Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR109102
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR109102/1
Regeling vervallen per 25-01-2018
Rechtpositieregeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand
Geldend van 01-01-2008 t/m 24-01-2018
Intitulé
Rechtpositieregeling buitengewoon ambtenaar burgerlijke standHet college van burgemeester en wethouders heeft in zijn vergadering van 7 augustus 2007 vasthesteld de volgende regeling;
23.2.1.1 Ambtenaar burgerlijke stand
Artikel 23:2:1:1 Hoogte vergoeding
-
1. Voor het voltrekken van huwelijken dan wel het sluiten van geregistreerde partnerschappen wordt de vergoeding van de ambtenaar van de burgerlijke stand bepaald op basis van het maximum van salarisschaal 7.
-
2. Deze vergoeding geldt zowel voor ambtenaren binnen de organisatie als buiten de organisatie.
-
3. Elke huwelijksvoltrekking dan wel het sluiten van een geregistreerd partnerschap is gebaseerd op drie en half uur voor de ambtenaren buiten de organisatie. Ambtenaren binnen de organisatie mogen de uren declareren die buiten de normale werktijd worden gewerkt.
Artikel 23:2:1:2 Onkostenvergoedingen
De onkosten worden vergoed volgens hoofdstuk 24 "Onkostenvergoedingen" van de LAR.
In verband met het sluiten van een huwelijk dan wel een geregistreerd partnerschap kunnen de volgende onkosten worden gemaakt:
- a.
reiskosten in verband met bezoek aan het a.s. echtpaar;
- b.
telefoongesprekken;
- c.
kosten in verband met ontvangst thuis;
- d.
alle redelijke te maken kosten om de functie goed te kunnen uitoefenen.
Artikel 23:2:1:3 Principiële bezwaren
-
1. De ambtenaar van de burgerlijke stand is tot het sluiten van huwelijken of geregistreerde partnerschappen niet verplicht, indien hij of zij daartegen principiële bezwaren heeft.
-
2. Deze principiële bezwaren moeten schriftelijk aan het college van burgemeester en wethouders kenbaar worden gemaakt.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl