Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR113242
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR113242/1
Regeling vervallen per 11-04-2013
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2
Geldend van 07-06-2011 t/m 06-06-2011
Intitulé
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2De provinciesecretaris van Noord-Holland;
Gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011;
Besluit vast te stellen:
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2
Artikel 1
De provinciesecretaris verleent ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Beheer en Uitvoering en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Beheer en Uitvoering.
Artikel 2
De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 3
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 4
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 5
Dit besluit treedt in werking één dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011 zijn geplaatst.
Artikel 6
Het besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011 wordt ingetrokken.
Ondertekening
Haarlem, 18 juli 2011
De provinciesecretaris van Noord-Holland,
T.Kampstra, wnd. provinciesecretaris
Uitgegeven op 16 augustus 2011
Namens gedeputeerde staten van Noord-Holland
T.Kampstra, wnd. provinciesecretaris.
Bijlage I als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2
Nr. |
a. de hieronder vermelde bevoegdheid tot: |
b. wordt namens gedeputeerde staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door: |
c. onder de volgende voorwaarde(n): |
1 Bezwaar en Beroep |
in overleg met de sector Juridische Dienstverlening van de Directie Middelen |
||
1 |
het vaststellen van verweerschriften t.b.v. de bezwaarschriftenprocedure bij de Hoor- en Adviescommissie (HAC) |
Sectormanager |
|
2 |
het vaststellen/indienen van verweerschriften in het kader van beroepsprocedures voor zover sprake is van eerste aanleg |
Sectormanager |
|
2 Correspondentie en overige contacten |
|||
1 |
het ter inzage leggen van stukken op grond van art. 3:11 Awb |
Unitmanager / Programmamanager |
|
2 |
het verzenden van uitnodigingen en agenda’s voor bestuurlijk overleg |
Projectleider |
|
3 |
het verzenden van provinciale verordeningen ex artikel 155 Provinciewet aan de Minister die het aangaat |
Sectormanager |
Artikel 155 Pw stelt dat : “Verordeningen geheel of in hoofdzaak de waterstaat betreffende, worden gezonden aan Onze Minister wie het aangaat. Zij treden niet eerder in werking dan drie maanden na de dag van verzending”. Regelingen als de Wegenverordening en de Scheepvaartwegenverordening (die bij B&U worden toegepast) moeten als zij (opnieuw) zijn vastgesteld aan de Minister van V&W worden toegestuurd, waarna zij zonder tegenbericht na drie maanden van kracht zijn. |
4 |
Besluiten /handelingen tot het zenden van ontvangstbevestigingen, doorzenden van ingezonden stukken |
Medewerker |
|
5 |
het schriftelijk beantwoorden van vragen en klachten |
Projectleider |
met uitzondering van de schriftelijke statenvragen (rode minute). |
6 |
Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen en overige gegevens ten behoeve van een project |
Projectleider |
|
7 |
Het voorbereiden en organiseren van inspraak / voorlichtingsbijeenkomsten en het verzenden van informatiebulletins. |
Projectleider |
|
8 |
Het inwinnen van in- en externe adviezen t.b.v. planuitwerking, besteksvoorbereiding en aangaan van financiële verplichtingen. |
Projectleider |
|
9 |
Het vragen / verstrekken van informatie v.w.b. ligging kabels en leidingen. |
Medewerker |
|
3 besluiten in het kader van de (vaar) wegenverkeerswetgeving |
|||
1 |
Besluiten tot het aanbrengen en verwijderen van tekens langs een vaarweg met een verbod of een gebod (verkeersbesluit) Scheepvaartverkeerswet / Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer en het toepassen van de Wrakkenwet |
Sectormanager |
|
2 |
2 Het overdragen van de onderhoudsverplichting van provinciale wegen / wegvakken (vooruitlopend op formele eigendomsoverdracht o.g.v. Wegenwet) |
Sectormanager |
|
3 |
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen op de weg: art. 17 Wegenverkeerswet juncto art. 34 Besluit Administratieve Bepalingen Wegverkeer |
Teamleider VCP |
|
4 |
Besluiten tot het vaststellen / intrekken van verkeersmaatregelen op provinciale wegen: art. 18, lid 1 sub b wegenverkeerswet |
Sectormanager |
|
5 |
5 Besluiten tot het bestemmen tot openbare weg: art. 4 Wegenwet |
Sectormanager |
|
6 |
Het goedkeuren of formaliseren van onderhoudsoverdrachten i.h.k.v. de Wegenwet |
Sectormanager |
|
7 |
Besluiten tot het vaststellen van grenzen bebouwde kom: Wegenwet en Wegenverkeerswet |
Sectormanager |
|
8 |
het aanbrengen of verwijderen van tijdelijke verkeerstekens langs een vaarweg die een verbod of een gebod bevatten : art. 10 Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer |
Unitmanager |
|
9 |
Het geven van voorschriften met dezelfde strekking als verkeerstekens voor vaarwegen waar verkeerstekens niet doelmatig zijn: art. 13 Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer |
Unitmanager |
|
4 Bodemsanering |
Voor zover dit niet is geregeld in de § 5 en § 6. |
||
1 |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van overeenkomsten in bodemsaneringszaken tot afkoop van onderzoeks- of saneringsplicht alsmede het besluit tot het aangaan en het aangaan van cofinancieringsovereenkomsten |
Programmamanager |
≤ € 12.500, |
2 |
Het besluit tot het nemen van verhaal en het nemen van verhaal op de zekerheidsstelling stortplaatshouder op grond van artikel 15.46 lid van de Wet Milieubeheer |
Sectormanager |
|
3 |
Het besluit tot en het verlenen van een opdracht tot het uitvoeren van onderzoek en sanering Wbb |
Programmamanager |
≤ € 12.500, |
5 Inkoop en aanbestedingen |
Binnen de financiële grenzen in de bedragentabel (hoofdstuk III) |
||
1 |
Het goedkeuren van het programma van eisen, het beheer en onderhoudplan, het (voor) ontwerp, raming en bestek |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger |
2 |
Het uitbrengen van een offerte-aanvraag en het vaststellen van een procesverbaal |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop |
3 |
Het vaststellen van een Nota van Inlichtingen |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger |
4 |
Het nemen van een besluit tot (voorlopige) gunning, het afwijzen van niet geselecteerde inschrijvers, het besluit tot het aangaan en het aangaan van overeenkomsten. |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop. Binnen de financiële grenzen van de bedragentabel (hoofdstuk III) |
5 |
Het nemen van een besluit tot meer en minderwerk |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop Uitgezonderd worden besluiten tot meerwerk; |
• waarbij totale opdracht > 10% wordt opgehoogd t.o.v. de initiele opdracht (omvang) of; |
|||
• waarbij een opdracht 3 keer of meer wordt opgehoogd (frequentie) |
|||
• Bij deze uitzonderingen wordt uitgegaan van de financiële grenzen van de bedragentabel (hoofdstuk III), |
|||
6 |
Het uitbrengen van offertes aan derden |
Unitmanager/programmamanager |
Binnen de financiële grenzen van de bedragentabel (hoofdstuk III) |
7 |
Het indienen van declaraties voor verrichte leveringen en diensten bij derden |
Projectleider |
Projectleiders schaal 11 of hoger. |
8 |
Het besluit om af te wijken van de Algemene Inkoopvoorwaarden P4. |
De directeur |
Verplicht advies sector MID/Inkoop |
6 privaatrechtelijke rechtshandelingen |
|||
1 |
Het besluit tot het aangaan van overige privaatrechtelijke rechtshandelingen en het aangaan van overige privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Directeur |
≤ € 1.000.000 |
2 |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van overeenkomsten |
Unitmanager |
≤ € 12.500 |
3 |
Het besluit tot het aangaan en het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen |
Programmamanager |
In het geval van onverwijlde spoed of calamiteiten voorzover: |
a de financiële consequenties niet groter zijn dan € 2.500,–. |
|||
b Indien sprake is van financiële consequenties groter dan € 12.500,–.dan dient een sectormanager (conform piketregeling) vóóraf goedkeuring te geven. |
|||
Alle besluiten moeten direct achteraf worden gemeld en verantwoord aan de direct-leidinggevende. |
III Bedragentabel
Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd onder paragraaf 5 en 6 bevoegdheden in het kader van inkoop en aanbesteding tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt, zijn de ondermandaat en volmachthouders slechts bevoegd met inachtneming van de hierna vermelde grenzen.
Ondergemandateerde |
Inkoop/ aanbesteding Werken |
Inkoop/aanbesteding Levering en Diensten |
Directeur B&U |
≤ € 5 mln. |
≤ € 1.000.000 |
Sectormanagers |
≤ € 211.000,- |
≤ € 100.000,- |
Programmamanagers |
≤ € 45.000,- |
≤ € 45.000,- |
Unitmanagers |
≤ € 45.000,- |
≤ € 45.000,- |
Projectleiders |
≤ € 45.000,- |
≤ € 45.000,- |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl