Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR107690
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR107690/1
Regeling vervallen per 12-02-2015
Verordening Afstemmingsgesprekken met de Commissaris van de Koningin
Geldend van 25-06-2011 t/m 01-11-2012
Verordening Afstemmingsgesprekken met de Commissaris van de Koningin
Begripsomschrijvingen
Artikel 1.
In deze verordening worden verstaan onder:
- a)
Gesprekken: afstemmingsgesprekken tijdens de zittingsperiode en het gesprek van Provinciale Staten met de Commissaris van de Koningin met het oog op een herbenoeming;
- b)
Commissie: de commissie, die door Provinciale Staten benoemd is met het oog op het voeren van de afstemmingsgesprekken;
Algemene bepalingen
Artikel 2
-
1 Provinciale Staten stellen een commissie in, die gesprekken voert met de Commissaris van de Koningin.
-
2 De commissie voert jaarlijks een gesprek met de Commissaris van de Koningin.
Procedure
Artikel 3
-
1 De griffier agendeert en organiseert de gesprekken en draagt zorg voor het tijdig verzenden van de oproep.
-
2 De griffier bewaart alle bescheiden. Na het aftreden of overlijden van de Commissaris van de Koningin vernietigt de griffier alle verslagen en overige bescheiden van de commissie die betrekking hebben op de vertrokkene of overledene.
-
3 De griffier maakt de planning van de gesprekken en stemt deze af op andere relevante procedures.
Samenstelling commissie en werkwijze
Artikel 4
-
1 Provinciale Staten benoemen direct na de vaststelling van deze verordening de commissie.
-
2 Indien een of meer leden de terugtreden als commissielid of Statenlid voorzien Provinciale Staten zo spoedig mogelijk in vervanging.
-
3 De commissie kent geen plaatsvervangers.
-
4 De commissie laat zich bijstaan door de griffier.
-
5 De commissie kan zich laten informeren door Gedeputeerden en de algemeen directeur. Het is de commissie en commissieleden niet toegestaan zich te laten informeren door anderen of bij anderen informatie in te winnen met het oog op de evaluatiegesprekken.
-
6 Zowel de commissieleden als de Commissaris van de Koningin kunnen agendapunten inbrengen.
-
7 Uitgangspunt voor de gesprekken is de profielschets, waarmee de Commissaris van de Koningin geworven is. Met instemming van de commissie en de Commissaris van de Koningin kunnen punten waarop geƫvalueerd wordt worden toegevoegd.
Geheimhouding
Artikel 5
-
1 De commissie legt in elke vergadering en in elk gesprek, met toepassing van artikel 25, lid 2 Provinciewet geheimhouding op over het verhandelde en de verslagen.
-
2 De geheimhouding geldt ook voor de Commissaris van de Koningin.
-
3 De commissie legt aan Provinciale Staten geheimhouding op als de commissie in het kader van de procedure van herbenoeming informatie uit de commissie aan Provinciale Staten overlegt. Het is de commissie niet toegestaan informatie aan Provinciale Staten te overleggen als de Commissaris van de Koningin zich daartegen verzet. In dat geval brengt de commissie dit feit alsmede de informatie waar de weigering betrekking op heeft ter kennis van de Minister.
Verslaglegging
Artikel 6
- 1.
De griffier maakt het verslag van de commissievergaderingen en de gesprekken. Dit verslag bevat zowel de gesprekspunten als de gemaakte afspraken.
- 2.
Indien leden van de commissie of de Commissaris van de Koningin zich niet met het vastgestelde verslag of delen daarvan kunnen verenigen worden deze opvattingen aan het verslag gehecht.
- 3.
In principe wordt het verslag ter kennis van de Minister gebracht.
Bij besluit van Provinciale Staten van Limburg is op 9 oktober 2009 verder besloten: I De stemhebbende leden van het presidium in de commissie te benoemen; II De voorzitter van het presidium aan te wijzen als voorzitter van de commissie.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de Provinciale Staten van Limburg in hun vergadering van 24 juni 2011
Griffier, mevrouw drs. J.J. Braam
Voorzitter, de heer L.J.P.M. Frissen
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl