Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR10954
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR10954/1
Regeling vervallen per 30-11-2011
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Geldend van 26-02-2009 t/m 29-11-2011
Intitulé
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevensHOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 Begripsbepalingen
Deze verordening verstaat onder:
- a.
de wet: de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgege-vens (Stb. 2001,180);
- b.
verordening: de Verordening Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens vastgesteld door de gemeenteraad op11-05-2004;
- c.
basisadministratie: de gemeentelijke basisadministratie persoonsgege-vens als bedoeld in artikel 2 van de wet;
- d.
verantwoordelijke: het college van burgemeester en wethouders;
- e.
beheerder: de functionaris die onder verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke is belast met de dagelijkse zorg voor de bevolkingsadministra-tie, zijnde het hoofd afdeling Burgerzaken;
- f.
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst, als bedoeld in artikel van de wet, in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente is opgenomen;
- g.
afnemer: bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1 Algemene wet bestuursrecht;
- h.
binnengemeentelijke afnemer: elke afnemer die een orgaan is van de gemeente;
- i.
derde: elke andere persoon of instelling dan een afnemer en de ingeschrevene;
- j.
bestand: elk gestructureerd geheel van persoonsgegevens, ongeacht of dit geheel van gegevens gecentraliseerd is of verspreid is op een functioneel of geografisch bepaalde wijze, dat volgens bepaalde criteria toegankelijk is en betrekking heeft op verschillende personen.
Artikel 2 Verbanden met andere gemeentelijke bestanden
-
1. Op grond van artikel 96 van de wet worden, met het oog op het met elkaar in verband brengen van bestanden, de gegevens genoemd in bijlage 1 verstrekt aan de daarin genoemde afdelingen ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.
-
2. De in het vorige lid genoemde bijlage 1 wordt vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders.
HOOFDSTUK 2 BEPALINGEN MET BETREKKING TOT DE GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS
Artikel 3 Rechtstreekse toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Rechtstreekse toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:
- a.
de beheerder;
- b.
de door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam op de afdeling Burgerzaken;
- c.
met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet de in bijlage 2 genoemde binnengemeentelijke afnemers, voor wat betreft de in deze bijlage genoemde gegevens ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.
- d.
de bij c. vermelde bijlage 2 wordt vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders
Artikel 4 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen recht-streekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
-
1. Met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet worden aan de in bijlage 3a genoemde binnengemeentelijke afnemers, de in deze bijlage genoemde gegevens, systematisch verstrekt ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.
-
2. Op schriftelijk verzoek van de in bijlage 3b genoemde binnengemeentelijke afnemers worden, met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet, de in deze bijlage genoemde selecties, met de daarbij aangegeven gegevens verstrekt ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.
-
3. De beheerder beslist over de honorering van de niet in dit reglement genoemde selecties.
-
4. De uitgevoerde selecties worden in een register opgenomen.
-
5. De bij 1 en 2. Vermelde bijlage 3a en 3b wordt vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders
Artikel 5 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
-
1. Met inachtneming van artikel 100, tweede lid, van de wet kunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98 en 99 van de wet, aan de in bijlage 4a genoemden, op schriftelijk verzoek, de in deze bijlage genoemde gegevens van met name genoemde personen worden verstrekt ten behoeve van de daarbij aangegeven doelen.
-
2. Verstrekking is alleen mogelijk aan rechtspersonen zonder winstoogmerk voor zover de verstrekking noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de betrokkenen of van de rechten en vrijheden van anderen. Daarbij wordt nagegaan of de verstrekking wordt gerechtvaardigd door een dringende maatschappelijke behoefte, of de verstrekking in een juiste verhouding staat tot het doel waarvoor de gegevens worden gevraagd en of dit doel niet op een minder ingrijpende wijze kan worden bereikt.
-
3. Als gegevens worden verstrekt aan particulieren (`ten behoeve van een persoonlijk, niet-commercieel belang'), wordt eerst de uitdrukkelijke (schriftelijke) toestemming verkregen van de ingeschrevene over wie de gegevens worden verstrekt.
-
4. De bij 1 vermelde bijlage 4a wordt vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders.
HOOFDSTUK 3 OVERIGE BEPALINGEN
Artikel 6 Beveiliging
De beheerder treft voorzieningen van technische en organisatorische aard tegen verlies of aantasting van gegevens en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking ervan.
Artikel 7 Slotbepaling
-
1. Deze verordening treedt in werking op 11 mei 2004 en werkt terug tot en met 1 september 2001.
-
2. Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening Gemeentelijke basisadminstratie persoonsgegevens.
BIJLAGE 1 bij artikel 2
VERBANDEN MET ANDERE GEMEENTELIJKE BESTANDEN
Met de hieronder genoemde bestanden bestaat een Interface:
Applicatie Beheerder
- •
Heffingsysteem(belastingen) Backoffice Burgerzaken, Belastingen
- •
Leerplichtadministratie Backoffice Burgerzaken
Deze administraties ontvangen eenmaal in de week systematisch mutaties van ingezetenen, geboorten en vestigingen (vanuit een andere gemeente/ buitenland), die betrekking hebben op de volgende gegevens:
Categorie 01/51 persoon
A-nummer, Sofi-nummer, Voornamen, Titel/predikaat, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geboortedatum, Geboorteplaats, Geboorteland, Geslachtsaanduiding, Aanduiding naamgebruik
Categorie 04/54 nationaliteit
Nationaliteit, Aanduiding bijzonder Nederlanderschap
Categorie 05/55 Huwelijk/geregistreerd partnerschap Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Datum huwelijk, Datum huwelijksontbinding, Reden huwelijksontbinding
Categorie 06/56 overlijden
Datum overlijden, Plaats overlijden, Land overlijden
Categorie 07 inschrijving
Indicatie geheim
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente van inschrijving, Functie adres, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving, Land waarnaar vertrokken, Datum vertrek uit Nederland, Land vanwaar ingeschreven, Datum vestiging in Nederland
Categorie 10/60 verblijfstitel
Aanduiding verblijfstitel
Categorie 21/71 verwijzing
A-nummer, Sofi-nummer, Voornamen, Titel/predikaat, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geboortedatum, Geboorteplaats, Geboorteland, Gemeente uitschrijving, Datum uitschrijving, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving, Indicatie geheim, Aanduiding onderzoek, Ingang onderzoek, Einde onderzoek
Doel
Deze gegevens worden verstrekt ten behoeve van het actueel houden van genoemde gemeentelijke bestanden.
BIJLAGE 2 bij artikel 3
RECHTSTREEKSE TOEGANG TOT DE BASISADMINISTRATIE
De volgende afdelingen/ diensten hebben rechtstreekse toegang tot de hierna aangekruiste gegevens:
- 1.
Profiel Derden
Planning en Control/ Welzijn/ Sociale Zaken/ Planpraktijk/ Financiën & Belastingen/ Informatievoorziening
- 2.
Profiel Applicatiebeheer
Burgerzaken (applicatiebeheer burgerzaken)/ Informatievoorziening (automatisering, medewerker werkplekbeheer)
- 3.
Profiel Burgerzaken
Burgerzaken (medewerkers back en front-office)
- 4.
Profiel Front-Office
Burgerzaken (medewerkers back en front-office)
- 5.
Profiel Woningstichting
Intermaris Woondiensten
- 6.
Profiel Parkeervergunningen
Stadstoezicht
- 7.
Profiel Adres informatie
Grondbedrijf/ Ingenieursbureau/Milieu/ Staf/ Bouw en Woningtoezicht/ Juridische Zaken/ Informatievoorziening (DIV)/ Planning en Control (sector middelen)/ Stadsbeheer
- 8.
Profiel Stagaire/uitzendkracht
Burgerzaken (stagiare + uitzendkracht)
Doel ter uitvoering van de door hen opgedragen wettelijke taken
CATEGORIE 01/51 NAAMSGEGEVENS PERSOON
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
A-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Sofi-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voornamen |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Titel/predikaat |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voorvoegsels |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Geslachtsnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Geboortedatum |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Geboorteplaats |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
Geboorteland |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
Geslachtsaanduiding |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Aanduiding naamgebruik |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Registergemeente akte |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aktenummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 02/52 EN 03/53 OUDERGEGEVENS
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
A-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Sofi-nummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Voornamen |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Titel/predikaat |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voorvoegsels |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geslachtsnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboortedatum |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteplaats |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteland |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum ingang afstamming |
x |
x |
x |
x |
||||
Registergemeente akte |
x |
x |
x |
x |
||||
Aktenummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
|||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
CATEGORIE 04/54 NATIONALITEIT
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Nationaliteit |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Reden verkrijging Nederlandse nationaliteit |
x |
x |
x |
x |
||||
Reden verlies Nederlandse nationaliteit |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding bijzonder Nederlanderschap |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
CATEGORIE 05/55 HUWELIJK
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
A-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Sofi-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voornamen |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Titel/predikaat |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voorvoegsels |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geslachtsnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboortedatum |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteplaats |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteland |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum huwelijk |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Plaats huwelijk |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Land huwelijk |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum huwelijksontbinding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Plaats huwelijksontbinding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Land huwelijksontbinding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Reden huwelijksontbinding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Registergemeente akte |
x |
x |
x |
x |
||||
Aktenummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 06/56 OVERLIJDEN
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Datum overlijden |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Plaats overlijden |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Land overlijden |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Registergemeente akte |
x |
x |
x |
x |
||||
Aktenummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 07 INSCHRIJVING
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Datum ingang blokkering (bij vertrek naar een andere gemeente) |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente blokkering |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum opschorting (bij overlijden en vertrek naar buitenland) |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Reden opschorting |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum eerste inschrijving |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente persoonskaart |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie geheimhouding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
PK-kindgegevens geconverteerd |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 08/58 VERBLIJFPLAATS
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Gemeente inschrijving |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Datum inschrijving gemeente |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Functie adres (woon- of briefadres) |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Gemeentedeel |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Datum aanvang adreshouding |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Straatnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Huisnummer |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Huisletter |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Huisnummertoevoeging |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Aanduiding bij huisnummer |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Postcode |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Locatiebeschrijving |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Land waarnaar vertrokken |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Datum vertrek uit Nederland |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
Land vanwaar ingeschreven |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Datum vestiging in Nederland |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Omschrijving aangifte adreshouding |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Indicatie document |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Einde onderzoek |
x |
X |
x |
x |
x |
|||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 09/59 KINDEREN
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
A-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Sofi-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voornamen |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Titel/predikaat |
x |
x |
x |
x |
X |
|||
Voorvoegsels |
x |
x |
x |
x |
X |
|||
Geslachtsnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboortedatum |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteplaats |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteland |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Registergemeente akte |
x |
x |
x |
x |
||||
Aktenummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
|||||
Indicatie onjuist/ strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 10/60 VERBLIJFSTITEL
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Aanduiding verblijfstitel |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum einde verblijfstitel |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
|||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 11/61 GEZAGSVERHOUDING
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Indicatie gezag |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie curatele |
x |
x |
x |
x |
||||
Gemeente document |
x |
x |
x |
|||||
Datum document |
x |
x |
x |
|||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
|||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
|||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 12 REISDOCUMENT
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Soort Nederlands reisdocument |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Nummer reisdocument |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum uitgifte |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Autoriteit van afgifte |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum einde geldigheid |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum inhouding/vermissing |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Lengte houder |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aanduiding buitenlands reisdocument |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente document |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum document |
x |
x |
x |
x |
||||
Beschrijving document |
x |
x |
x |
x |
||||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
||||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 13 KIESRECHT
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Aanduiding uitgesloten kiesrecht |
x |
x |
x |
x |
||||
Einddatum uitsluiting kiesrecht |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 14/54 AFNEMERSINDICATIE
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Afnemersindicatie |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
CATEGORIE 21/71 VERWIJZING
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
A-nummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Sofi-nummer |
x |
x |
x |
x |
||||
Voornamen |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Titel/predikaat |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Voorvoegsels |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geslachtsnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Geboortedatum |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Geboorteplaats |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Geboorteland |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Gemeente uitschrijving |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Datum uitschrijving |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
||
Straatnaam |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Huisnummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Huisletter |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Huisnummertoevoeging |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aanduiding bij huisnummer |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Postcode |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Locatiebeschrijving |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie geheim |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Aanduiding onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingang onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Einde onderzoek |
x |
x |
x |
x |
||||
Indicatie onjuist/strijdigheid openbare orde |
x |
x |
x |
x |
||||
Ingangsdatum geldigheid |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
Datum van opneming |
x |
x |
x |
x |
x |
BIJLAGE 3a bij artikel 4
VERSTREKKING AAN BINNENGEMEENTELIJKE AFNEMERS, DIE GEEN RECHTSTREEKSE TOEGANG HEBBEN
De hierna genoemde binnengemeentelijke afnemers krijgen wekelijks/maandelijks spontaan een papieren mutatieverslag:
Sector Middelen
- 1.
afdeling Communicatie
Sector Publiek?
- 2.
afdeling Welzijn (Bureau Nieuwkomers)
Mutaties vestiging : 2
adreswijziging : 1
Gegevens
VESTIGING VANUIT ANDERE GEMEENTE/BUITENLAND
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Geboortedatum, Geboorteplaats, Geboorteland, Aanduiding naamgebruik
Categorie 04/54 nationaliteit
Nationaliteit
Categorie 05/55 huwelijk/ geregistreerd partnerschap
Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Huwelijksdatum, Reden huwelijksontbinding
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Datum inschrijving gemeente, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving, Land vanwaar ingeschreven, Datum vestiging in Nederland
ADRESWIJZIGING
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Geboortedatum, Geboorteplaats, Geboorteland, Aanduiding naamgebruik
Categorie 04/54 nationaliteit
Nationaliteit
Categorie 05/55 huwelijk/ geregistreerd partnerschap
Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Huwelijksdatum, Reden huwelijksontbinding
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving
Doel
Deze gegevens worden verstrekt ten behoeve van het actueel houden van de administraties van genoemde binnengemeentelijke afnemers.
BIJLAGE 3b bij artikel 4
PERIODIEKE SELECTIES
- 1.
Sector Concern
Strategisch Beleid en Bestuurlijke Organisatie
Gegevens
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Geboortedatum, Aanduiding naamgebruik
Categorie 05/55 huwelijk
Voorvoegsels, Geslachtsnaam
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving
Doel
Huwelijksjubilea: 50, 60, 65, 70, 75 en 80 jaar.
Selectiecriteria
Inwoners, indien de duur van hun niet ontbonden huwelijk voldoet aan één van de bovengenoemde huwelijksjubilea.
- 2.
Sector Concern
Strategisch Beleid en Bestuurlijke Organisatie
Gegevens
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Aanduiding naamgebruik
Categorie 05/55 huwelijk/ geregistreerd partnerschap
Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Reden huwelijksontbinding
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving
Doel
100 jarigen.
Selectiecriteria
Inwoners, die in het lopende jaar 100 jaar oud worden.
- 3.
Sector Publiek
afdeling Welzijn/Leerplicht
Gegevens
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Geboortedatum
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving
Doel
Inschrijving partieel leerplichtigen 3 1/2 jarigen.
Selectiecriteria
Inwoners van Hoorn van 3 1/2 jaar oud.
- 4.
Sector Publiek
afdeling Sociale Zaken/team Huisbezoek Ouderen
Gegevens
Categorie 01/51 naamsgegevens
Voornamen, Voorvoegsels, Geslachtsnaam, Geslacht, Geboortedatum
Categorie 08/58 verblijfplaats
Gemeente inschrijving, Gemeentedeel, Datum aanvang adreshouding, Straatnaam, Huisnummer, Huisletter, Huisnummertoevoeging, Aanduiding bij huisnummer, Postcode, Locatiebeschrijving
Doel
In het kader van de armoedebestrijding hebben bewoners van 65 jaar of ouder recht op bijzonder bijstand in het kader van de Wet Werk en Bijstand (WWB). De bijzonder bijstand wordt verstrekt indien men een inkomen op minimum niveau heeft.
Selectiecriteria
Inwoners van Hoorn 65 jaar of ouder.
BIJLAGE 4a bij artikel 5.1
VERSTREKKING AAN VRIJE DERDEN
Vrije derden
- -
(door de gemeente) gesubsidieerde instellingen
- -
organisaties op levensbeschouwelijke grondslag, die niet participeren in de SILA
- -
instellingen/organisaties ten behoeve van:
- -
maatschappelijke dienstverlening
- -
algemene gezondheidszorg
- -
geestelijke gezondheidszorg
- -
kinderopvang
- -
jeugdwelzijnswerk
- -
ouderenzorg
- -
gehandicaptenzorg
- -
werkvoorziening
- -
wetenschappelijk onderzoek
- -
vrouwenorganisaties
- -
migrantenorganisaties
- -
ouderenorganisaties
- -
patiëntenverenigingen
- -
culturele organisaties
- -
vakorganisaties
- -
sportorganisaties en -verenigingen
- -
plaatselijke afdelingen van democratische politieke partijen
- -
waarborgfondsen
- -
consulaat/ambassade EU/EER
Gegevens
De verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot of de eerdere echtgenoot, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot of de eerdere echtgenoot, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Doel
De hierboven vermelde vrije derden krijgen op niet-systematische wijze de gegevens die betrekking hebben op de hierboven genoemde gegevens. De vrije derden krijgen de gegevens voor het onderhouden van hun leden-/cliëntenadministratie
Vrije derde
- particulieren
Gegevens
De verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot of de eerdere echtgenoot, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot of de eerdere echtgenoot, het adres, de gemeente van inschrijving, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Doel
Krijgen gegevens voor genealogische doeleinden of het organiseren van een reünie. Hierbij dient er wel schriftelijke toestemming te worden gevraagd aan de ingeschrevene over wie informatie wordt gevraagd.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl