Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR102669
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR102669/1
Organisatieverordening van de griffie
Geldend van 02-06-2011 t/m heden
Intitulé
Organisatieverordening van de griffieDe raad van de gemeente Hardinxveld-Giessendam;gelezen het voorstel van het Presidium nr. GemHG/INTERN/5186;gelet op artikel 107e, eerste lid,besluit:vast te stellen de organisatieverordening van de griffie
Hoofdstuk 1 Begripsbepalingen
Artikel 1.1
In deze verordening wordt verstaan onder:griffier: de op grond van artikel 107 Gemeentewet door de raad benoemde functionaris;griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit degriffier en de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtenaren;werkgeverscommissie: een door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingesteldecommissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd.
Hoofdstuk 2 Organisatie van de griffie
Artikel 2.1 organisatiedoelstellingen en formatie
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
Artikel 2.2 aansturing griffie(r)
-
1 De werkgeverscommissie is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier.
-
2 De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie een instructie vast, zoals bedoeld in artikel 107a Gemeentewet.
-
3 De griffier handelt naar zijn instructie.
-
4 De griffier legt verantwoording af aan de raad over het functioneren van de griffie in hetjaarplan en jaarverslag.
Artikel 2.3 medezeggenschap
-
1 De griffier is bestuurder in de zin van artikel 1 onder 1e WOR.
-
2 De griffie sluit aan bij de bestaande ondernemingsraad van de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Dientengevolge hebben de bij de griffie werkzame ambtenaren actief en passief kiesrecht.
-
3 De gemeentesecretaris/algemeen directeur treedt namens de griffier voor wat betreft de griffie op als bestuurder in de zin van de WOR.
-
4 Voor zover er in het overleg met de ondernemingsraad als bedoeld in artikel 23 van de WOR (hierna: de overlegvergadering) onderwerpen worden besproken die de griffie en/of het griffiepersoneel rechtstreeks of middellijk aangaan, vindt er voorafgaand aan deoverlegvergadering overleg plaats tussen de griffier en de gemeentesecretaris/algemeen directeur. Indien dat door de griffier wenselijk wordt geacht is de gemeentesecretaris/algemeen directeur gehouden om het standpunt van de griffier in deoverlegvergadering kenbaar te maken.
-
5 De griffier ontvangt een verslag van die overlegvergaderingen, waarin onderwerpen zijn besproken die de griffie en/of het griffiepersoneel rechtstreeks of middellijk aangaan.
Artikel 2.4 Georganiseerd overleg griffiepersoneel
Ingeval van ingrijpende organisatiewijzigingen van de griffie kan de werkgeverscommissie uit zijn midden een vertegenwoordiger aanwijzen om overleg met de vakorganisaties te voeren.
Hoofdstuk 3 Slotbepalingen
Artikel 3.1
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie.
Artikel 3.2
Deze verordening kan worden aangehaald als ‘Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Hardinxveld-Giessendam’.
Artikel 3.3
Deze verordening treedt in werking op de dag volgende op die van zijn bekendmaking.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl