Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675551
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675551/1
Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’
Geldend van 13-04-2022 t/m heden
Intitulé
Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’DE DIRECTIE VAN DE PROVINCIE LIMBURG,
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, het Mandaatbesluit Gedeputeerde Staten van Limburg 2017 en het Mandaatbesluit directie Provincie Limburg 2022;
Overwegende:
- –
dat aan de programmamanager ‘VDL/Nedcar en omgeving’ ondermandaat is verleend op grond van artikel 3 van het Mandaatbesluit directie Provincie Limburg 2022;
- –
dat om redenen van doelmatigheid ondermandatering aan de projectleider van het deelproject ‘Aanpassen Infrastructuur Gebiedsontwikkeling VDL Nedcar’ wenselijk wordt geacht;
BESLUIT:
Artikel 1
-
1. De directie verleent aan de projectleider van het deelproject ‘Aanpassen Infrastructuur Gebiedsontwikkeling VDL Nedcar’ ondermandaat, (onder)volmacht, respectievelijk machtiging tot het nemen van de volgende besluiten, met inachtneming van de financiële grenzen zoals opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit:
- •
Voor aangelegenheden binnen het door de programmamanager vastgestelde vigerende projectplan, behorend tot de taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de projectleider waaronder begrepen hetgeen in bijlage 2 is vervat.
- •
Voor contracten op basis van UAV-GC 2005 met betrekking tot de taken en bevoegdheden zoals genoemd in bijlage 3 bij dit besluit.
- •
-
2. Het mandaat houdt zowel een beslissings- als een ondertekeningsmandaat in.
Artikel 2
Op dit besluit is het bepaalde in de artikelen 7 t/m 10 van het Mandaatbesluit Gedeputeerde Staten van Limburg van overeenkomstige toepassing.
Artikel 3
Dit besluit wordt aangehaald als Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’.
Artikel 4
Dit besluit treedt in werking op de dag na die van publicatie in het Provinciaal Blad.
Ondertekening
Aldus besloten in de vergadering van de directie van de Provincie Limburg, gehouden op 4 april 2022.
De directie voornoemd,
drs. G.H.E. Derks MPA
provinciesecretaris/algemeen directeur
Bijlage 1 bij Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’
(Bevoegde) Functie alle bedragen zijn in € en excl. BTW |
Opdrachten voor diensten en leveringen |
Opdrachten voor werken |
GS |
> 215.000 |
> 5.382.000 |
Directielid |
< 5.382.000 |
|
Programmamanager |
< 215.000 |
< 1.000.000 |
Projectleider |
< 100.000 |
< 100.000 |
Bijlage 2 bij Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’
- o
Het in overleg met de programmamanager inrichten van de projectorganisatie;
- o
het opstellen doel, scope, resultaat en aanpak van het project;
- o
het opstellen van het projectplan;
- o
het aansturen van het projectteam;
- o
de programmamanager ondersteunen bij het opstellen en bewaken van de businesscase/projectopdracht;
- o
het verkrijgen van goedkeuring van de programmamanager voor de plannen en autorisatie voor de uitvoering van werkzaamheden;
- o
het definiëren van verantwoordelijkheden en het toewijzen van werkzaamheden aan het projectteam;
- o
het begroten, budgetteren en bewaken van de uitgaven en het nemen van de noodzakelijke maatregelen om het resultaat te realiseren binnen het overeengekomen budget;
- o
het definiëren van activiteiten en of werkpakketten, in volgorde plaatsen en de duur inschatten;
- o
het project of de fase plannen, gewenste, geplande en werkelijke data vergelijken en eventueel de planning bijstellen;
- o
toezicht houden op en sturen van de voortgang van het project binnen de afgesproken toleranties;
- o
het beheer/managen van potentiële wijzigingen;
- o
de planning en kosten beheersen met betrekking tot wijzigingen;
- o
het voorbereiden van besluitvorming voor de verschillende beslismomenten;
- o
het opstellen van nota’s en annotaties ten behoeve van bestuurlijke besluitvorming
- o
het opstellen van rapportages aan de programmamanager;
- o
het controleren en verifiëren dat wordt gewerkt conform het geldende kwaliteitssysteem;
- o
het managen van risico’s en het implementeren van risicomaatregelen;
- o
het escaleren aan de programmamanager als werkzaamheden buiten de toleranties dreigen te raken;
- o
het managen van raakvlakken;
- o
het opstellen van de totstandkoming van de privaatrechtelijke overeenkomsten (waaronder realisatieovereenkomsten, beheerovereenkomsten etc.);
- o
het zorgdragen voor de oplevering van het eindresultaat en het overdragen naar de wegbeheerder;
- o
het afsluiten van het project en decharge verkrijgen.
Bijlage 3 bij Mandaatbesluit project ‘VDL/Nedcar en omgeving’
Taken en bevoegdheden contracten op basis van UAV-GC 2005
Nr. |
Taken/bevoegdheden |
Paragraaf-Artikel |
1 |
Alle correspondentie namens de Opdrachtgever |
3 |
2 |
Vastlegging acceptatietijdstippen V&G plan |
12-4 |
3 |
Wijzigingsopdrachten |
14-1 |
4 |
Termijnstelling mededeling Opdrachtnemer |
14-7 |
5 |
Mededeling onterechte weigering |
14-9 |
6 |
Intrekking wijzigingsopdracht |
14-12 |
7 |
Handhaving wijzgingsopdracht |
14-3 |
8 |
Weigering ter acceptatie |
15-4 |
9 |
Schorsing werkzaamheden |
16-1 |
10 |
Opzegging overeenkomst door Opdrachtgever |
18-6 |
11 |
Aanwijzing indeling werkterrein |
17-2 |
12 |
Verzoek om aanlevering documenten |
19-3 |
13 |
Toetsing personen en ontwerpdocumenten |
20-1 |
14 |
Toetsing kwaliteitsborging ontwerp |
20-2 |
15 |
Constatering tekortkoming |
20-4 |
16 |
Vermelding stop- bijwoonpunten |
21-4 |
17 |
Toetsing werkzaamheden |
21-6 |
18 |
Toetsing werkzaamheden |
21-7 |
19 |
Toetsing kwaliteitsborgingwerkzaamheden |
21-8 |
20 |
Constatering tekortkoming |
21-10 |
21 |
Mededeling van acceptatie |
22-2 |
22 |
Constatering tekortkoming |
22-3 |
23 |
Verzoek tot nadere informatie |
23-4 |
24 |
Mededeling m.b.t. acceptatie |
23-5 |
25 |
Termijnverlening acceptatie |
23-7 |
26 |
Motivering tot weigering |
23-8 |
27 |
Mededeling tot hernieuwde acceptatie |
23-10 |
28 |
Besluit tot intrekking weigering |
23-11 |
29 |
Besluit tot handhaving weigering |
23-12 |
30 |
Mededeling tijdstip keuring |
24-2 |
31 |
Mededeling m.b.t. aanvaarding werk |
24-4 |
32 |
Mededeling m.b.t. aanvaarding werk |
24-6 |
33 |
Mededeling aanvaarding werk |
24-9 |
34 |
Mededeling vervroegde ingebruikneming |
26 |
35 |
Afgifte prestatieverklaring |
33-4 |
36 |
Weigering afgifte prestatieverklaring |
33-5 |
37 |
Weigering behandeling facturen |
33-6 |
38 |
Opdracht tot uitvoering stelpostwerken |
34-4 |
39 |
Oplegging boete |
36-1 |
40 |
Toekenning bonus |
36-7 |
41 |
Voornemen inroepen zekerheidsstelling |
38-2 |
42 |
Aanvaarding vervangende zekerheidsstelling |
38-4 |
43 |
Vordering tot schade vergoeding |
41-7 |
44 |
Wijzigingsopdracht a.g.v. schade |
41-8 |
45 |
In gebreke stelling |
43-2 |
46 |
Sommering curator |
43-3 |
47 |
Wijziging par. 14 lid 1 |
44-3 |
48 |
Mededeling vergoeding/verlenging |
44-6 |
49 |
Verzoek tot overleg |
44-7 |
50 |
Schriftelijke motivering |
44-10 |
51 |
Aanvaarding prijsaanbieding |
45-4 |
52 |
Uitnodiging tot overleg |
45-5 |
53 |
Uitstel besluit prijsaanbieding |
45-7 |
54 |
Besluit tot niet aanvaarding |
45-9 |
55 |
Vordering tot gemeenschappelijke opname |
46-1 |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl