Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11056
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR11056/1
Regeling vervallen per 01-07-2009
Beleidsregel identificatie bij aanvraag bijstand
Geldend van 18-05-2006 t/m 30-06-2009 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2006
Intitulé
Beleidsregel identificatie bij aanvraag bijstandRegistratienummer: 06.144015
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoorn
gelet op het bepaalde in titel 4.3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 7 en 35 van de Wet werk en bijstand;
besluit:
- 1.
vast te stellen de navolgende beleidsregel:
Beleidsregel identificatie bij aanvraag bijstand
Een bijstandsaanvraag wordt in behandeling genomen als de aanvrager een geldig paspoort of geldige identiteitskaart overlegt.
In het geval dat de aanvrager bekend is bij de afdeling Sociale Zaken (lees: eerder bijstand heeft ontvangen) en er een kopie van paspoort of identiteitskaart in het dossier aanwezig is, kan de aanvraag in behandeling worden genomen.
In het geval dat de aanvrager 65 jaar of ouder is en niet (meer) beschikt over een geldig identiteitsbewijs kan bij de eerste bijstandsaanvraag de identiteit worden vastgesteld aan de hand van een verlopen identiteitsbewijs (bij vervolgaanvragen kan worden volstaan met een uitdraai uit de gemeentelijke basisadministratie).
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na publicatie en werkt terug tot 1 januari 2006.
Beleidsregel 4 identificatieplicht, bekend gemaakt op 4 november 2003 komt te vervallen.
- 2.
te bepalen dat deze beleidsregel bekend wordt gemaakt door opname in het Gemeenteblad en vervolgens door voor een ieder ter inzage legging van dit besluit bij de afdeling Communicatie gedurende zes weken op werkdagen van 09.00 uur tot 15.00 uur.
- 3.
daarnaast deze beleidsregel bekend te maken aan de ClientenPlusRaad en de cliënten van de afdeling Sociale Zaken (per 24 april 2006 de afdeling Werk en Bijstand).
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl