ten aanzien van de medewerkers, bedoeld in het eerste lid van dit artikel, het college voorstellen te doen over onderwerpen, genoemd in artikel 2, tweede, vierde en vijfde lid.
Artikel 5
Dit besluit treedt in werking op 1 juni 2003.
Artikel 6
Dit besluit kan worden aangehaald als Uitvoerings- en delegatiebesluit arbeidsvoorwaarden griffier en medewerkers van de griffie.
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl