Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR122739
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR122739/1
Mandaatverlening bevoegdheden Sociaal plan
Geldend van 01-01-2012 t/m heden
Intitulé
Mandaatverlening bevoegdheden Sociaal planHoofdstuk 1 Advies B en W 1200 mandaatverlening bevoegdheden Sociaal plan
Paragraaf 1 Besluit college van B en W de dato 12 juli 2011
Onderwerp: Advies B en W 1200 mandaatverlening bevoegdheden Sociaal planRegistratienummer: 2011 – P&O 1987Het college besluit de gemeentesecretaris (en in een drietal gevallen het Hoofd van de afdeling Algemene zaken), onder de in het advies genoemde voorwaarden, mandaat te verlenen met betrekking tot diverse artikelen/bevoegdheden uit het ‘Sociaal plan gemeente Maassluis 2011’ en het verlenen van (gedeeltelijk) ontslag wegens FPU.
Paragraaf 2 Bestuurssamenvatting
Onderwerp: Advies B en W 1200 mandaatverlening bevoegdheden Sociaal planRegistratienummer: 2011 – P&O 1987Het college besluit de gemeentesecretaris (en in een drietal gevallen het Hoofd van de afdeling Algemene zaken), onder de in het advies genoemde voorwaarden, mandaat te verlenen met betrekking tot diverse artikelen/bevoegdheden uit het ‘Sociaal plan gemeente Maassluis 2011’ en het verlenen van (gedeeltelijk) ontslag wegens FPU.
Paragraaf 3 Coalitieakkoord 2010-2014
Deze paragraaf is niet van toepassing.
Paragraaf 4 Eerder over dit onderwerp uitgebrachte adviezen
Advies B en W 1200 Sociaal plan 2011, 2011 – P&O 406, datum advies 27 januari 2011, besluit 8 februari 2011
Paragraaf 5 Inhoud/toelichting
Naar aanleiding van de bezuinigingstaakstelling die plaatsvindt in de raadsperiode van 2010-2014 heeft het college (na overeenstemming met het Georganiseerd overleg) op 14 februari 2011 het `Sociaal plan gemeente Maassluis 2011` vastgesteld.
Om de besluitvorming rond de uitvoering van het sociaal plan zo efficiënt mogelijk te laten verlopen wordt u voorgesteld:1. De gemeentesecretaris (en in een drietal gevallen het Hoofd van de afdeling Algemene zaken) mandaat te verlenen voor de in het bijgaand schema verwerkte artikelen/bevoegdheden uit het `Sociaal plan gemeente Maassluis 2011`;2. De gemeentesecretaris mandaat te verlenen voor het verlenen van (gedeeltelijk) ontslag wegens FPU (artikel 8:11 t/m 8:11:1 CAR-UWO). Bij het verlenen van (gedeeltelijk) ontslag wegens FPU dient vooraf overleg plaats te vinden in het directieteam. Tevens geldt het verleende mandaat voor de bevoegdheid ten aanzien van functies beneden dat van afdelingshoofd. Indien het de gemeentesecretaris, een directeur of afdelingshoofd betreft blijft het college bevoegd.
Paragraaf 6 Financiële consequenties
Deze paragraaf is niet van toepassing.
Paragraaf 7 Inkoop en aanbesteding
Deze paragraaf is niet van toepassing.
Paragraaf 8 Personele en organisatorische consequenties
Deze paragraaf is niet van toepassing.
Paragraaf 9 Juridische consequenties
Mandaat betreft de bevoegdheid om in naam van het bestuursorgaan besluiten te nemen.Uit het oogpunt van doelmatigheid en efficiëntie is het gewenst de bevoegdheden uit het Sociaal Plan waar mogelijk te mandateren aan gemeentesecretaris resp. hoofd afdeling Algemene zaken.Het besluit tot het verlenen van mandaat dient bekend te worden gemaakt.
Paragraaf 10 Communicatieparagraaf
Het besluit om diverse bevoegdheden in het kader van het Sociaal Plan te mandateren treedt pas in werking nadat dit bekend is gemaakt. Bekendmaking geschiedt in het Gemeenteblad en in dit geval, doordat de mandaten interne werking hebben, door plaatsing op Intranet.
Paragraaf 11 Advies/voorstel
Het college besluit de gemeentesecretaris (en in een drietal gevallen het Hoofd van de afdeling Algemene zaken), onder de in het advies genoemde voorwaarden, mandaat te verlenen met betrekking tot diverse artikelen/bevoegdheden uit het ‘Sociaal plan gemeente Maassluis 2011’ en het verlenen van (gedeeltelijk) ontslag wegens FPU.
Paragraaf 12 Bijlagen
Een kopie van het ‘Sociaal plan gemeente Maassluis 2011’
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl