Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR677767
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR677767/1
Mandaatregeling Wijdemeren 2022
Geldend van 14-06-2022 t/m heden
Intitulé
Mandaatregeling Wijdemeren 2022Het college van Wijdemeren, respectievelijk de burgemeester van Wijdemeren,
Elk voor wat betreft de eigen bevoegdheden,
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene Wet bestuursrecht,
besluit:
vast te stellen de
Mandaatregeling gemeente Wijdemeren 2022
Artikel 1 Citeertitel
Dit besluit kan worden aangehaald als Mandaatregeling Wijdemeren 2022.
Artikel 2 Mandaat en submandaat
-
1. Aan de gemeentesecretaris en de domeindirecteuren wordt mandaat verleend tot het namens en onder verantwoordelijkheid van college dan wel van de burgemeester nemen van besluiten ter uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in het bevoegdhedenregister in bijlage I onder A betreffende Algemene mandatering en de teams van het Fysiek Domein en het Sociaal Domein en Dienstverlening betreffende bijzondere mandatering, met uitzondering van de mandaten welke exclusief aan de gemeentesecretaris zijn verleend.
-
2. Aan teammanagers worden door de gemeentesecretaris en de domeindirecteuren in submandaat verleend de bevoegdheden zoals vermeld in A betreffende Algemene mandatering en de in lid 1 genoemde bijlagen betreffende bijzondere mandatering;
-
3. Submandatering van de in het eerste en tweede lid bedoelde bevoegdheden door de daarin genoemde (sub)mandataris is mogelijk. Indien de (sub)mandataris besluit van deze mogelijkheid gebruik te maken, brengt hij het mandaat – indien mogelijk onder vermelding van functiecode van de betreffende ambtenaar daarvan - onverwijld schriftelijk ter kennis van de domeindirecteur.
Artikel 3 Beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid
Het mandaat als bedoeld in artikel 2 omvat tevens de bevoegdheid tot ondertekening van de besluiten namens het college dan wel de burgemeester.
Artikel 4 Budgetverantwoordelijkheid
Indien de uitoefening van het mandaat als bedoeld in artikel 1 het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het vermelde mandaat. Dit voor zover de daarbij te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentebegroting.
Artikel 5 Algemene regels, uitzonderingen
-
1. De mandataris is bevoegd tot het nemen van besluiten als vermeld onder bijlagen I en II, tenzij:
- a)
het besluit afwijkt van het beleid;
- b)
het voornemen bestaat tot aanvulling of afwijking van het tot dan toe gevoerde beleid;
- c)
advies nodig is van andere afdelingen en/of instellingen en het advies en het eigen standpunt niet op elkaar aansluiten c.q. niet tot dezelfde conclusie leiden;
- d)
er rekening mee moet worden gehouden dat de betrokken portefeuillehouder, het college of de burgemeester op zijn of haar respectievelijke verantwoordelijkheid voor het te nemen besluit zal worden aangesproken;
- e)
overleg nodig is met de portefeuillehouder en de portefeuillehouder te kennen geeft het voorstel aan het college te willen voorleggen;
- f)
het besluit afwijkt van richtlijnen, voorschriften en dergelijke;
- g)
het besluit overschrijding van budgetten of kredieten zou inhouden;
- h)
uit het te nemen besluit andere niet voorziene financiële of andere belangrijke consequenties kunnen voortvloeien;
- i)
er vóór het nemen van het besluit zienswijzen zijn ingediend, dan wel bezwaarschriften of beroepschriften zijn te verwachten naar aanleiding van het uiteindelijk genomen besluit;
- j)
de uitoefening van de bevoegdheid grote politieke consequenties krijgt of vermoedelijk zal krijgen, dan wel dat precedentwerking te verwachten is;
- k)
het uit het oogpunt van hoffelijkheid jegens de ontvanger gewenst is, dat het bestuursorgaan zelf het besluit neemt en ondertekent;
- l)
het college zelf wenst te beslissen.
- a)
-
2. Indien zich één van de onder a tot en met l omschreven situaties voordoet, dan wordt het besluit eerst in concept voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan.
-
3. De uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden geschiedt voorts binnen de grenzen van de vastgestelde taken en met inachtneming van het terzake geldende recht alsmede de geldende beleids- en uitvoeringsregels.
-
4. In geval van bestuursrechtelijke procedures waarbij getracht wordt te schikken geldt dat als de uitoefening van de bevoegdheid politieke consequenties krijgt of vermoedelijk zal krijgen, de gemandateerde hierover eerst met zijn/haar portefeuillehouder overlegt teneinde de grenzen van het mandaat te bepalen.
Artikel 6 Informatieverstrekking
-
1. De gemandateerden informeren het bestuur periodiek over de krachtens (sub-)mandaat genomen besluiten en over de wijze waarop het mandaat overigens wordt uitgeoefend.
-
2. De gemandateerden stellen het bestuur onverwijld in kennis van krachtens (sub-)mandaat genomen besluiten waarvan zij redelijkerwijs moeten aannemen dat kennisneming door het college van belang is.
-
3. Het college dan wel de betrokken portefeuillehouders kunnen zich door de gemandateerden laten informeren over de krachtens (sub-)mandaat genomen besluiten.
Artikel 7 Wijze van ondertekening bij beslissingsmandaat
Een krachtens beslissingsmandaat genomen besluit dient te worden ondertekend als volgt:
- (1)
Namens het college van burgemeester en wethouders/ Namens de burgemeester
- (2)
…(naam mandataris of submandataris)
Artikel 8 Inwerkingtreding
Deze regeling treedt in werking met ingang de eerste dag na publicatie.
Ondertekening
Wijdemeren, 31 mei 2022
Burgemeester en wethouders van Wijdemeren, respectievelijk de burgemeester van Wijdemeren
de secretaris,
dhr. R.S.M. Heintjes MCM
de burgemeester,
mw. drs. C.R. Larson
Bevoegdhedenregister
- Geldt voor zowel bevoegdheden burgemeester als voor bevoegdheden college van burgemeester en wethouders -
1.1Algemeen
1.1.1Gemeentesecretaris
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
A1 |
Het afnemen van de eed of belofte zoals gesteld in artikel 125 lid 1 van de Ambtenarenwet |
Mandaat |
Gemeentesecretaris |
Ondermandaat niet toegestaan |
A2 |
Uitvoering van de klokkenluidersregeling |
Mandaat |
Gemeentesecretaris |
Ondermandaat niet toegestaan |
1.1.2. Directieteam
De gemeentesecretaris en de domeindirecteuren mogen alle mandaten die in dit bevoegdhedenregister zijn neergelegd gebruiken (artikel 2 Mandaatregeling).
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
A3 |
Benoeming teammanagers |
Mandaat |
Gemeentesecretaris en directieleden |
Ondermandaat niet toegestaan |
A4 |
vervallen |
|
|
|
A4x |
Het aangaan en ondertekenen van (raam)overeenkomsten, mits geen sprake is van overschrijding van budgetten en/of kredieten |
Mandaat en machtiging |
Gemeentesecretaris en directieleden |
Collegebesluit 23-2-2-21, zie ook A38 |
1.1.3. Teammanagers
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
|
A5 |
Verzenden van ontvangstbewijzen |
Mandaat |
Medewerker systemen III Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering II Projectleider III Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II Medewerker adm. en secr. Ondersteuning III Medewerker Publiek II |
|
|
A6 |
Het ondertekenen van correspondentie met betrekking tot de uitvoering van besluiten van bestuursorganen (de besluiten zelf worden, voor zover niet genomen krachtens mandaat, ondertekend door de bestuursorganen zelf) |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering II Projectleider III |
|
|
A7 |
Het toepassen van de relevante bepalingen in hoofdstukken 2, 3 en 4 van de Algemene Wet bestuursrecht ter zake de voorbereiding van besluiten |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering II Projectleider III |
|
|
A8 |
Benoeming van personeel alsmede ontslag op eigen verzoek, met uitzondering van teammanagers, ambtenaren van de burgerlijke stand en de gemeentesecretaris |
Mandaat |
|
|
|
A9 |
Uitvoering lokale Personeelshandboek |
Mandaat |
|
|
|
A10 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A11 |
Uitnodiging sollicitanten en afdoening spontane sollicitaties |
Mandaat |
|
|
|
A12 |
Aangaan van stage-overeenkomsten |
Mandaat |
|
|
|
A13 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A14 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A15 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A16 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A17 |
Het in het kader van het opleidings- en ontwikkelingsbeleid vaststellen van een Persoonlijk Opleidings Plan (POP) voor medewerkers |
Mandaat |
|
|
|
A18 |
Uitvoering van de Wet verbetering Poortwachter voorzover hieruit voortvloeiende taken in het ziekteverzuimbeleid en het verzuimprotocol zijn neergelegd |
Mandaat |
|
|
|
A19 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A20 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
|
A21 |
Het vragen van een schriftelijke machtiging aan de gemachtigde, als bedoeld in artikel 2:1 Awb |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Projectleider III |
|
|
A22 |
Het buiten behandeling laten van een aanvraag vanwege het niet voldoen aan enig wettelijk voorschrift, dan wel vanwege de onvolledigheid van de gegevens als bedoeld in artikel 4:5 van de Awb |
Mandaat |
Adviseur IV sociaal domein Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Projectleider III Medewerker Toezicht IV Medewerker Technische Uitvoering I |
|
|
A23 |
Het in kennis stellen van de aanvrager, indien een beschikking niet binnen 8 weken dan wel de gestelde wettelijke termijn kan worden gegeven |
Mandaat |
Adviseur IV sociaal domein Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Projectleider III Medewerker Technische Uitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Toezicht IV |
|
|
A24 |
Het horen van de zienswijze van de aanvrager, als bedoeld in artikel 4:7 Awb |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Technische Uitvoering I Medewerker Toezicht III |
|
|
A25 |
Het horen van de zienswijze(n) van belanghebbende(n), als bedoeld in artikel 4:8 Awb |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Technische Uitvoering I Medewerker Toezicht III |
|
|
A26 |
Vertegenwoordiging bestuursorgaan (raad, B&W of burgemeester) tijdens een hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie, als bedoeld in hoofdstuk 7 Awb |
Mandaat + Machtiging |
Adviseur IV Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Technische Uitvoering I Medewerker Toezicht III |
|
|
A27 |
Het horen van de gemeente bij proces-verbaal gericht tegen de gemeente |
Mandaat |
Medewerker Toezicht III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Technische Uitvoering I |
|
|
A28 |
De voorbereiding van de civiele verdediging (art. 160, eerste lid, onder g Gemeentewet) alsmede het vertegenwoordigen van de gemeente als rechtspersoon in civielrechtelijke rechtsgedingen en het vertegenwoordigen van de bestuursorganen van de gemeente in bestuursrechtelijke rechtsgedingen inclusief het afhandelen van het geschil |
Mandaat + Machtiging |
Adviseur IV Medewerker Toezicht III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Ontwikkeling III |
|
|
A29 |
Het doen van aangiften conform de administratie voor rijksbelastingen |
Mandaat |
|
|
|
A30 |
Het doen van aangifte bij de politie bij schade aan gemeentelijke eigendommen |
Mandaat |
Medewerker Toezicht III Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Technische Uitvoering I |
|
|
A31 |
Het doen van aangifte bij de politie van bedreigingen van medewerkers van de gemeente en van hen die in opdracht van de gemeente werken |
Mandaat |
|
|
|
A32 |
De afhandeling van klachten in de zin van hoofdstuk 9 van de Awb |
Mandaat |
|
|
|
A33 |
Uitvoering Inspraakverordening |
Mandaat |
|
|
|
A34 |
Uitvoering van de Wet dwangsom en beroep ( paragraaf 4.1.3.2 Awb), te weten de verlenging van de beslistermijn (art. 4:14), de opschorting van de beslistermijn (art. 4:15), het besluit omtrent toekenning of afwijzing van de dwangsom (art. 4:18) en het besluit omtrent terugvordering van onverschuldigde dwangsommen (art. 4:20). NB bevoegdheid toepassing 4:18 en 4:20 Awb geldt alleen voor teammanagers |
Mandaat |
Adviseur IV Juridische Zaken Medewerker Ontwikkeling III Juridische Zaken |
|
|
A35 |
Het aanvragen van subsidies bij provincie en rijk voorzover het de taakvelden van de afdeling betreft |
Mandaat |
|
|
|
A36 |
Het afwijzen van een verzoek tot terugkomen op een onherroepelijk geworden besluit op grond van artikel 4:6 van de Awb |
Mandaat |
|
|
|
A37 |
Aangaan en ondertekenen verwerkersovereenkomsten (privacy) |
Mandaat + Machtiging |
|
|
|
A38 |
Besluiten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) |
Mandaat |
|
Collegebesluit 30 juli 2019 |
|
A39 |
Ondertekenen overeenkomsten waarvoor mandaat of budget bestaat |
Machtiging |
|
Machtiging burgemeester 5 december 2019 |
|
A40 |
Uitvoering cao gemeenten |
Mandaat |
|
Collegebesluit 9-6-2020, met terugwerkende kracht tot 1-1-2020 |
1.2Team HR, Communicatie en Secretariaat
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
C1 |
Het mondeling of schriftelijk geven van voorlichting aan de pers |
Mandaat |
|
|
Directie Fysiek Domein
2.1 Team Buitendienst
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
B1 |
Uitvoering verordeningen voorzover deze betrekking hebben op de taakvelden van het team |
Mandaat |
Medewerker Technische uitvoering I Medewerker Beleidsuitvoering III |
|
B2 |
Verlenen van vergunningen voor het plaatsen van een grafmonument |
Mandaat |
Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
B3 |
Verlenging van grafhuur |
Mandaat |
Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
B4 |
Akte uitgifte graf |
Mandaat |
Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
2.2 Team Projecten
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
P1 |
Beslissen op verzoeken tot geringe wijzigingen van de lokale openbare verlichting |
Mandaat |
Medewerker Toezicht III Med werker Toezicht IV |
|
2.3 Team Beleid & Ontwikkeling
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
B&O1 |
ondertekening van stukken die noodzakelijk zijn in het kader van het voeren van het ambtelijk secretariaat van de advies- en beheerscommissie Wijde Blik, Spiegelplas en Blijkpolderplas |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II |
|
B&O2 |
Uitvoering van de Procedureverordening voor advisering in tegemoetkoming planschade 2008, waarbij de opdrachtverstrekking en het aanwijzen van een adviseur, zoals bedoeld in de artikelen 5 en 6, slechts mogelijk is na voorafgaand overleg met het lid van het college van burgemeester en wethouders dat portefeuillehouder is |
Mandaat |
|
|
B&O3 |
Het doen van een uitspraak op een principeaanvraag omgevingsvergunning voor de activiteit afwijking bestemmingsplan onder de voorwaarde van voorafgaand overleg met het lid van het college van B&W dat portefeuillehouder is |
Mandaat |
|
|
B&O4 |
Het ondertekenen van digitale ruimtelijke plannen zoals bedoeld in de Wet ruimtelijke ordening |
Mandaat |
|
|
B&O5 |
Voorbereidende werkzaamheden artikel 3.1 WRO |
Mandaat |
|
|
B&O6 |
Ontwerpbesluit ontheffing art. 3.6, lid 1, sub c en d, WRO |
Mandaat |
|
|
B&O7 |
Besluit ontheffing art. 3.6, lid 1, sub c en d, WRO |
Mandaat |
|
|
B&O8 |
Uitvoering verordeningen voorzover deze betrekking hebben op de taakvelden van het team |
Mandaat |
Medewerker Technische Uitvoering I Medewerker Toezicht III Medewerker Toezicht IV Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III |
|
B&O9 |
Uitvoering Wegenverkeerswet 1994, Besluit administratieve bepalingen wegverkeer en Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
B&O10 |
Verlenen van vergunning aan nutsbedrijven voor het leggen e.d. van leidingen en kabels in gemeentegrond |
Mandaat |
Medewerker Toezicht III Medewerker Toezicht IV |
|
2.4 Team Vastgoed
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
V1 |
Het afwijzen van een verzoek om koop alsmede het verkopen van percelen grond en/of water tot € 10.000 op voorwaarde dat de betrokken afdelingen een positief advies geven Het verkopen van grond en/of water boven de € 25.000 wordt gemeld aan de gemeenteraad |
Mandaat |
|
|
V2 |
onderhandelen over aan- en verkoop van onroerende zaken binnen raam van de taxatie of door B&W aangegeven grenzen |
Mandaat |
|
|
V3 |
onderhandelen over overige voorwaarden terzake van transacties mbt onroerende zaken |
Mandaat |
|
|
V4 |
Het verlenen van vrijstelling van bepalingen in notariële aktes die een beperking voor levering inhouden |
Mandaat |
|
|
V5 |
het doen van aanbiedingen inzake huur, pacht, koop of bezwaring van onroerende zaken tot € 10.000 |
Mandaat |
|
|
V6 |
correspondentie over notariële aktes inzake onroerende zaken |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
V7 |
aangaan en opzeggen van huurovereenkomsten voor percelen grond |
Mandaat |
|
|
V8 |
het vestigen en afhandelen van opstalrechten, andere bezwarende rechten en kwalitatieve verplichtingen |
Mandaat |
|
|
V9 |
Correspondentie met belanghebbenden over besluiten met betrekking tot onroerende zaken |
Mandaat |
|
|
V10 |
nemen van opties op onroerende zaken tbv de gemeente en verlenen aan derden van opties op onroerende zaken |
Mandaat |
|
|
V11 |
opdracht verstrekken tot het uitvoeren van een taxatie |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
V12 |
Vaststelling van gebruiksroosters van sport- en recreatieaccommodaties |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
V13 |
Het verhuren van zaalaccommodaties, waarvan het primaat bij het team Vastgoed berust |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
V14 |
Vaststelling sluitingsperiodes voor sportvelden, sporthallen en zwembaden |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
V15 |
Uitvoering Verordening voorzieningen onderwijshuisvesting |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
V16 |
Vervallen, zie B2 |
|
|
|
V17 |
Vervallen, zie B3 |
|
|
|
V18 |
Vervallen, zie B4 |
|
|
|
V19 |
Zorgdragen voor aansluiting gebouwen van gemeente op electriciteits-, gas-, water-, riool- en telefoonnet, alsmede voor afsluiting bij verkoop of afbraak van gebouwen |
Mandaat |
Medewerker Toezicht III Medewerker Toezicht IV |
|
V 20 |
Het erkennen van een beroep op verjaring bij bezit van minder dan 100 m2 grond langer dan 20 jaar als de gebruiker dit afdoende aantoont met bewijs |
Mandaat |
|
|
V21 |
Het aangaan van een overeenkomst in verband met de verhuur/huur van een standplaats |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
Harm gemaild 12/4 |
2.5 Team Vergunningen
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
Verg1 |
besluit conforme sloopmelding (Bouwbesluit) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg2 |
acceptatie meldingen Wm |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg3 |
besluiten m.b.t. een hogere waarde Wet geluidhinder |
Mandaat |
|
|
Verg4 |
besluiten op basis van de Wet bodembescherming en besluiten welke voortvloeien uit hiermee verband houdende amvb’s |
Mandaat |
|
|
Verg5 |
Het uitoefenen van bevoegdheden in het kader van de Archeologische Monumenten Cyclus |
Mandaat |
|
|
Verg6 |
Besluit conforme sloopvergunning, als bedoeld in art. 3.20 WRO |
Mandaat |
|
|
Verg7 |
Ontwerp-besluit ontheffing artikel 3.22 WRO op voorwaarde dat het vrijstellingenoverleg positief heeft geadviseerd. |
Mandaat |
|
|
Verg8 |
Besluit ontheffing art. 3.22 WRO voor zover het keten, borden en dergelijke kleine bouwwerken betreft |
Mandaat |
|
|
Verg9 |
Ontwerp-besluit ontheffing art. 3.23 WRO conform beleid |
Mandaat |
|
|
Verg10 |
Besluit ontheffing art. 3.23 WRO conform beleid |
Mandaat |
|
|
Verg11 |
Besluit ontheffing art. 3.23 WRO buiten beleid op voorwaarde dat het vrijstellingen overleg positief heeft geadviseerd (het ontwerp-besluit is niet door B&W gemandateerd) |
Mandaat |
|
|
Verg12 |
Besluit tot geheel of gedeeltelijk verlenen, weigeren of wijzigen van een (tijdelijke) omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 van de Wabo, tenzij tegen de ontwerpbeschikking zienswijzen zijn ingediend, inclusief het nemen van procedurebesluiten die noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van de definitieve beschikking alsmede het wijzigen van voorschriften. NB. Niet gemandateerd is het verlenen van een omgevingsvergunning voor een activiteit die in strijd is met het bestemmingsplan, maar in overeenstemming met een goede ruimtelijke onderbouwing, als bedoeld in artikel 2.12, eerste lid, sub a onder 3 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg13 |
Besluit tot geheel of gedeeltelijk verlenen, weigeren, wijzigen of intrekken van een (tijdelijke) omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.2 van de Wabo, tenzij tegen de ontwerpbeschikking zienswijzen zijn ingediend, inclusief het nemen van procedurebesluiten die noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van de definitieve beschikking alsmede het wijzigen van voorschriften. |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg14 |
Besluit tot verlening, weigering, wijziging of intrekking van een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 van de Wabo, indien tegen de ontwerpbeschikking wel zienswijzen zijn ingediend (dit is in afwijking van het bepaalde in artikel 5, lid 1, sub i, van de Mandaatregeling) onder de voorwaarde van voorafgaand overleg met het lid van het college van B&W dat portefeuillehouder is. |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg15 |
Vervallen, zie JZV7 |
|
|
|
Verg16 |
Vervallen, zie JZV7a |
|
|
|
Verg17 |
Vervallen, zie JZV8 |
|
|
|
Verg18 |
Vervallen, zie JZV23 |
|
|
|
Verg19 |
Vervallen, zie JZV24 |
|
|
|
Verg20 |
Vervallen, zie JZV11 |
|
|
|
Verg22 |
Vervallen, zie JZV13 |
|
|
|
Verg23 |
Vervallen, zie JZV15 |
|
|
|
Verg24 |
Vervallen, zie V21 |
|
|
|
Verg25 |
Vervallen, zie JZV16 |
|
|
|
Verg26 |
Vervallen, zie JZV17 |
|
|
|
Verg27 |
Vervallen, zie JZV25 |
|
|
|
Verg28 |
Vervallen, zie JZV18 |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
Verg29 |
De afhandeling van aanvragen om vergunning tot tijdelijke verhuur op basis van de Leegstandswet |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III Medewerker Publiek II |
|
Verg30 |
Het weigeren van een onttrekkingsvergunning voor het onttrekken van woonruimte op grond van de Huisvestingswet |
Mandaat |
|
|
Verg31 |
Uitvoering Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 |
Mandaat |
|
|
2.6 Team Toezicht en Handhaving
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid & Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht & Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
T&H1 |
vooraankondiging last onder dwangsom (NB besluit tot oplegging dwangsom is niet door B&W gemandateerd m.u.v. situatie als bedoeld in T&H2) |
Mandaat |
|
|
T&H2 |
Besluit tot oplegging van een last onder dwangsom indien dit spoedeisend is |
Mandaat |
|
|
T&H3 |
Besluit tot toepassing van een last onder bestuursdwang indien dit spoedeisend is. |
Mandaat |
|
|
T&H4 |
vooraankondiging bestuursdwang (NB besluit tot toepassing bestuursdwang is niet door B&W gemandateerd, tenzij R13) |
Mandaat |
|
|
T&H5 |
maatregel tot mondelinge stillegging bouw onder de voorwaarde dat de portefeuillehouder per ommegaande wordt geïnformeerd |
Mandaat |
Medewerker Handhaving II Medewerker Beleidsuitvoering I Medewerker Ontwikkeling III |
|
T&H6 |
schriftelijke bevestiging van de stillegging bouw inclusief het opleggen van een dwangsom |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering I |
|
T&H7 |
feitelijke uitvoering inning dwangsom en toepassing bestuursdwang |
Mandaat |
|
|
T&H8 |
besluit tot invordering van verbeurde dwangsommen als bedoeld in artikel 5.37 Awb inclusief het toe- of afwijzen van een verzoek omtrent invordering van de dwangsom door een belanghebbende als bedoeld in artikel 5:37 tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht. |
Mandaat |
|
|
T&H9 |
het voeren van correspondentie omtrent het opleggen van een last onder bestuursdwang en het opleggen van een last onder dwangsom als bedoeld in de afdeling 5.3 van de Algemene wet bestuursrecht |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering I |
|
T&H10 |
het verlengen van de begunstigingstermijn van de last onder bestuursdwang of last onder dwangsom als bedoeld in de Awb |
Mandaat |
|
|
T&H11 |
het aanwijzen van toezichthouders als bedoeld in artikel 5:11 van de Awb en de uitgifte van de in artikel 5:12 van de Awb bedoelde legitimatiepassen voor het toezicht op de naleving van onder andere de APV, de Wet Milieubeheer, de Wet bodembescherming, de Wet geluidhinder, de Woningwet, de Monumentenwet 1988, de Huisvestingswet, de Wro en de Wabo |
Mandaat |
|
|
T&H12 |
het in behandeling nemen of afwijzen van een verzoek om handhaving |
Mandaat |
|
|
T&H13 |
(Tijdelijke) persoonsgebonden gedoogbeschikkingen in het kader van permanente bewoning recreatieverblijven indien tegen de ontwerpbeschkking geen zienswijzen zijn ingebracht |
Mandaat |
|
|
T&H14 |
Het opleggen van een definitieve last onder dwangsom in het geval van onrechtmatige bewoning, waarbij de onrechtmatige bewoning niet langer dan een jaar geleden is ontstaan. |
Mandaat |
|
|
T&H15 |
Het intrekken van een (tijdelijke) omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1 van de Wabo, tenzij tegen de ontwerpbeschikking zienswijzen zijn ingediend, inclusief het nemen van procedurebesluiten die noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van de definitieve beschikking |
Mandaat |
|
|
T&H16 |
Het nemen van tijdelijke en persoonsgebonden beschikkingen in het kader van de calamiteitenregeling |
Mandaat |
|
|
T&H17 |
a.het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; b.het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument. |
Mandaat |
Medewerker Handhaving II |
|
T&H18 |
Afgifte legitimatiebewijzen als bedoeld in artikel 5:12 Awb in verband met het toezicht op de Wmo, Wet OKE, Participatiewet, IOAZ, IOAW, BBZ en WI |
Mandaat |
|
|
T&H19 |
Uitvoering van de Wet aanscherping handhaving en sanctiebeleid SZW-wetgeving |
Mandaat |
|
|
Directie Sociaal Domein en Dienstverlening
3.1Team Sociaal Domein Beleid
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
SDB1 |
het toekennen en afrekenen van subsidies obv door de raad vastgestelde budgetten NB igv negatieve beschikking idzv de Awb blijft bevoegdheid bij teammanager |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Ontwikkeling II |
|
SDB2 |
Afdoening van verzoeken van door de gemeente gesubsidieerde instellingen tot verschuiving van middelen binnen hun goedgekeurde begroting |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Ontwikkeling II |
|
SDB3 |
Uitvoering Verordening Starterslening |
Mandaat |
|
|
SDB4 |
Uitvoering Verordening Blijverslening |
Mandaat |
|
Collegebesluit 3-8-2021 |
SDB5 |
Uitvoering Verordening Verzilverlening |
Mandaat |
|
Collegebesluit 3-8-2021 |
3.2Team Sociaal Domein Uitvoering
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
SDU1 |
Uitvoering van de Wet werk en bijstand en de Participatiewet en de daarop gebaseerde regelingen |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering III Adviseur IV Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II |
|
SDU2 |
Uitvoering van de Wet Inkomensvoorziening voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (IOAW) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering III Adviseur IV Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II |
|
SDU3 |
Uitvoering van de Wet Inkomensvoorziening voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen (IOAZ) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering III Adviseur IV Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II |
|
SDU4 |
Uitvoering opvangbeleid vluchtelingen |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II |
|
SDU5 |
Werkzaamheden voortvloeiend uit het Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen (BBZ) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II |
|
SDU6 |
Uitvoering wet Inburgering Nieuwkomers en Wet Inburgering |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering III |
|
SDU7 |
Uitvoering van de Wet maatschappelijke 0ndersteuning (Wmo) en de daarop gebaseerde regelingen |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Beleidsuitvoering III Medewerker Ontwikkeling II Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II Adviseur IV |
|
SDU8 |
Het machtigen t.b.v. overdracht van uitkeringen of andere inkomsten |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Adviseur IV |
|
SDU9 |
Het doen uitgaan van brieven gericht aan andere instanties, houdende inlichtingen, welke benodigd zijn voor de beoordeling van aanvragen om bijstand en andere uitkeringen of het vaststellen van bijdragen |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering III |
|
SDU10 |
Uitvoering Verordening leerlingenvervoer |
Mandaat |
Medewerker adm. en secr. Ondersteuning II Medewerker Beleidsuitvoering II Adviseur IV |
|
SDU11 |
Uitvoering van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDU12 |
Uitvoering Wet OKE |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling II Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDU13 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
SDU14 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
SDU15 |
vervallen |
Mandaat |
|
|
3.3Team Sociaal Domein Wijkteam
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
SDW1 |
Uitvoering Jeugdwet |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
SDW2 |
Afgeven van beschikkingen in het kader van de Jeugdwet |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
SDW3 |
Opstellen familiegroepsplan zoals bedoeld in de Jeugdwet |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW4 |
Uitvoering Verordening Jeugdhulp |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
SDW5 |
Uitvoering van de Wet maatschappelijke 0ndersteuning (Wmo) en de daarop gebaseerde regelingen |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW6 |
Uitvoering van de Wet Inkomensvoorziening voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (IOAW) |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW7 |
Uitvoering van de Wet Inkomensvoorziening voor oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen (IOAZ) |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW8 |
Uitvoering van de Participatiewet en de daarop gebaseerde regelingen |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW9 |
Uitvoering van de afstemmingsverordening Participatiewet, IOAW en IOAZ |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW10 |
Uitvoering van de Verordening Individuele inkomenstoeslag |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
SDW11 |
Uitvoering van de Verordening Tegenprestatie Participatiewet, IOAW en IOAZ |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
3.4Team Juridische Zaken en Veiligheid
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
JZV1 |
Uitvoering Wet openbaarheid van bestuur en Wet open overheid |
Mandaat |
|
|
JZV2 |
Vertegenwoordiging gemeente bij het passeren van (notariële) akten, die niet expliciet onder een andere primaathoudende afdeling vallen |
Mandaat |
|
|
JZV3 |
Vertegenwoordiging van de gemeente ter zitting van de rechtbank in geval van het voegen van de gemeente in een strafproces |
Mandaat |
|
|
JZV4 |
Het opschorten van de beslistermijn bij beslissingen op bezwaar als bedoeld in artikel 7:10 van de Awb |
Mandaat |
Adviseur IV |
|
JZV5 |
Het afwijzen van schadeclaims (zowel privaatrechtelijk als bestuursrechtelijk). |
Mandaat |
|
|
JZV6 |
Het toewijzen van schadeclaims (zowel privaatrechtelijk als bestuursrechtelijk) mits de uitkering het bedrag van €5000 niet te boven gaat en op voorwaarde dat de budgethouder akkoord is. |
Mandaat |
|
|
JZV7 |
Besluiten ingevolge de Algemene Plaatselijke Verordening, voor wat betreft de eigen bevoegdheden. Besluiten tot weigering van een toestemming, vrijstelling, ontheffing en/of vergunning worden niet gemandateerd. Voor wat betreft evenementen de besluiten mbt categorie A, B en C. |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
was combi VERG15 en JZV7 |
JZV7a |
Het weigeren van een aanvraag voor een standplaatsvergunning binnen beleid (na loten en/of bij branchering) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
was VERG16 |
JZV8 |
Aanschrijvingen gericht op naleving van voorschriften die aan vergunningen en ontheffingen e.d. verbonden zijn |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV9 |
Het openbaar verkopen van huisraad dat in het kader van handhaving van de APV van gemeentewege -na huisuitzetting door de deurwaarder- van de openbare weg is verwijderd en in bewaring is genomen |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV10 |
Het verhalen van de kosten van verwijdering en bewaring van huisraad op de rechthebbende indien hem deze goederen wederom ter beschikking worden gesteld of op de opbrengst van de openbaar verkochte huisraad |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV11 |
Besluiten ingevolge de Alcoholwet en op die wet gebaseerde AmvB’s en verordening. Besluiten tot weigering van een toestemming, vrijstelling, ontheffing en/of vergunning worden niet gemandateerd |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV12 |
Uitvoering Wet op de Dierenbescherming alsmede Honden- en Kattenbesluit |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV13 |
Aanvragen inlichtingen uit registers justitiële documentatiedienst / strafregisters t.b.v. uitvoering Alcoholwet |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV14 |
Uitvoering Wet bestrijding infectieziekten |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV15 |
Besluiten ingevolge de Wet op de Kansspelen en op die wet gebaseerde AmvB’s en veordening. Besluiten tot weigering van een toestemming, vrijstelling, ontheffing en/of vergunning worden niet gemandateerd |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV16 |
Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar in het kader van een ontheffing van artikel 3B.1 van het Vuurwerkbesluit |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV17 |
Het afgeven van verklaringen van geen bezwaar in het kader van artikel 8.51a van de Wet Luchtvaart |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV18 |
Besluiten ingevolge de Zondagswet en op die wet gebaseerde AmvB’s. Besluiten tot weigering van een toestemming, vrijstelling, ontheffing en/of vergunning worden niet gemandateerd |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV19 |
Uitvoering Wet Bibob (inclusief contacten met LBB) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV20 |
Besluit tot toepassing van een last onder bestuursdwang indien dit spoedeisend is. |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV21 |
Aansprakelijk stellen van derden |
Mandaat |
|
Collegebesluit 14-4-2020 |
JZV22 |
aansprakelijk stellen van derden in verband met verhalen van personeelskosten |
Mandaat |
|
Collegebesluit 4-8-2020 |
JZV23 |
Besluiten ingevolge de Winkeltijdenwet en op die wet gebaseerde AmvB’s en verordening. Besluiten tot weigering van een toestemming, vrijstelling, ontheffing en/of vergunning worden niet gemandateerd |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV24 |
Aanschrijvingen tot het indienen van aanvragen om vergunningen, ontheffingen e.d. ingevolge de wetten en verordeningen ten aanzien waarvan het primaat bij de afdeling berust |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
JZV25 |
Het indienen van zienswijzen in het kader van artikel 148 van de Wegenverkeerswet 1994 (organiseren wegwedstrijden) |
Mandaat |
Medewerker Ontwikkeling III |
|
3.5Team KCC en Burgerzaken
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
B1 |
Verloven tot ontleding van lijken |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B2 |
Aanvragen inlichtingen uit registers justitiële documentatiedienst en politieadministratie t.b.v. naturalisatie |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B3 |
Legaliseren handtekeningen |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B4 |
Afgifte stukken voor het vervoer van lijken (overeenkomst van Straatsburg) |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B5 |
Toezenden sterftelijsten aan de inspecteur registratie en successie |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B6 |
Aanvragen / uitreiken rijbewijzen |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B7 |
uitvoering Paspoortwet |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B8 |
Uitvoering wet GBA en uitvoering wet algemene bepalingen Burger Service Nummer |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B9 |
Afgifte bewijzen van Nederlanderschap |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B10 |
Uitvoering Wet op de lijkbezorging |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B11 |
Het adviseren op naturalisatieverzoeken |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B12 |
Benoemen eenmalige BABS |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
B13 |
Afgifte gehandicaptenparkeerkaart |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B14 |
Uitvoering Kieswet |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II Medewerker Publiek II |
|
B15 |
Uitvoering Regeling trouwlocaties |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
B16 |
Het actualiseren van de bijlagen van het handboek beveiliging burgerzaken |
Mandaat |
|
|
B17 |
Uitvoering Verordening BRP en Beheerregeling BRP |
Mandaat |
Medewerker Beleidsuitvoering II |
|
B18 |
Ongeldig verklaren rijbewijs bij vrijwillig afstand nemen |
Mandaat |
|
Besluit burgemeester 21-4-2021 |
3.6Team Informatie, Techniek en Procesmanagement
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
ITP1 |
Uitvoering van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG), in het bijzonder: 1.het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder nummer 14; 2.het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 3.het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers; 4.het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister; 5.het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is; 6.het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie; 7.het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 8.het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 9.het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 10.het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 11.het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders; 12.de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 13.het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen; 14.het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument. |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP2 |
De vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen. |
Mandaat |
|
|
ITP3 |
Het aanwijzen van nieuwe grenzen |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP4 |
Het geven van inlichtingen indien deze nodig zijn voor de kadastrale bijhouding als gevolg van een grondtransactie waarbij de gemeente partij is |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP5 |
Vernietiging van archiefbescheiden zoals omschreven in lijsten als bedoeld in de Archiefwet 1995 |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP6 |
Ontvangstbevestiging van bij het gemeentebestuur ingekomen brieven, waarvan beantwoording naar verwachting enige tijd zal vergen |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP7 |
Uitvoering van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onder de voorwaarde dat jaarlijks voor 1 april verslag wordt gedaan van de wijze waarop de bevoegdheid is uitgeoefend |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
ITP8 |
Toekennen/ splitsen/ samenvoegen/ intrekken nummeraanduidingen |
Mandaat |
Medewerker Gegevens II |
|
3.7Team Financiën
Nr. |
Bevoegdheid |
Vorm |
Aan |
Bijzonderheden |
F1 |
Het aangaan van verzekeringen voor de in beheer zijnde gebouwen, accommodaties en objecten, met inventaris, alsmede van andere gemeente-eigendommen en het aanmelden en afwikkelen van schadegevallen |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
F2 |
Het via de verzekeringsmaatschappij afwikkelen van schadeclaims van derden |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
F3 |
Opnemen van kasmiddelen in de vorm van call- en/of kasgeldleningen |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
F4 |
Uitzetten kasgelden |
Mandaat |
Adviseur IV Medewerker Bedrijfsvoering III |
|
F5 |
Het aangaan van (collectieve) verzekeringen voor motorvoertuigen van de gemeente en voor motorvoertuigen van gemeentepersoneel en daarmee gelijk te stellen personen en het aanmelden en afwikkelen van schadegevallen |
Mandaat |
Adviseur IV |
|
F6 |
Vertegenwoordiging van de gemeente bij het passeren van akten van borgtocht in verband met verleende gemeentegarantie |
Mandaat |
|
|
BIJLAGE II: MANDATERING AAN DERDEN
- 1.
Kredietbank Nederland:
Aan de directeur van de Kredietbank: De bevoegdheid voor het afgeven c.q. weigeren van een verklaring als bedoeld in artikel 285, lid 2, onder e van de Faillissementswet (WSNP)
Dit mandaat is aangevuld op 19 februari 2013:
Aan de directeur van de Kredietbank worden gemandateerd de bevoegdheden tot:
- a.
het doen van een aanbod voor schuldhulpverlening;
- b.
het weigeren van schuldhulpverlening;
- c.
het intrekken van het aanbod dan wel het beëindigen van de regie over de schuldhulpverlening;
- d.
het wijzigen van het aanbod voor schuldhulpverlening of het nader invullen daarvan
als bedoeld in de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.
Voor al deze bevoegdheden geldt de mogelijkheid van ondermandaat.
De beslissing op bezwaar is niet gemandateerd.
- a.
- 2.
Cannock Chase:
- –
Het opvragen van informatie bij derden op grond van de artikelen 63 en 64 van de PW, de artikelen 44 en 45 van de IOAW, de artikelen 44 en 45 van de IOAZ;
- –
Het leggen van vereenvoudigd derden beslag. Beslag op roerende en onroerende zaken in het verlengde van de incasso werkzaamheden van de vorderingen in het kader van de PW, de IOAW en de IOAZ;
- –
Het ondertekenen van terugvorderingsbeslissingen op grond van de PW, de IOAW en de IOAZ en vertegenwoordiging in rechte ten aanzien van verhaalsbijdragen.
- –
- 3.
Gemeente Hilversum:
De bevoegdheid om het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen uit te voeren conform het “Mandaatbesluit Bbz Wijdemeren 2018”.
- 4.
directeur publieke gezondheid GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Het college heeft de directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek aan te wijzen als toezichthouder kinderopvang als bedoeld in artikel 1.61 van de Wet kinderopvang (Wko) en aan de toezichthouder toestemming verleend tot het machtigen van één of meer personen die onder zijn leiding werkzaam zijn bij de GGD Gooi en Vechtstreek om namens hem op te treden als toezichthouder kinderopvang (collegebesluit 9 maart 2021).
- 5.
De Voorzitter van de bezwaarschriftencommissie:
- –
2:1, lid 2 Awb
- –
6:6 Awb voor wat betreft het stellen van een termijn aan de indiener van een bezwaarschrift indien niet is voldaan aan het bepaalde in artikel 6:5
- –
6:17 Awb voor zover het betreft de verzending van stukken tijdens de behandeling door de commissie
- –
7:4, lid 2 Awb
- –
7:6, lid 4 Awb
Conform het bepaalde in de Regeling bezwaarschriftencommissie 2014.
- –
- 6.
De korpschef van de politie Gooi en Vechtstreek
De bevoegdheid om bestuursdwang toe te passen als gevolg van artikel 125 gemeentewet, artikel 170 wegenverkeerswet 1994 en de gewijzigde Wegsleepverordening gemeente Wijdemeren 2004.
- 7.
De directeur van het bergingsbedrijf Collewijn
- 1.
de bevoegdheid tot afgifte van het besluit tot bestuursdwang en het innen van de kosten van bestuursdwang als gevolg van artikel 125 gemeentewet, artikel 170 wegenverkeerswet 1994 en de wegsleepverordening gemeente Wijdemeren 2004;
- 2.
de bevoegdheid tot het innen van voornoemde bestuursdwang als bedoelt in artikel 173 lid 2 van de Wegenverkeerswet 1994
- 1.
- 8.
Mandatering en machtiging Sociale Recherche
De sociale recherche voor de gemeente Wijdemeren wordt door sociaal rechercheurs SRG&V van de uit Uitvoeringsdienst Sociaal Domein van de gemeente Gooise Meren uitgevoerd. Daartoe is een mandatering en machtigingsbesluit opgesteld.
- 9.
directeur GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Gelet op de verplichting in artikel 4 van de Wet op de lijkbezorging tot benoeming van een of meer gemeentelijke lijkschouwers heeft het college de directeur publieke gezondheid van de GGD Regio Gooi en Vechtstreek gemandateerd voor de benoeming van gemeentelijke lijkschouwers. De mandataris is opgedragen om het college steeds te informeren als er van deze bevoegdheid gebruik is gemaakt en wie er benoemd is tot gemeentelijk lijkschouwer.
- 10.
directeur Regio Gooi en Vechtstreek
Het college heeft de bevoegdheid tot aanwijzing van de toezichthoudend ambtenaar Wmo gemandateerd aan de directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek. De mandataris is opgedragen het college te informeren welke persoon/personen is/zijn aangewezen als toezichthoudend ambtenaar.
- 11.
OFGV
De Omgevingsdienst Flevoland Gooi en Vechtstreek voert een aantal taken op het gebied van milieu van de gemeente uit. Hiertoe zijn diverse mandaat- en machtigingsbesluiten opgesteld:
- –
Mandaat en machtigingsbesluit
- –
Ondermandaat en machtigingsbesluit
- –
Wijziging ondermandaatbesluit
- –
Bijlage bij mandaat en machtigingsbesluit
Deze stukken staan op de website van de gemeente.
- –
- 12.
AMHK en Jeugdhulpvoorzieningen
De uitvoering van taken op het gebied van Advies-en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en de uitvoering van opdrachtverstrekking van jeugdhulpvoorzieningen aan aanbieders, de controle op rechtmatigheid van declaraties van jeughulpvoorzieningen, de melding aanvang zorg en de behandeling van klachten in het kader van de Jeugdwet worden gemandateerd aan de Regio Gooi en Vechtstreek.
- 13.
Crisisdienst en Inzet crisisvoorzieningen
De taak dat jeugdhulp 24 uur per dag bereikbaar en beschikbaar is in situaties dat onmiddellijke uitvoering van taken noodzakelijk is, is belegd bij de Regio Gooi en Vechtstreek, in het bijzonder bij Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek.
Het mandaat op grond van artikel 2.3 van de Jeugdwet, uitsluitend in crisissituaties, is gegeven aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Bovenstaande mandaten zijn integraal te raadplegen in het archief en op internet.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl