Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR113220
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR113220/2
Regeling vervallen per 11-04-2013
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging Directie Middelen Noord-Holland 2011
Geldend van 11-04-2013 t/m 10-04-2013
Intitulé
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Middelen Noord-Holland 2011De provinciesecretaris van Noord-Holland;
Gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011;
Besluit vast te stellen:
Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Middelen Noord-Holland 2011
Artikel 1
De provinciesecretaris verleent ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Middelen en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Middelen.
Artikel 2
De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.
Artikel 3
Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.
Artikel 4
Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.
Artikel 5
Dit besluit treedt in werking één dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin het Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011 zijn geplaatst.
Ondertekening
Bijlage I als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Middelen Noord-Holland 2011
de hieronder vermelde bevoegdheid: |
wordt namens Gedeputeerde Staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door: |
onder de volgende voorwaarde: |
|||
ALGEMEEN (ALLE SECTOREN) |
|||||
1. correspondentie en overige contacten |
|||||
a |
Sturen ontvangstbevestiging, doorzenden van stukken o.g.v. art. 2:3 Awb |
medewerker |
Mits geen betalingsverplichtingen, anders sectormanager |
||
b |
Het beslissen op een WOB-verzoek |
sectormanager |
|||
c |
Besluiten tot toezending van verordeningen, regelingen, andere algemeen verbindende voorschriften en besluiten van algemene strekking |
sectormanager |
Nb Besluiten tot publicatie: geen ondermandaat: provinciesecretaris is bevoegd |
||
2. bevoegdheden ihkv inkoop en aanbesteding |
|||||
a |
Het inwinnen van externe adviezen t.b.v. het opstellen en uitwerken van een plan, een Programma van Eisen en een bestek |
sectormanager |
V.w.b. werken: op basis van een goedgekeurd voorbereidingskrediet. |
||
b |
Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen ten behoeve van het project |
sectormanager |
In overleg met de betrokken directies/sectoren. |
||
c |
Het vaststellen van een Programma van Eisen, een (voor-)ontwerp, een raming en een bestek |
sectormanager |
|||
d |
Het uitbrengen van een offerteaanvraag (= uitschrijven van een aanbesteding) |
medewerker v.a. schaal 11 |
Binnen vastgesteld Programma van Eisen, (voor-)ontwerp, raming en bestek. |
||
e |
Het vragen van offertes binnen een afgesloten raamcontract |
medewerker v.a. schaal 11 |
Binnen het kader van het raamcontract |
||
f |
Het nemen van een publicatiebesluit |
medewerkers v.a. schaal 12 en |
|||
medewerkers Inkoop v.a. schaal |
|||||
g |
Het vaststellen van een Nota van Inlichtingen |
sectormanager |
|||
h |
Het vaststellen van een proces-verbaal |
medewerker v.a. schaal 11 |
|||
i |
Het besluit tot gunning |
sectormanager |
≤ € 12.500, daarboven directeur |
||
j |
Het afwijzen van niet geselecteerde inschrijvers |
sectormanager |
|||
k |
Het voeren van contractbesprekingen |
medewerkers v.a. schaal 12 en |
Contractbesprekingen worden altijd aangegaan onder uitdrukkelijk voorbehoud van instemming van degene, die bevoegd is het contract aan te gaan. |
||
medewerkers Inkoop v.a. schaal 11 |
|||||
l |
Het besluit tot het aangaan van contracten en het aangaan van contracten |
sectormanager |
≤ € 12.500, daarboven directeur |
||
m |
Het besluit tot meer- of minderwerk |
sectormanager |
≤ € 12.500, daarboven directeur. In totaal tot een maximum van 50 % van de opdracht en voorzover de aanbestedingsgrenzen daarmee niet overschreden worden. Bij twijfel of sprake is van een nieuwe opdracht of aanbesteding wordt vooraf juridisch advies ingewonnen. |
||
n |
Het corresponderen met een aannemer - na gunning - over het werkplan, bestekswijzigingen en de eindafrekening |
sectormanagers, medewerkers vanaf schaal 12 en medewerkers Inkoop vanaf schaal 11 |
|||
o |
Het uitbrengen van offertes |
Geen ondermandaat: directeur Middelen is bevoegd |
|||
p |
Het indienen van declaraties voor verrichte leveringen en diensten bij derden |
sectormanager |
In overleg met sector Administratieve en Financiële Dienstverlening |
||
q |
Het goedkeuren van urenverantwoordingen, declaraties en facturen van derden |
sectormanager |
|||
r |
Het besluit om af te wijken van de Algemene Inkoopvoorwaarden P4. |
De directeur |
Voorafgaand aan het besluit dient verplicht advies te worden gevraagd aan de sector Inkoop |
||
3. overige besluiten met financiële gevolgen |
|||||
Het besluit tot het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen en het aangaan van (andere) privaatrechtelijke rechtshandelingen |
sectormanager |
≤ € 12.500,- |
|||
≤ € 1.000.000,- |
|||||
directeur |
|||||
SPECIFIEK (PER SECTOR) |
|||||
1. Administratieve en Financiële dienstverlening |
|||||
a |
De door PS-vastgestelde begroting ex art. 195, 2e lid Pw., vergezeld van de in art. 194, 1e lid Pw., bedoelde stukken zenden aan de Minister BZK en de evt. besluiten tot wijziging van de begroting ex art. 196, 1e lid Pw. |
sectormanager |
|||
b |
De door PS-vastgestelde jaarrekening en jaarverslag bijbehorende stukken (art. 204 Pw.) zenden aan de Minister BZK. |
sectormanager |
|||
c |
De door PS vastgestelde (wijzigingen van de) verordeningen bedoeld in artikelen 216, 217 en 217a Pw., na vaststelling door PS zenden aan de Minister BZK ex art. 218 Pw. |
sectormanager |
|||
d |
Het ter kennisbrengen aan de Minister van Financiën van besluiten tot het invoeren, wijzigen of afschaffen van provinciale opcenten ex art. 22a Pw. |
sectormanager |
|||
2. Juridische Dienstverlening |
|||||
a |
Vaststellen/indienen verweerschriften in het kader van beroepsprocedures in eerste aanleg |
sectormanager |
Verweerschriften van Middelen via de directeur |
||
b |
Vaststellen verweerschriften bij de HAC |
sectormanager |
Verweerschriften van Middelen via de directeur |
||
c |
Beslissingen in de voorfase van de behandeling van een klacht ex hoofdstuk 9 Awb (bemiddeling) met uitzondering van klachten ingekomen bij het Milieu Informatie Punt |
sectormanager |
Beslissingen n.a.v. een klacht waarbij een lid van GS, de provinciesecretaris, of een directeur betrokken is, moeten altijd door GS-plenair genomen worden. |
||
d |
Ontvangstbevestiging van een klacht |
coördinator centraal meldpunt klachten |
|||
e |
Alle uitgaande stukken i.v.m. de behandeling van bezwaarschriften |
medewerkers en teamsenior procesondersteuning |
|||
f |
Besluiten tot doorzenden van ingekomen stukken o.g.v. art. 6:15 Awb |
medewerkers en teamsenior procesondersteuning |
|||
g |
Bevestiging van de ontvangst van een aansprakelijkstelling, de aanmelding van schadegevallen bij de makelaars en verzekeraars waar de provincie polissen heeft afgesloten, evenals de met de schadeafwikkeling direct verband houdende correspondentie |
juridisch adviseur vanaf schaal 10 team bestuurs-en privaatrecht |
|||
teamsenior bestuurs- en privaatrecht |
|||||
h |
Besluit tot het al dan niet toekennen van claims inzake letsel- en zaakschade van derden die vallen onder de dekking als bedoeld in artikel 4j van het Algemeen mandaatbesluit GS |
teamsenior bestuurs- en privaatrecht |
Let op: Besluit tot het al dan niet toekennen van een claim inzake zuivere vermogensschade van derden die valt onder de dekking als bedoeld in artikel 4j van het Algemeen mandaatbesluit GS behoort tot de bevoegdheid van de directeur |
||
3. Documentaire informatievoorziening |
|||||
a |
Het besluit tot vervreemding van niet in een rijksarchief-bewaarplaats berustende archiefbescheiden als bedoeld in artikel 8 van de Archiefwet |
sectormanager |
|||
b |
Het vragen van een machtiging voor vervreemding van archiefbescheiden bij de Minister van OCW als bedoeld in artikel 8 van de Archiefwet |
sectormanager |
|||
c |
Het opmaken van een verklaring (procesverbaal) tot vernietiging van archiefbescheiden als bedoeld in artikel 8 van het Archiefbesluit |
sectormanager |
|||
d |
Het besluit tot vernietiging van de archiefbescheiden op basis van de Selectielijst voor Archiefbescheiden van Provinciale Organen 2005 (Staatscourant 8 mei 2006, nummer 89). |
sectormanager |
|||
e |
Het besluit tot overdragen van archiefbescheiden als bedoeld in artikel 4 van de Archiefwet |
sectormanager |
|||
4. Personele dienstverlening |
|||||
Er is een separaat P-mandaatbesluit |
|||||
5. Facilitaire dienstverlening |
|||||
Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend |
|||||
6. Inkoop |
|||||
Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend |
|||||
7. Communicatie |
|||||
Er zijn geen specifieke bevoegdheden bekend |
II Bedragentabel inkoop en aanbesteding
Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd onder paragraaf 2 bevoegdheden in het kader van inkoop en aanbesteding tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt (t.w. onder a, b, g, i, j, l, m en n) zijn degene aan wie ondermandaat en volmacht is verleend, slechts bevoegd met in achtneming van de hierna vermelde grenzen.
ondergemanda-teerde |
inkoop/aanbesteding werken |
inkoop/aanbesteding levering van diensten |
Directeur Middelen |
≤ € 5.000.000,-- |
≤ € 1.000.000,- |
Sectormanagers |
≤ € 12.500,-- |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl