Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/7815
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/7815/26
Regeling vervallen per 08-03-2012
Mandaatstatuut Stadskanaal
Geldend van 02-02-2012 t/m 07-03-2012
Intitulé
Mandaatstatuut Stadskanaal1. Inleiding
Met dit mandaatstatuut wordt beoogd bevoegdheden van het bestuur met een uitvoerend karakter over te dragen aan het ambtelijk apparaat. Eveneens wordt het beslissen op bezwaarschriften, mits de primaire beslissingen in mandaat zijn genomen en er ook overigens geen juridische beperkingen zijn, overgedragen aan de onderscheidenlijke portefeuillehouders. De functie van het bestuur als beleidsorgaan krijgt daardoor meer nadruk. Besluiten ter uitvoering van dat beleid, zoals het verlenen van een subsidie of het verstrekken van een vergunning binnen een beleidskader worden niet aan bestuur voorgelegd, maar ambtelijk afgedaan. Besluiten op bezwaar die overeenstemmen met het primaire besluit en het advies van de onafhankelijke commissie worden eveneens niet aan het bestuursorgaan voorgelegd, maar door de onderscheidenlijke portefeuillehouders afgedaan. Het uiteindelijke doel hiervan is om de burger nog beter te ‘bedienen’.
2. Mandaat
Onder mandaat wordt verstaan het door een bevoegd orgaan opdragen van een bevoegdheid aan een ondergeschikte, die deze bevoegdheid in naam en onder verantwoordelijkheid van het orgaan dat de opdracht gaf, gaat uitvoeren. Het gaat daarbij om beschikkingen die op grond van wetten of verordeningen door het college van burgemeester en wethouders, door de burgemeester of door de heffings- en invorderingsambtenaar moeten worden genomen, meestal naar aanleiding van een aanvraag. Mandaat is alleen mogelijk als het gaat om bepaalde besluiten, bij mandatering gaat het namelijk alleen om de zogenoemde beschikkingen. Dit zijn besluiten gericht op een concreet geval. Mandaat kan bijvoorbeeld niet worden verleend voor het nemen van besluiten, gericht op het geven van algemene regels, zoals verordeningen en programma’s. Belangrijk is dat de verantwoordelijkheid voor het besluit bij het bestuur blijft.
Als het gaat om het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen namens de overheid moet een volmacht worden verleend. En indien het gaat om het verrichten van handelingen namens de overheid die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn, zal een machtiging moeten worden verleend. De bepalingen betreffende mandaat zijn echter in merendeel van de gevallen van overeenkomstige toepassing.
3. Voordelen van mandatering
- -
Vanuit de optiek van de burger Een aanvraag om medewerking wordt sneller afgedaan, omdat de gang naar het bestuur niet meer wordt gemaakt. De ambtenaar aan wie de bevoegdheid is gemandateerd, vormt voor de burger steeds het vaste contactpunt; de ambtenaar hoeft niet meer te verwijzen naar de gang van het bestuur. In samenhang met de functionele indeling van onze organisatie, waardoor één team steeds aanspreekbaar is, bevordert het mandaatstatuut een cliëntvriendelijke benadering. Het afdoen van besluiten op bezwaar in mandaat door de portefeuillehouder verkort de termijnen van afhandeling van een bezwaarschrift.
- -
Vanuit de optiek van het bestuur Tal van routinematige besluiten worden niet meer aan het bestuur voorgelegd. Het bestuur richt zich daardoor (nog) meer op de beleidsontwikkeling en laat besluiten met een uitvoerend karakter binnen het door hem vastgestelde beleidskader over aan het ambtelijk apparaat, of indien sprake is van besluiten op bezwaar die conform het advies van de onafhankelijke commissie rechtsbescherming zijn en overeenstemmen met het primaire besluit, aan de onderscheidenlijke portefeuillehouders.
- -
Vanuit de optiek van de ambtenaar Hij of zij krijgt meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Zijn deskundigheid wordt beter benut. Het zelf mogen afdoen van een aanvraag leidt tot een grotere betrokkenheid, motivatie en voldoening.
Welke besluiten mandateren?
De volgende besluiten komen voor mandatering in aanmerking:
- a.
routinematige besluiten,
-
dat wil zeggen besluiten die regelmatig terugkeren en waarbij geen of nauwelijks bestuurlijk gevoelige zaken optreden;
- b.
gebonden beschikkingen,
-
dat wil zeggen die besluiten die binnen een vastgesteld beleidskader worden genomen, zoals criteria van een wet of plan.
Aan wie mandateren?
De bevoegdheid tot het nemen van een besluit wordt overgedragen aan het ambtelijk apparaat. Het mandaat is niet gekoppeld aan personen, maar aan functies. Het mandaat wordt uitgeoefend door de medewerker die de genoemde functie vervult. De nummering van de functies komt overeen met het functieboek. Ter verduidelijking zijn in het mandaatstatuut naast de functienummers de daarbij behorende functienamen opgenomen. Is de aangewezen functionaris afwezig, dan wordt hij vervangen door degene die hem normaliter ook vervangt. De leidinggevende kan bij afwezigheid de bevoegdheid zonodig zelf uitoefenen.
Besluiten op bezwaar vormen een aparte categorie besluiten die niet aan het ambtelijk apparaat worden gemandateerd maar aan de onderscheidenlijke portefeuillehouders voor zover het besluit op bezwaar conform het advies van de onafhankelijke commissie rechtsbescherming is en eensluidend met het primaire besluit. Alle andere besluiten op bezwaar moeten worden aangeboden aan het bestuursorgaan. Eveneens kunnen geen besluiten op bezwaar worden afgedaan door de portefeuillehouder indien de aard van het (primaire) besluit zich hiertegen verzet, het primaire besluit door het bestuursorgaan is genomen of indien het gestelde in artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is
4. Spelregels
- 1.
In de eerste plaats bevat het mandaatstatuut een opsomming van alle besluiten die ambtelijk mogen worden afgedaan. Zaken die niet nadrukkelijk in het mandaatstatuut zijn genoemd, moeten dus altijd aan het bestuur worden voorgelegd.
- 2.
In de tweede plaats wordt als regel gesteld dat de wel genoemde besluiten geen afwijking van het bestaande beleid tot gevolg mogen hebben.
- 3.
In de derde plaats is bij diverse besluiten uitdrukkelijk vermeld dat eerst overleg moeten worden gepleegd met de portefeuillehouder. Het betreft hier besluiten die in het schemergebied tussen wel of niet bestuursgevoelig terecht kunnen komen.
- 4.
In de vierde plaats moet een besluit aan het bestuur worden voorgelegd als de (interne) adviezen niet op elkaar aansluiten. Ook besluiten waarvoor geen financiële dekking aanwezig is, kunnen niet ambtelijk worden afgedaan.
- 5.
In de vijfde plaats is ook een besluit waar een inspraakprocedure of zienswijzenprocedure aan vooraf is gegaan voorbehouden aan het bestuur.
5. Organisatorische gevolgen
Een leidinggevende moet zijn medewerkers op een juist gebruik van hun bevoegdheden kunnen aanspreken. Daarvoor is het nodig dat de medewerker de informatie verschaft die nodig is voor een beoordeling achteraf en om in het algemeen inzicht te krijgen in het verloop van de werkzaamheden. De wijze waarop dit plaatsvindt, dient te worden geregeld tussen leiding en medewerker. De werkzaamheden zijn te verschillend van aard om hiervoor op voorhand specifieke regels te stellen. Blijkt achteraf dat van een bevoegdheid al dan niet bewust een onjuist gebruik wordt gemaakt, dan zal de leiding corrigerend moeten en kunnen optreden. De uiterste consequentie kan zijn dat een mandaat wordt ingetrokken of gewijzigd. De bevoegdheid daartoe ligt formeel bij het bestuur, met dien verstande dat de leidinggevende direct een organisatorische maatregel kan treffen, bijvoorbeeld het opschorten van het mandaat.
6. Budgetbeheer
In dit mandaatstatuut is niet geregeld de overdracht van bevoegdheden tot beheer van budgetten voor tal van uitvoerende taken zoals onderhoudsbudgetten, budgetten voor aanschaf van materialen enz. Deze vorm van overdracht is geregeld in de “Richtlijnen budgetbeheer Gemeente Stadskanaal 2009”. Uitoefening van mandaat houdt echter niet de bevoegdheid in budgetten te overschrijden.
7. Praktische uitvoering
7.1 Afdoenings- en ondertekeningsmandaat
De in dit mandaatstatuut vastgelegd mandaten hebben het karakter van een afdoenings- en ondertekeningsmandaat. Afdoeningsmandaat houdt in dat het uitoefenen van de bevoegdheid inhoudelijk aan de medewerker wordt overgelaten. Dit betekent dat de betrokken medewerker zowel de voorbereidingshandelingen alsook de verdere afhandeling verzorgt. Ondertekeningsmandaat betekent dat de gemandateerde medewerker de uiteindelijke beschikking namens het bevoegde orgaan mag ondertekenen. Daar waar in deze alinea medewerker wordt genoemd, dient voor gemandateerde besluiten op bezwaar wethouder onderscheidenlijk burgemeester worden gelezen. In de ondertekening wordt het onderdeel team in dat geval weggelaten. Daarbij dient de volgende vorm in acht te worden genomen:
Met vriendelijke groet, namens burgemeester en wethouders,
<de heer> <mevrouw> <naam> <functie> team <Teamnaam>
ofwel:
Met vriendelijke groet, namens burgemeester en wethouders,
de heer J.Jansen administratief juridisch medewerker team Bedrijfsbureau
7.2 Totstandkoming en vastlegging besluit
Een besluit wordt normaliter geformuleerd op het besluitvormingsformulier: na advies aan b. en w. waarop tevens het besluit wordt vermeld. Nu de bestuursorganen niet meer ingeschakeld worden in het besluitvormingsproces (afgezien van het raadplegen van de portefeuillehouder, waar nodig) hoeft dit formulier niet meer te worden gebruikt voor de krachtens mandaat genomen besluiten. Wel moet het krachtens mandaat genomen besluit kenbaar zijn en duidelijk vorm krijgen. In veel gevallen zal het besluit schriftelijk tot uitdrukking worden gebracht (beschikkingsvorm of briefvorm).
Portefeuillehouders, directie en staf
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het aantrekken van gelden |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Besluit financieringsstatuut gemeente Stadskanaal 2006 |
2. |
Bankrekening openen, sluiten, wijzigen |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Besluit financieringsstatuut gemeente Stadskanaal 2006 |
3. |
Aanstellingsbesluiten van de teammanagers en medewerkers |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
4. |
Ontslagverlening: op verzoek van de medewerkers bij het bereiken van de pensioen- gerechtigde leeftijd |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
5. |
Vaststellen opleidingsplan |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
6. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
7. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
8. |
Besluiten over functiewaardering |
BW |
Algemeen directeur en teammanagers in een gezamenlijke vergadering |
|
9. |
Vaststelling beoordelingen en daaruit voortvloeiende gevolgen (plaatsing in de functieschaal, toekenning uitloopperiodieken, toekenning extra periodieke verhoging, vaste aanstelling |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
Met in achtneming procedure beoordelingen: de opgemaakte concept beoordeling wordt, voordat deze met de te beoordelen medewerker wordt besproken, eerst met de naasthogere leidinggevende besproken. de te beoordelen medewerker kan vragen het beoordelingsgesprek op te schorten. Het gesprek wordt dan hervat binnen twee werkdagen. de beoordeelde medewerker kan zijn zienswijze op het beoordelingsformulier vastleggen waarna hij tekent voor gezien. bij wijziging van het beoordelingsformulier ontvangt de medewerker daarvan een exemplaar waarna hij tekent voor gezien na vaststelling van de beoordeling kan een bezwaarschrift ingediend worden |
10. |
Het aanvragen van ESF-subsidies |
BW |
10000007 Subsidiecoördinator |
Portefeuillehouder informeren |
11. |
Het ondertekenen van detacheringsovereenkomsten voor het uitlenen van personeel. |
BW |
10000001 Algemeen directeur |
|
12. |
Het besluiten op bezwaarschriften, mits het primaire besluit in mandaat is genomen en de aard van het besluit zich niet tegen mandatering verzet. |
BW |
Portefeuillehouder |
Het besluit op bezwaar is conform het advies van de onafhankelijke commissie rechtsbescherming en overeenkomstig het primaire besluit en voor zover de zaak tot zijn/haar portefeuille behoort. |
Team Werk
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het doen van aangifte bij misbruik van regelingen |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
2. |
Het inkopen van scholings- en reintegratietrajecten |
Burg |
20000001 Teammanager werk |
|
3. |
Het beslissen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen, Wet inburgering en Wet kinderopvang Wet investeren in jongeren |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
20000003 Klantmanger |
||||
4. |
[ vervallen ] |
|
|
|
5. |
Besluiten tot verhaal (in rechte) en terugvordering (in rechte), alsmede herziening/intrekking van genomen beslissingen op grond van de onder 3 genoemde regelingen |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
20000003 Klantmanager |
||||
6. |
[ vervallen ] |
|
|
|
7. |
Uitvoering van de Leerplichtwet 1969 |
BW |
20000007 Leerplicht ambtenaar |
|
8. |
[ vervallen ] |
|
|
|
9. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
10. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
11. |
Uitvoering van de Verordening leerlingenvervoer |
BW |
20000009 Administratief medewerker leerplicht |
|
12. |
Het verstrekken van loonkostensubsidies en het aangaan van proefplaatsingen bij werkgevers ten behoeve van de doelgroep |
BW |
20000005 Accountmanager |
|
13. |
Het verdagen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen Wet inburgering Wet kinderopvang Wet investeren in jongeren |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
20000003 Klantmanager |
||||
14. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen Wet inburgering Wet kinderopvang Wet investeren in jongeren |
BW |
20000001 Teammanager werk |
|
20000003 Klantmanager |
Team Inkomen
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het beslissen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen Wet investeren in jongeren |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000007 Consulent inkomen |
||||
Medewerker Centrum voor Werk en Inkomen |
||||
Medewerker Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen |
||||
2. |
Het beslissen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet inburgering en Wet kinderopvang |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000002 Medewerker uitkeringsadministratie |
||||
30000007 Consulent inkomen |
||||
3. |
Het beslissen op aanvragen Beleidsregels bijzondere bijstand en armoedebeleid Stadskanaal 2009en langdurigheidstoeslag. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000002 Medewerker uitkeringsadministratie |
||||
30000007 Consulent inkomen |
||||
4. |
Besluiten tot verhaal (in rechte) en terugvordering (in rechte), alsmede herziening/intrekking van genomen beslissingen op grond van de onder 1, 2 en 3 genoemde regelingen. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
||||
30000007 Consulent inkomen |
||||
5. |
Afgeven van garanties ingevolge de Wet werk en bijstand voor af te sluiten leningen boven de € 5000,00. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
6. |
Besluiten tot kwijtschelden dan wel buiten invordering stellen van vastgestelde vorderingen. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
||||
7. |
Het treffen van betalingsregelingen ter zake van vastgestelde vorderingen en het nemen van invorderingsmaatregelen. |
Burg |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
||||
30000007 Consulent inkomen |
||||
8. |
Vertgenwoordiging in en buiten rechte bij de uitvoering van verhaalzaken en de onder 6 genoemde taken. |
Burg |
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
|
9. |
Het declareren van bruto-uitkeringen bij derden. |
BW |
30000002 Medewerker uitkeringsadministratie |
|
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
||||
10. |
Het doen van aangifte bij misbruik van regelingen. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000009 Teamleider SRNOG |
||||
11. |
Afboeken van restantvorderingen van maximaal € 50,00. |
BW |
30000004 Medewerker terugvordering en verhaal |
|
12. |
Het inkopen van scholings- en reintegratietrajecten. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
Tevens zijn Richtlijnen budgetbeheer Gemeente Stadskanaal 2009 van toepassing. |
13. |
[ vervallen ] |
|
|
|
14. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
15. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
16. |
Het verdagen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen Wet investeren in jongeren |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000007 Consulent inkomen |
||||
Medewerker Centrum voor Werk en Inkomen |
||||
Medewerker Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen |
||||
17. |
Het verdagen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet inburgering Wet kinderopvang |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000007 Consulent inkomen |
||||
18. |
Het verdagen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Beleidsregels bijzondere bijstand en armoedebeleid Stadskanaal 2009en langdurigheidstoeslag. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000002 Medewerker uitkeringsadministratie |
||||
30000007 Consulent inkomen |
||||
19. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen Wet investeren in jongeren |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000007 Consulent inkomen |
||||
Medewerker Centrum voor Werk en Inkomen |
||||
Medewerker Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen |
||||
20. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de. Wet inburgering Wet kinderopvang |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000007 Consulent inkomen |
||||
21. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Beleidsregels bijzondere bijstand en armoedebeleid Stadskanaal 2009 en langdurigheidstoeslag. |
BW |
30000001 Teammanager Inkomen |
|
30000002 Medewerker uitkeringsadministratie |
||||
30000007 Consulent inkomen |
Team Samenleving
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het beslissen op aanvragen en (her)onderzoeken ingevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
40000004 Consulent zorg |
||||
2. |
Het beslissen op aanvragen en (her)onderzoeken Schuldhulpverlening. Besluiten tot het indienen van verzoekschriften ingevolge de WSNP en afgeven van verklaringen ingevolge de Faillissementswet. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
40000004 Consulent zorg |
||||
3. |
Besluiten tot verhaal (in rechte) en terugvordering (in rechte) alsmede herziening/intrekking van genomen beslissingen ter uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning en de beslissingen genoemd onder 2. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
De teammanager gehoord bij kwijtschelding, politiek of bestuurlijk gevoelige zaken, afzien bij dringende redenen en bij mutaties boven de € 2.500,00 i.v.m. terugvordering en bij verhaal mutaties boven de € 10.000,00 |
40000004 Consulent zorg |
||||
4. |
Het doen van aangifte bij misbruik van regelingen. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
5. |
Verlening en vaststellen structurele subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
40000002 Beleidsadviseur Samenleving |
|
6. |
Verlening en vaststelling incidentele subsidies tot 1500 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
40000002 Beleidsadviseur Samenleving |
|
40000003 Beleidsmedewerker Samenleving |
||||
7. |
[ vervallen ] |
|
|
|
8. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
9. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
10. |
Besluit tot het verstrekken van subsidies aan instellingen waarvan het uit te betalen subsidiebedrag in de begroting is opgenomen. |
BW |
40000002 Beleidsadviseur Samenleving |
|
40000003 Beleidsmedewerker Samenleving |
||||
11. |
Vaststellen van subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
40000003 Beleidsmedewerker Samenleving |
|
12. |
Alle werkzaamheden die verband houden met de functie van contactpersoon ten behoeve van het project Pilotplus 2011 Bestuurlijke Informatie Justitiabelen (BIJ) |
Burg |
40000003 Beleidsmedewerker Samenleving |
Portefeuillehouder informeren. |
Voormalig Team Publiek
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Beslissing op aanvraag van rijbewijzen en het verrichten van daarmee verband houdende werkzaamheden. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
2. |
Beslissing op aanvraag van paspoorten en Europese identiteitskaarten en het verrichten van daarmee verband houdende werkzaamheden. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
3. |
Verantwoording aan Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de Voorraadadministratie en financiële afwikkeling van rijbewijzen. |
Burg |
50000004 Medewerker burgerzaken B |
|
4. |
Vaststelling openingsuren burgerlijke stand overeenkomstig artikel 6, leden 2, 3 en 5 van het Reglement burgerlijke stand Stadskanaal 2005. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
5. |
Aanwijzen trouwlocatie |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
6. |
Uitvoering Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Stadskanaal 2006. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
7. |
Afgifte van "Laissez passer" van lijken. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
8. |
Verstrekken van verloven tot ontleden van lijken. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
9. |
Verstrekken van verloven tot uitstel van begraving / crematie. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
10. |
Het verzenden van de op de begrafenisrechten betrekking hebbende kennisgeving en het invorderen van rechten. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
11. |
Het ter kennis brengen en het invorderen van het legesbedrag met betrekking tot aangelegenheden van het onderdeel burgerzaken. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
12 |
Uitvoering Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
13 |
Advisering over verzoeken om naturalisatie / geslachtsnaamwijziging / optieverklaringen. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
14. |
Het in ontvangst nemen van aanvragen voor een verblijfsvergunning en het uitreiken van verblijfsdocumenten |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
15. |
Verantwoording aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst over voorraad administratie en financiële afwikkeling van verblijfsdocumenten en stickers. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
16. |
Het verstrekken van inlichtingen uit het kiezersregister. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
17. |
Indeling van stemdistricten. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
18. |
Aanwijzing van stembureaus. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
19. |
Het uitreiken van nieuwe oproepingskaarten. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
20. |
Aanwijzen leden stembureaus. |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
21. |
Uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in de artikelen H4, lid 3, K, L en M van de Kieswet. Afleggen ondersteuningsverklaring Stemming Stemmen op stembureau naar keuze Stemmen per brief Stemmen bij volmacht. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
22. |
Beslissen op verzoek registratie deelname verkiezingen EP |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
50000005 Baliemedewerker burgerzaken |
||||
23. |
Uitvoering Kaderwet dienstplicht. |
Burg |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
24. |
Beheer en verantwoording centrale kas |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000003 Medewerker burgerzaken A |
||||
50000004 Medewerker burgerzaken B |
||||
25. |
[ vervallen ] |
|
|
|
26. |
Het in ontvangst nemen van aangetekende stukken, pakketten, poststukken, postwissels en cheques. |
Burg |
50000016 Medewerker archief en post A |
|
50000017 Medewerker archief en post B |
||||
50000019 Medewerker post |
||||
27. |
Het in ontvangst nemen en tekenen van deurwaardersexploten. |
Burg |
50000016 Medewerker archief en post A |
|
50000017 Medewerker archief en post B |
||||
28. |
Machtiging periodieke vernietiging archiefbescheiden. |
BW |
80000001 Teammanager bedrijfsbureau |
|
29. |
[ vervallen ] |
|
|
|
30. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
40000001 Teammanager samenleving 60000001 Teammanager ruimte 80000001 Teammanager bedrijfsbureau 90000001 Teammanager middelen |
Voor zover het de medewerkers van het eigen team betreft. |
31. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
40000001 Teammanager samenleving 60000001 Teammanager ruimte 80000001 Teammanager bedrijfsbureau 90000001 Teammanager middelen |
Voor zover het de medewerkers van het eigen team betreft. |
32. |
Opstellen van een schriftelijke verklaring van wijziging of opneming in het belang van een goede registratie van één of meer gegevens in de adressenregistratie of gebouwenregistratie. Artikel 10, Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
33. |
Opstellen van een schriftelijke verklaring van een ambtshalve correctie van één of meer op grond van een ander brondocument in de adressenregistratie of gebouwenregistratie opgenomen gegevens. Artikel 10, Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
34. |
In het kader van de uitvoering van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen het toetsen van brondocumenten aan vereisten voor inschrijving. het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers. het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie. het plaatsen van aantekeningen op het brondocument. het verwerken van kadestrale mutaties in de administratie. verstrekken van een bewijs van inschrijving. het waarmerken van afschriften van brondocumenten. het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksel uit het register en registratie. het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening. |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
35. |
Beheer van de registraties op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
36. |
Het feitelijk waarmerken en publiceren van digitale Wro-instrumenten. |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
50000014 Medewerker CAD/GIS |
||||
37. |
Het waarmerken en publiceren van het manifest waarin de vindplaats van alle beschikbaar gestelde Wro-instrumenten is vastgelegd. |
BW |
50000011 Medewerker geografische informatievoorziening |
|
50000014 Medewerker CAD/GIS |
||||
38. |
Het beslissen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (gehandicaptenparkeerkaarten). |
BW |
40000001 Teammanager samenleving |
|
50000022 medewerkers loket Wonen, welzijn en zorg (WWZ) |
Team Ruimte
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het niet in behandeling nemen (niet-ontvankelijk verklaren) van aanvragen om een omgevingsvergunning (artikel 4:5 Awb). Het aanhouden van aanvragen om een om een omgevingsvergunning in verband met het gestelde in artikel 3.3, 3.4 en 3.5 van de Wabo. Het verlenen van omgevingsvergunningen. Het wijzigen van omgevingsvergunningen. Het intrekken van omgevingsvergunningen. Het weigeren van reguliere omgevingsvergunningen. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Voordat een aanvraag niet in behandeling wordt genomen of niet-ontvankelijk wordt verklaard dient de aanvrager in de gelegenheid worden gesteld om de aanvraag aan te vullen. Nadat de aanvraag is aangevuld of nadat de termijn ongebruikt is verstreken wordt er binnen vier weken een besluit genomen. Dit besluit wordt bekend gemaakt. Bij het aanhouden van aanvragen om een omgevingsvergunning wordt mededeling aan de aanvrager gedaan. Bij het intrekken of wijzigen van een aanvraag moet de vergunninghouder instemmen. |
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
||||
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningsverlener milieu |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000009 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000019 Procesbewaker Wabo |
||||
2. |
[ vervallen ] |
|
|
|
3. |
[ vervallen ] |
|
|
|
4. |
[ vervallen ] |
|
|
|
5. |
[ vervallen ] |
|
|
|
6. |
[ vervallen ] |
|
|
|
7. |
Stilleggen van bouw (activiteiten) zonder vergunning of in afwijking van de omgevingsvergunning voor bouwactiviteiten |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Portefeuillehouder informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
8. |
Verlening ontheffing op grond van de Bouwverordening |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000013 Baliemedewerker bouw |
||||
9. |
[ vervallen ] |
|
|
|
10. |
[ vervallen ] |
|
|
|
11. |
[ vervallen ] |
|
|
|
12. |
[ vervallen ] |
|
|
|
13. |
[ vervallen ] |
|
|
|
14. |
[ vervallen ] |
|
|
|
15. |
[ vervallen ] |
|
|
|
16. |
[ vervallen ] |
|
|
|
17. |
[ vervallen ] |
|
|
|
18. |
[ vervallen ] |
|
|
|
19. |
Vaststelling hoogte legesbedrag |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000013 Baliemedewerker ruimte |
||||
60000009 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht |
||||
20. |
Controle hoogte legesbedrag |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
21. |
Afgifte verklaring dat er geen omgevingsvergunning is vereist. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningsverlener milieu |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000013 Baliemedewerker bouw |
||||
60000019 Procesbewaker Wabo |
||||
22. |
[ vervallen ] |
|
|
|
23. |
Het schouwen van woonschepen en woonwagens op grond van het Reglement woonwagens en woonschepen. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000012 Handhaver bouw |
||||
24. |
Uitvoering Beschikking steun eigen woningen en Regeling premiehuurwoningen (BWS) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door BW is vastgesteld |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
25. |
Uitvoering Beschikking steun huurwoningen normkostensysteem (BWS) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door BW is vastgesteld |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
26. |
Uitvoering Regeling geldelijke steun voorzieningen aan huurwoningen (BWS) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Met inachtneming van de contingent-verdeling zoals die door BW is vastgesteld |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
27. |
[ vervallen ] |
|
|
|
28. |
[ vervallen ] |
|
|
|
29. |
[ vervallen ] |
|
|
|
30. |
[ vervallen ] |
|
|
|
31. |
Verlening ontheffing geluidhinder (artikel 4.1.5 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
32. |
Meldingen in het kader van de Wet milieubeheer afhandelen |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000011 Handhaver milieu |
||||
33. |
Verlening ontheffing en akkoordverklaring melding Bodemlozingenbesluit. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
34. |
[ vervallen ] |
|
|
|
35. |
Ontheffing routering gevaarlijke stoffen en laden en lossen consumentenvuurwerk |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000011 Handhaver milieu |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
36. |
Ontheffing verlenen voor het verbranden van afval buiten inrichtingen conform artikel 10.63 lid 2 Wet Milieubeheer. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000011 Handhaver milieu |
||||
37. |
Aanwijzing gehandicaptenparkeerplaatsen (artikel 26 RVV). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met politie |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
38. |
[ vervallen ] |
|
|
|
39 |
Verlenen ontheffingen diverse artikelen en verkeerstekens RVV (artikel 87 RVV ). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met politie |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
40. |
Verlenen van ontheffingen voor wedstrijden op de weg (artikel 148 WVW). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met politie |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
41. |
[ vervallen ] |
|
|
|
42. |
Ontheffing parkeerverbod voor caravans e.d. (artikel 5.1.5. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met politie |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
43. |
[ vervallen ] |
|
|
|
44. |
Verlening toestemming tot het maken van een huisaansluiting op de riolering. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000013 Baliemedewerker ruimte |
||||
45. |
Verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een weg en het maken of veranderen van een uitweg (artikel 2.1.5.2. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008) Verlenen van ontheffing voor het parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d. (artikel 5.1.2. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008) Verlenen van ontheffing voor het parkeren van reclamevoertuigen (artikel 5.1.6. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
46. |
Aanschrijving tot verwijdering van in de weg staande voorwerpen en beplanting (artikel 2.1.6.3. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met portefeuillehouder |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
47. |
[ vervallen ] |
|
|
|
48. |
Verlening ontheffing verbod vuur te stoken (artikel 5.5.1. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
49. |
Het verlenen van vergunning om standplaats op de markt op grond van de Verordening warenmarkten gemeente Stadskanaal |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
50. |
Het afwijzen van een aanvraag om vergunning voor een standplaats op de markt om de gebruikelijke redenen |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
51. |
Verlenging van de plaats op de wachtlijst ten behoeve van de markt |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Marktcommissie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
52. |
Verlenen van vergunningen op grond van artikel 3 Drank- en Horecawet |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
In overleg met politie en Voedsel- en Waren Autoriteit informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
53. |
Het verlenen van ontheffingen op grond van de Drank- en Horecawet (artikel 35) |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
In overleg met politie en nieuwe Voedsel- en Waren Autoriteit |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
54. |
Verlenen vrijstellingen / ontheffingen op grond van de Verordening winkeltijden Stadskanaal |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
55. |
Verlenen vergunningen op grond van artikel 3 Wet op de Kansspelen |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
56. |
Verlenen vergunningen op grond van artikel 30b van de Wet op de Kansspelen (speelautomaten) |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
57. |
Afgeven van verklaring van geen bezwaar Luchtvaartwetgeving |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
58. |
Artikel 2.3.1.5.a. Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008Verlenen ontheffingen sluitingstijd Oud en Nieuw |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Burgemeester en Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
59. |
Artikel 2.3.1.3.b Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008Verlenen verloven bedrijfsmatig verstrekken alcoholvrije drank voor gebruik ter plaatse |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60. |
Artikel 2.2.2 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Verlenen vergunning evenement |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
61. |
Artikel 2.4.19 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008Aanschrijvingen met betrekking tot gevaarlijke honden. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
62. |
Artikel 2.4.20 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Aanschrijvingen met betrekking tot het houden van hinderlijke of schadelijke dieren. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000011 Handhaver milieu |
||||
63. |
Artikel 5.2.1 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Verlenen vergunningen inzameling van geld of goed. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
64. |
Artikel 5.2.3.2 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Verlenen standplaatsvergunningen. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
65. |
Artikel 5.2.4 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Verlenen snuffelmarktvergunningen. |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
66. |
Artikel 2.1.5.1 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 Verlenen van ontheffing voor het hebben van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
67. |
Uitvoering Woonvaartuigenverordening |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
68. |
Verhuren en in gebruik geven van gemeente-eigendommen, alsmede de uitgifte van volkstuinen |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Uitgezonderd accommodatiebeheer en uitgezonderd verpachting grasgewas |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
69. |
Verlening toestemming gebruik gemeentegrond (zogenaamde burgerrechtelijke vergunningen) |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met Team Stadsbeheer |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
70. |
Het vervreemden van gemeente-eigendommen voor zover dit betreft: het vervreemden van grond bestemd voor de bouw van openbare werken van openbaar nut, zoals transformatorhuisjes, telefooncellen, wachthuisjes, aardgasontvangstations en naar haar aard daarmee gelijk gestelde bouwwerken; de verkoop van gronden op basis van het groenstructuurplan. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
71. |
Verkoop van onroerende goederen, inhoudende bouwterreinen voor vrijstaande woningen en groenstroken |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
72. |
Verlening korting op bouwterreinprijs vanwege fundering |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Met inachtneming van de regeling in de extra exploitatieopzet en inachtneming van de "Gedragslijnen vereffening funderingskosten". |
60000012 Handhaver bouw |
||||
73. |
Het optreden als gemachtigde tot het aanvragen van inlichtingen op grond van artikel 9 t/m Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, art. 13; art. 13 lid 1/3 onder a KB, art. 8 Drank- en Horecawet; art. 2, 3 en 4 Besluit eisen zedelijk gedrag Drank- en Horecawet 1999 |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
74. |
Uitvoering van de Verordening straatnaamgeving en nummering Stadskanaal(wat huisnummering betreft). |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000013 Baliemedewerker ruimte |
||||
75. |
Besluitvorming over uitvoering handhaving Wet Kinderopvang |
BW |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
|
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
76. |
Uitvoering Subsidieregeling ten behoeve van het inzamelen van oud papier |
BW |
60000004 Financieel medewerker volkshuisvesting |
|
77. |
Het in bruikleen geven van (gym) materialen |
BW |
60000004 Financieel medewerker volkshuisvesting |
|
78. |
Verlenen van optie op en reserveringen van industriegrond. |
BW |
60000014 Accountmanager bedrijven A |
|
60000015 Accountmanager bedrijven B |
||||
79. |
Het uitvoeren van de Verordening VROM Starterslening |
BW |
60000002 Beleidsadviseur Ruimte |
Portefeuillehouder informeren bij afwijzen van leningaanvragen |
60000003 Beleidsmedewerker Ruimte |
||||
80. |
[ vervallen ] |
|
|
|
81. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
82. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
83. |
Verlenen van vergunningen op grond van artikel 15 van de Leegstandwet |
BW |
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
|
60000013 Baliemedewerker ruimte |
||||
84. |
Afgeven van een schriftelijke verklaring van de signalering van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op één of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens. Artikel 10, Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
BW |
60000012 Handhaver bouw |
|
85. |
Opmaken van proces verbaal van constatering van een feitelijk gebruik of feitelijk bestaan van een benaming van een object. Artikel 10, Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
BW |
60000012 Handhaver bouw |
|
86. |
Aanvraagprocedure met betrekking tot het toestaan van een hogere waarde voor de hoogst toelaatbare geluidsbelasting. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000002 Beleidsadviseur ruimte |
||||
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
||||
87. |
Het nemen van een besluit op een aanvraag met betrekking tot het toestaan van een hogere waarde voor de hoogst toelaatbare geluidsbelasting. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
88. |
Verlenen van ontheffingen voor gebruik van de wegen buiten de bebouwde kom alsmede doorgaande wegen binnen de bebouwde kom, voor landbouwvoertuigen met een breedte kleiner dan 3,50 (artikel 149 WVW) |
BW |
RDW |
Overleg met politie |
89. |
Verlenen ontheffingen parkeerverbod grote voertuigen |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Overleg met politie |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
90. |
Artikel 2.3.1.2 Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008. Verlenen van ontheffing / vergunning voor de exploitatie van een terras |
Burg |
60000001 Teammanager ruimte |
Politie informeren |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000006 Vergunningverlener milieu |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
91. |
Besluit tot het verstrekken van subsidies aan instellingen waarvan het uit te betalen subsidiebedrag in de begroting is opgenomen. |
BW |
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
|
60000014 Accountmanager bedrijven A |
||||
92. |
Het verdagen van beslissingen op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
BW |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
|
93. |
Het afwikkelen van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
BW |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
Overleg met verantwoordelijk portefeuillehouder. |
94. |
Verlening van structurele subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
60000002 Beleidsadviseur ruimte |
|
95. |
Vaststellen van subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
60000002 Beleidsadviseur ruimte |
|
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
||||
96. |
Verlening van incidentele subsidies tot 1500 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
60000002 Beleidsadviseur ruimte |
|
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
||||
97. |
Besluit tot het verstrekken van subsidies aan instellingen waarvan het uit te betalen subsidiebedrag in de begroting is opgenomen. |
BW |
60000002 Beleidsadviseur ruimte |
|
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
||||
98. |
Het verdagen van de beslistermijn voor het aanvragen van vergunningen of ontheffingen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
99. |
Het nemen van zowel positieve - als negatieve beslissingen voor het opnemen van kinderopvangcentra, gastouder-bureau's en gastouders in het Landelijke Register Kinderopvang. |
BW |
60000010 Administratief juridisch medewerker |
|
100. |
Aanstellen verkeersregelaars artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) |
Burg |
60000010 Administratief juridisch medewerker |
Overleg met politie |
101. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op aanvragen van vergunningen of ontheffingen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Stadskanaal 2008 |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
102. |
Verlenen omgevingsvergunning op grond van artikel 2.12 lid 1, onder a, onder 2 van de Wabo |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
60000013 Baliemedewerker ruimte |
||||
103. |
Het opstarten van de procedure en het verlenen van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.12 lid 2 van de Wabo |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
104. |
Het opstarten van de procedure en het verlenen van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.12 lid 1, onder a, onder 1 van de Wabo |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
|
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000009 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
105. |
Verlengen beslistermijn in reguliere procedure op grond van artikel 3.9 lid 2 van de Wabo |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Het verdagingsbesluit moet gepubliceerd worden. Uitgebreide procedure: Aanvrager kan zienswijze op voornemen tot verdaging indienen (artikel 3:15 lid 3 Awb) |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000009 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
106. |
Verlengen beslistermijn in uitgebreide procedure op grond van artikel 3:18 lid 2 Awb in samenhang met artikel 3.12 lid 7 en 8 van de Wabo |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Voordat het besluit wordt genomen dient de aanvrager in de gelegenheid te worden gesteld om zijn zienswijze op dit voornemen te geven (artikel 3:15 lid 3 Awb) |
60000005 Juridisch medewerker ruimte |
||||
60000008 Vergunningverlener bouwtoezicht |
||||
60000009 Vergunningverlener technisch bouwtoezicht |
||||
60000010 Administratief juridisch medewerker |
||||
107. |
De bevoegdheid tot het bestuurlijk aanschrijven bij overtredingen van het omgevingsrecht. |
BW |
60000011 Handhaver milieu |
|
60000012 Handhaver bouw |
||||
108. |
Het uitvoeren van de Verordening Duurzaamheidslening Stadskanaal 2012 |
BW |
60000017 Energieambtenaar |
Portefeuillehouder informeren bij afwijzen van leningaanvragen |
109. |
De bevoegdheid voor het beslissen op aanvragen om omgevingsvergunning met toepassing van artikel 2.12, onderdeel a, onder 3o Wabo. |
BW |
60000001 Teammanager ruimte |
Na instemming van het college met het ontwerpbesluit waartegen geen zienswijzen zijn ingebracht. |
60000003 Beleidsmedewerker ruimte |
Team Stadsbeheer
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Gunning uitvoering werken na aanbesteding |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
70000004 Medewerker civiele techniek |
||||
2. |
Gunning uitvoering openbare werken na aanbesteding |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
70000004 Medewerker civiele techniek |
||||
3. |
Verlening toestemming tot het leggen van kabels en leidingen in gemeentegrond |
BW |
70000004 Medewerker civiele techniek |
|
4. |
Uitbesteding kleine onderhoudswerken |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
70000004 Medewerker civiele techniek |
||||
70000005 Medewerker bouwkunde |
||||
5. |
Afsluiten onderhoudscontracten |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
6. |
Verpachting grasgewas |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
7. |
Wijziging dagen, tijden en routes ophalen huishoudelijk afval (art. 10 Afvalstoffenverordening) |
BW |
70000006 Adviseur stadsbeheer |
|
8. |
In gebruik geven van alsmede verlenging en/of vernieuwing van huurcontracten van overige accommodaties ten behoeve van welzijnsaangelegenheden |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
9. |
Het afhandelen van klachten met betrekking tot gymlokalen, sporthallen en buitensportaccommodaties |
BW |
70000012 Medewerker accommodatiebeheer |
|
10. |
Het aanschaffen van sportmaterialen. |
BW |
70000012 Medewerker accommodatiebeheer |
Mits dit binnen de begroting valt |
11. |
Het aansprakelijk stellen voor beschadiging van gemeente-eigendommen en mededeling aangaande verschuldigd schadevergoedingsbedrag en wijze van betaling daarvan. |
BW |
70000005 Medewerker bouwkunde |
|
70000012 Medewerker accommodatiebeheer |
||||
12. |
Netwerkbeheer ondergrondse kabels en leidingen in eigendom van de gemeente. Eindverantwoordelijke liggingsgevensapplicatie. |
BW |
70000004 Medewerker civiele techniek |
|
13. |
[ vervallen ] |
|
|
|
14 |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
15. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
70000001 Teammanager stadsbeheer |
|
16. |
[ vervallen ] |
|
|
|
17. |
Verlening structurele subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
70000002 Beleidsadviseur stadsbeheer |
|
18. |
Vaststellen van subsidies tot 5000 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
70000002 Beleidsadviseur stadsbeheer |
|
70000003 Beleidsmedewerker stadsbeheer |
||||
19. |
Verlening van incidentele subsidies tot 1500 euro ogv. de Algemene Subsidieverordening gemeente Stadskanaal 2010 |
BW |
70000002 Beleidsadviseur stadsbeheer |
|
70000003 Beleidsmedewerker stadsbeheer |
Team Bedrijfsbureau
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het beslissen op aanvragen en (her) onderzoeken ingevolge de Wet werk en bijstand, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers, Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen, Wet inburgering en Wet kinderopvang Wet investeren in jongeren |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
2. |
Afgeven garantie ingevolge de Wet werk en bijstand voor het afsluiten van leningen boven de € 5.000,00 |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
3. |
Het beslissen op aanvragen en (her)-onderzoeken ingevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
4. |
Het beslissen op aanvragen en (her)onderzoeken Schuldhulpverlening. Besluiten tot het indienen van verzoekschriften ingevolge de WSNP en afgeven van verklaringen ingevolge de Faillissementswet |
BW |
80000001 Teammanager bedrijfsbureau |
|
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
||||
5. |
Het beslissen op aanvragen Beleidsregels bijzondere bijstand en armoedebeleid Stadskanaal 2009en langdurigheidstoeslag. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
6. |
Besluiten tot verhaal (in rechte) en terugvordering (in rechte), alsmede herziening/intrekking van genomen beslissingen op grond van de onder 1 en 3 t/m 5 genoemde regelingen, alsmede ter uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
7. |
Besluiten tot kwijtschelden dan wel buiten invordering stellen van vastgestelde vorderingen. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
8. |
Het treffen van betalingsregelingen ter zake van vastgestelde vorderingen en het nemen van invorderingsmaatregelen. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
9. |
Vertegenwoordiging in en buiten rechte bij de uitvoering van de onder 1 t/m 8 genoemde taken. |
Burg |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
10. |
Het declareren van bruto-uitkeringen bij derden. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
11. |
Afboeken van restantvorderingen van maximaal € 50,00. |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
12. |
[ vervallen ] |
|
|
|
13. |
Het doen van aangifte bij misbruik van regelingen. |
BW |
80000001 Teammanager bedrijfsbureau |
|
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
||||
14. |
Het in gebruik geven van buitensportaccommodaties |
BW |
80000010 Medewerker secretariaat en administratie |
In overleg met 70000012 Medewerker accommodatiebeheer |
15. |
Het in gebruik geven van sporthallen en gymlokalen |
BW |
80000010 Medewerker secretariaat en administratie |
|
16. |
Het geven van ontheffing van de sluitingstijden van sportvelden |
BW |
80000010 Medewerker secretariaat en administratie |
|
17. |
Uitvoering verordening vergoeding godsdienst of levensbeschouwelijk vormingsonderwijs. |
BW |
80000010 Medewerker secretariaat en administratie |
|
18. |
[ vervallen ] |
|
|
|
19. |
Advisering over aanvragen voor een bijdrage uit de Stichting Provinciaal Groninger Studiefonds inclusief de negatieve adviezen |
BW |
80000010 Medewerker secretariaat en administratie |
|
20. |
Het aangaan, wijzigen en opzeggen van verzekeringen. Het aanmelden en afwikkelen van schadegevallen. Het behandelen van aansprakelijkstellingen van de gemeente door derden. |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
|
medewerkers ABN AMRO |
||||
21. |
Onroerende zaak-transacties en verpachting, niet behorende tot het mandaat van het Team Ruimte |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
Zie aantekening onderaan deze tabel. In overleg met Team Ruimte |
22. |
Bezwaring van gemeente-eigendommen, voor zover dit betreft het vestigen van zakelijke rechten. |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
In overleg met Team Ruimte |
23. |
Het ondertekenen van akten voortvloeiende uit het mandaat, inhoudende het vertegenwoordigen van de gemeente bij buitengerechtelijke rechtshandelingen ter zake van: aan- en verkoop (inclusief ruiling) van onroerende goederen; het bezwaren van gemeente-eigendommen; het vestigen van zakelijke rechten ten behoeve van de gemeente; exploitatieovereenkomsten |
Burg |
Medewerkers notariskantoor |
|
24. |
Het optreden als gemachtigde tot het aanvragen van inlichtingen als bedoeld in artikel 9 en 13 van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, artikel 30 lid 1 onder d en lid 2 KB, artikel 14, 1e lid onderdeel s van het Besluit Politieregisters, artikel 41 van de Gezondheidswet en het centraal archief bijzondere rechtspleging |
Burg |
80000004 Medewerker bestuurlijk/juridische zaken B |
Alleen ten behoeve van een koninklijke onderscheiding |
25. |
Het verdagen van de beslissing op grond van artikel 7:10 van de Algemene wet bestuursrecht |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch |
|
80000004 Medewerker bestuurlijk/juridische zaken B |
||||
26. |
Melding van de verwerking van persoonsgegevens aan het College Bescherming Persoonsgegevens |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch |
|
80000003 Medewerker bestuurlijk/juridische zaken A |
||||
27. |
Het aangaan van telefooncontracten met een maximale duur van 3 jaar |
BW |
80000015 Medewerker automatisering B |
|
28. |
[ vervallen ] |
|
|
|
29 |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
80000001 Teammanager bedrijfsbureau |
|
30. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
80000001 Teammanager bedrijfsbureau |
|
31. |
Het aansprakelijk stellen voor beschadiging van gemeente eigendommen en mededeling aangaande verschuldigde schadevergoeding en wijze van betaling daarvan. |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
|
32. |
Besluit tot het verstrekken van subsidies aan instellingen waarvan het uit te betalen subsidiebedrag in de begroting is opgenomen. |
BW |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
|
33. |
Het verdagen van beslissingen op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
BW |
80000019 Adviseur bestuurlijk-juridisch A |
|
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
||||
80000003 Medewerker bestuurlijk/juridische zaken A |
||||
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
||||
34. |
Het afwikkelen van verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur. |
BW |
80000019 Adviseur bestuurlijk-juridisch A |
Overleg met verantwoordelijk portefeuillehouder. |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
||||
80000003 Medewerker bestuurlijk/juridische zaken A |
||||
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
||||
35. |
Het vertegenwoordigen in en buiten rechte bij de afgifte van gehandicapten-parkeerkaarten |
BW |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
|
36. |
Het afhandelen van ingebrekestellingen in verband met het niet tijdig nemen van beslissingen op bezwaarschriften |
BW |
80000019 Adviseur bestuurlijk-juridisch A |
|
80000003 Medewerker bestuurlijk / juridische zaken A |
||||
37. |
Het aanvragen van ESF-subsidies |
BW |
80000003 Medewerker bestuurlijk / juridische zaken A |
Portefeuillehouder informeren |
80000007 Adviseur bedrijfsvoering |
||||
38. |
Alle werkzaamheden die verband houden met de functie van contactpersoon ten behoeve van het project Pilotplus 2011 Bestuurlijke Informatie Justitiabelen (BIJ) |
Burg |
80000002 Adviseur bestuurlijk-juridisch B |
Portefeuillehouder informeren |
Met betrekking tot mandaat nummer 21 worden gemandateerd de bevoegdheden genoemd onder A en B:
- A.
de bevoegdheid met betrekking tot:
- 1.
de aankoop van grondstroken ten behoeve van de aanleg en verharding, reconstructie, omlegging en verbreding van wegen;
- 2.
het vervreemden van gemeente-eigendommen voor zover dit betreft:
- a.
het verkopen van bouwterreinen, die zijn gelegen binnen een goedgekeurd bestemmingsplan en die betrekking hebben op een in dit bestemmingsplan betrekking hebbende vastgestelde exploitatieopzet;
- b.
het vervreemden van grond bestemd voor de bouw van openbare werken van openbaar nut, zoals transformatorhuisjes, telefooncellen, wachthuisjes, aardgasontvangstations en naar haar aard daarmee gelijk gestelde bouwwerken;
- c.
de verkoop van gronden op basis van het groenstructuurplan;
- a.
- 3.
het bezwaren van gemeente-eigendommen, voor zover dit betreft het vestigen van zakelijke rechten hierop;
- 1.
- B.
de bevoegdheid om gemeente-eigendommen te verhuren, te verpachten of op enige wijze in gebruik te geven.
Bij de uitoefening van bovengenoemde bevoegdheden moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
- 1.
De aankoop van onroerende goederen geschiedt onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke bepalingen en bedingen en voorts onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten of nuttig oordelen;
- 2.
Met betrekking tot de verkoop van onroerende goederen is bepaald dat de verkoop zal plaatsvinden:
- a.
tegen prijzen die niet lager mogen zijn dan die welke voor de betreffende terreinen zijn vastgesteld bij de exploitatieopzet;
- b.
onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke bepalingen en bedingen de "Algemene verkoopsvoorwaarden voor bouwterreinen" en onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten of nuttig oordelen;
- a.
- 3.
Met betrekking tot de bevoegdheid onder A sub 2b is bepaald dat de verkoop tenminste zal geschieden tegen een symbolische koopsom en onder de bij koop en verkoop algemeen geldende en gebruikelijke voorwaarden en bedingen en voorts onder die bijzondere bepalingen die burgemeester en wethouders nodig achten en nuttig oordelen;
- 4.
Met betrekking tot de bevoegdheid onder B is bepaald dat:
- a.
het verhuren en verpachten van gemeente-eigendommen niet mag geschieden tegen prijzen die lager zijn dan de gemiddelde huur- en pachtprijzen van door particulieren verhuurde en verpachte goederen van ongeveer gelijke hoedanigheid en ligging;
- b.
de huurovereenkomst schriftelijk en voor de tijd van maximaal drie jaar moet worden aangegaan;
- c.
verpachting van eigendommen, gelegen binnen een bestemmingsplan, geschiedt voor ten hoogste één jaar, doch niet mag plaatshebben indien door de verpachting de realisering van het bestemmingsplan wordt belemmerd of vertraagd;
- d.
het op enige andere wijze in gebruik geven van gemeente-eigendommen geschiedt voor de tijd van maximaal drie jaar;
- e.
aan de ingebruikgeving de nodige voorwaarden dienen te worden verbonden ter verzekering van een goed gebruik en ter voorkoming van financieel nadeel voor de gemeente.
- a.
Team Middelen
nummer |
omschrijving onderwerp |
van |
naar |
bijzondere bepalingen |
1. |
Het beslissen op bezwaarschriften tegen belastingaanslagen, inclusief negatieve besluiten. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000015 Medewerker belastingen / WOZ A |
|
90000016 Medewerker belastingen / WOZ B |
||||
2. |
Het uitvoeren van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, ter zake van behandeling van beroepschriften. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000015 Medewerker belastingen / WOZ A |
|
90000016 Medewerker belastingen / WOZ B |
||||
3. |
Het beslissen op verzoeken om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en het behandelen van beroepsschriften |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000008 Financieel administratief medewerker B |
|
4. |
Uitvoering van wettelijke bepalingen aangaande heffing van gemeentelijke belastingen. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000015 Medewerker belastingen / WOZ A |
|
90000016 Medewerker belastingen / WOZ B |
||||
5. |
Het bepalen van de waarde van een onroerende zaak. Het aanwijzen van de WOZ-belanghebbende in een keuzesituatie. Het vaststellen van de WOZ-beschikkingen. Het beslissen op bezwaarschriften tegen de WOZ-beschikkingen. Het indienen van een vertoogschrift naar aanleiding van een beroepschrift. Het op verzoek verstrekken van gegevens aan belanghebbenden. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000015 Medewerker belastingen / WOZ A |
|
90000016 Medewerker belastingen / WOZ B |
||||
6. |
Het declareren van gelden bij het Ministerie van SoZaWe ingevolge: de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers, de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000001 Teammanager middelen |
||||
7. |
Opgave van definitieve kosten bij het Ministerie van SoZaWe voor: Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers en Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen; Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000001 Teammanager middelen |
||||
8. |
Het declareren van gelden bij het ministerie van VWS ingevolge de WVG |
BW |
90000001 Teammanager middelen |
|
9. |
Opgave van definitieve kosten bij het ministerie van VWS ingevolge de Wet voorzieningen gehandicapten |
BW |
90000001 Teammanager middelen |
|
10. |
[ vervallen ] |
|
|
|
11. |
[ vervallen ] |
|
|
|
12. |
[ vervallen ] |
|
|
|
13. |
Aangifte loonbelasting / premie Volksverzekeringen uitkeringen sociale zaken |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000001 Teammanager middelen |
||||
14. |
Voorschotmutaties / afrekeningen sociale verzekeringspremies uitkeringen sociale zaken |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000001 Teammanager middelen |
||||
15. |
Aangifte omzetbelasting |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000008 Financieel administratief medewerker B |
||||
90000001 Teammanager middelen |
||||
16. |
Declaratie subsidies en bijdragen bij Ministeries en ten behoeve van herinrichtingsprojecten |
BW |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000008 Financieel administratief medewerker B |
||||
90000001 Teammanager middelen |
||||
17. |
Invorderen van bouwleges |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000007 Financieel administratief medewerker A |
|
90000008 Financieel administratief medewerker B |
||||
90000001 Teammanager middelen |
||||
18. |
Het uitzetten van geld via callgeld, deposito en spaarrekening. Het aantrekken van geld via callgeld of kasgeld Bankcondities en tarieven afspreken |
BW |
90000005 Medewerker financiën A (door manager aangewezen) |
Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Besluit financieringsstatuut gemeente Stadskanaal 2006 |
90000003 Adviseur financiën (door manager aangewezen) |
||||
19. |
Uitvoeren betalingsopdrachten |
BW |
90000009 Kassier |
Kan niet worden uitgevoerd zonder autorisatie conform artikel 18 en 19 van het Besluit financieringsstatuut gemeente Stadskanaal 2006 |
20. |
Het opdracht geven tot uitvoeren van de privaatrechtelijke invordering |
BW |
90000008 Financieel administratief medewerker B |
|
21. |
[ vervallen ] |
|
|
|
22. |
Werkzaamheden betreffende de werving en selectie van een door BW opengestelde vacature, alsmede betreffende de daarop volgende aanstelling. |
BW |
90000010 Adviseur P&O A |
|
90000011 Adviseur P&O B |
||||
23. |
Uitvoering van belastingvoorschriften met betrekking tot personeelsadministratie van de gemeente. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
24. |
Uitvoering regelingen ten behoeve van de bedrijfsvereniging Abp, IZA, OHRA USZO en UWV. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
90000014 Medewerker personeelsadministratie |
||||
25. |
Uitvoering van de spaarloonregeling |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
26. |
Uitvoering van de Verplaatsingskostenverordening, het reisbesluit en de studiefaciliteitenverordening. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
90000014 Medewerker personeelsadministratie |
||||
27. |
Vaststelling van de uitbetaling van gratificaties bij jubilea (op grond van de CAR/UWO). |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000014 Medewerker personeelsadministratie |
||||
28. |
Uitvoering arbeidsvoorwaarden voortvloeiend uit het 'cafetariamodel'. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000014 Medewerker personeelsadministratie |
||||
29. |
Opstellen van aanvragen op grond van: ouderdomspensioen FPU; WAO; invaliditeitspensioen. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
30. |
Uitvoering van de regeling bovenmatige ziektekosten (artikel 7.12 CAR/ UWO). |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
31. |
Afgifte van inkomensverklaringen en verklaringen van dienstverband. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
32. |
Afhandeling declaraties met betrekking tot het A. en O.- fonds en werk-gelegenheidsmaatregelen. |
BW |
90000012 Medewerker salarisadministratie A |
|
90000013 Medewerker salarisadministratie B |
||||
33. |
[ vervallen ] |
|
|
|
34. |
[ vervallen ] |
|
|
|
35. |
Inschakeling extern personeel Aangaan van stage overeenkomsten Toekenning waarnemingstoelage Toestemming voor maken overuren Vergoeding schade aan kleding en uitrusting Uitvoeren opleidingsplan Voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken |
BW |
90000001 Teammanager middelen |
|
36. |
Verlenen van: gewoon verlof zwangerschaps- en bevallingsverlof buitengewoon verlof in het kader van de Wet arbeid en zorg en overig buitengewoon verlof ouderschapsverlof |
BW |
90000001 Teammanager middelen |
|
37. |
Uitvoering raadsbesluit tot het garanderen van leningen voor de aankoop van nieuwe en bestaande woningen door particulieren |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
Garantieverlening vond plaats onder de voorwaarden en bepalingen van de Regeling deelnemingen van het Rijk in garanties van de gemeente voor eigen woningen; Nieuwe garanties gaan via de NHG; Van de verleende garanties wordt jaarlijks mededeling gedaan aan de Raad. |
38. |
Uitvoering Regeling bijdragen aan gemeenten ten behoeve van woonconsumenten en uitvoering subsidieregeling woonconsumenten (BWS) |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
|
39. |
Uitvoering Regeling deelneming van het Rijk in garanties van de gemeente voor eigen woningen |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
|
40. |
[ vervallen ] |
|
|
|
41. |
Uitvoering Beschikking steun eigen woningen en regeling premiehuurwoningen (BWS) |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
Met inachtneming van de contingentverdeling zoals die door BW is vastgesteld |
42. |
Uitvoering Beschikking steun huurwoningen normkostensysteem (BWS) |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
Met inachtneming van de contingentverdeling zoals die door BW is vastgesteld |
43. |
Uitvoering Regeling geldelijke steun voorzieningen aan huurwoningen (BWS) |
BW |
90000017 Financieel medewerker volkshuisvesting |
Met inachtneming van de contingentverdeling zoals die door BW is vastgesteld |
44. |
Invorderen van gemeentelijke belastingen en rechten. |
Heffings- en invorderingsambtenaar |
90000008 Financieel administratief medewerker B |
Invordering omvat o.a.: het verzenden van aanslagbiljetten en aanmaningen; het verlenen van uitstel van betaling van gemeentelijke belastingen: het treffen van betalingsregelingen; het uitvaardigen van dwangbevelen. |
Theater Geert Teis
Nr. |
Omschrijving onderwerp |
Van |
Naar |
Bijzondere bepalingen |
1. |
Aangifte Omzetbelasting betreffende het Theater Geert Teis |
BW |
10000009 Eerste medewerker financiële administratie |
|
Politie
Nr. |
Omschrijving onderwerp |
Van |
Naar |
Bijzondere bepalingen |
1. |
Artikelen 61 en 62 Ontheffing voorschriften helingbestrijding |
Burg |
Korpschef regiopolitie Groningen |
Submandaat: districtschef Midden-Oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester. |
2. |
Aanstellen verkeersbrigadiers artikel 56 Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) |
Burg |
Korpschef regiopolitie Groningen |
Submandaat: districtschef Midden-Oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester. |
3. |
[ vervallen ] |
|
|
|
4. |
Het waarmerken van een register van verhandelde goederen ex. artikel 437 ter lid 2 Wetboek van Strafrecht |
Burg |
Korpschef regiopolitie Groningen |
Submandaat: districtschef Midden-oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester. |
5. |
Bewaren, verkopen en vernietigen van gevonden voorwerpen (artikelen 5, 6, 8 t/m 12 van boek 5 van het Burgelijk Wetboek en het Besluit gevonden voorwerpen ex. artikel 12 van boek 5 van het Burgelijk Wetboek. |
Burg |
Korpschef regiopolitie Groningen |
Submandaat: districtschef Midden-oost Groningen. Terugkoppeling aan de burgemeester. |
6. |
Het nemen van het besluit tot opleggen van een huisverbod (artikel 3 lid 1 Wet tijdelijk huisverbod en artikel 10:11 Algemene wet bestuursrecht) |
Burg |
Hulpofficier van jusititie |
Terugkoppeling aan de burgemeester |
GKB Drenthe
Nr. |
Omschrijving onderwerp |
Van |
Naar |
Bijzondere bepalingen |
1. |
Het beslissen op aanvragen (her)onderzoeken schuldhulpverlening. Het besluiten tot het indienen van verzoekschriften ingevolge de WSNP en afgeven van verklaringen op aanvragen ingevolge de Faillissementswet |
BW |
Directeur GKB Drenthe |
Submandaat: medewerker GKB Drenthe. |
Ondertekening
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl