Regeling vervallen per 26-02-2014

Verordening op de ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken 2011

Geldend van 01-08-2011 t/m 25-02-2014

Intitulé

Verordening op de ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken 2011

Artikel 1 Instelling Ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken

1 Er is een Ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken.

Artikel 2 Zittingsduur

1 De ombudsman, twee substituut-ombudsmannen en twee plaatsvervangend substituut-ombudsmannen worden conform artikel 81 Q Gemeentewet voor zes jaar benoemd of herbenoemd.

Artikel 3 Financiële middelen

  • 1 De ombudsman en zijn plaatsvervangers ontvangen als vergoeding voor hun werkzaamheden de vergoeding genoemd in de Verordening voorzieningen raads- en commissieleden van 25 november 2004 .

  • 2 De raad verschaft de ombudsman voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van zijn werkzaamheden.

Artikel 4 Bemiddeling

  • 1 De ombudsman kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2 De ombudsman kan ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uitbrengen.

Artikel 5 Werkinstructie

Voor zover de ombudsman dit acht, maakt hij een werkinstructie voor zijn werkzaamheden.

Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

1 De ombudsman bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

2 Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet Bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 7 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 augustus 2011. Per gelijke datum vervalt de Verordening op de gemeentelijke ombudscommissie 2006.

Artikel 8 citeertitel

Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken 2011.