Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11292
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11292/1
Verordening rechtspositie gemeentelijke ombudsman 2006
Geldend van 01-01-2006 t/m 29-03-2015
Intitulé
Verordening rechtspositie gemeentelijke ombudsman 2006Artikel 1 Werving en Selectie
-
1. Het Presidium draagt in voorbereiding op besluitvorming in de raad zorg voor werving en selectie van de ombudsman en stelt daartoe een procedure vast.
-
2. Kandidaten waarvan het Presidium heeft vastgesteld dat zij in aanmerking komen voor de benoeming tot ombudsman, worden uitgenodigd voor een gesprek met (het overleg van) de fractievoorzitters en de burgemeester; de fractievoorzitters en de burgemeester brengen een advies uit aan het Presidium ten aanzien van de kandidaten.
-
3. Het Presidium stelt een voordracht op ten behoeve van besluitvorming in de raad van een, twee of drie personen.
Artikel 2 Benoemingsbesluit
-
1. Het Presidium verzendt aan de benoemde kandidaat het raadsbesluit.
-
2. Het Presidium stuurt een afschrift naar de directeur Personeelszaken, Organisatie en Informatievoorziening van de Bestuursdienst.
Artikel 3 Bezoldiging
De bezoldiging van de ombudsman geschiedt op het maximum van salarisgroep 16 volgens bijlage IIA van de Arbeidsvoorwaardenregeling Gemeente Den Haag.
Artikel 4 Disciplinaire straffen
Disciplinaire straffen worden de ombudsman niet opgelegd ten aanzien van kwesties die betrekking hebben op de uitoefening van de ombudsfunctie
Artikel 5 Ontslagbesluit
-
1. Behoudens bijzondere omstandigheden wordt ongevraagd ontslag niet verleend of blijft herbenoeming niet achterwege dan nadat de ombudsman in de gelegenheid is gesteld, desgewenst bijgestaan door een raadsman, door of vanwege de raad te worden gehoord.
-
2. Het Presidium stuurt een afschrift van het ontslagbesluit naar de directeur Personeelszaken, Organisatie en Informatievoorziening van de Bestuursdienst ter archivering.
Artikel 6 Bezoldiging, onkostenvergoeding, verlof
-
1. Bezoldigingsbeslissingen en beslissingen inzake onkostenvergoedingen worden genomen door het Presidium.
-
2. De bepalingen van de Onkostenvergoedingsregeling directeuren zijn van overeenkomstige toepassing.
-
3. De ombudsman informeert de voorzitter van het Presidium over het opnemen van verlof.
-
4. De voorzitter van het Presidium stuurt afschriften van hiervoor genoemde besluiten naar de directeur Personeelszaken, Organisatie en Informatievoorziening van de Bestuursdienst ter uitvoering en archivering.
Artikel 7 Bezoldiging tijdens non-activiteit
-
1. Wanneer de ombudsman zijn functie niet kan vervullen anders dan bij arbeidsongeschiktheid wegens ziekte, en de duur van die periode een aaneengesloten periode van zes weken te boven gaat, kan de raad bepalen dat gedurende die langere periode de bezoldiging geheel of ten dele wordt ingehouden.
-
2. Indien de ombudsman conform artikel 81q, vierde lid van de Gemeentewet op non-activiteit is gesteld, behoudt hij zijn bezoldiging en onkostenvergoeding voorzover de raad dit bepaalt.
Artikel 8 Onvoorziene gevallen
In gevallen waarin deze verordening niet of niet genoegzaam voorziet beslist de raad.
Artikel 9 Intrekking oude regeling
De Verordening rechtspositie gemeentelijke ombudsman 2004, vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van 23 september 2004, wordt ingetrokken per 1 januari 2006.
Artikel 10 Citeertitel en inwerkingtreding
Deze verordening kan worden aangehaald als Verordening rechtspositie gemeentelijke ombudsman 2006 en treedt in werking op 1 januari 2006
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl