Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719834
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR719834/1
Gemeenschappelijke regeling Streekarchief Voorne-Putten
Geldend van 01-06-2024 t/m heden
Intitulé
Gemeenschappelijke regeling Streekarchief Voorne-PuttenDe colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Nissewaard en Voorne aan Zee;
overwegende,
- •
dat per 1 juli 2022 wijzigingen in de Wet gemeenschappelijke regelingen van kracht zijn geworden;
- •
dat per 1 januari 2023 de gemeente Voorne aan Zee is ontstaan uit het samengaan van drie gemeenten die deelnemer waren in de GR Streekarchief Voorne-Putten;
- •
dat de colleges, na verkregen toestemming van hun raden, kunnen beslissen tot de hiervoor bedoelde wijziging van de gemeenschappelijke regeling;
gelet op de bepalingen van de Wet gemeenschappelijke regelingen, de Gemeentewet en de Archiefwet 1995;
gezien de door de gemeenteraden verleende toestemming als bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Wet gemeenschappelijke regelingen;
besluiten:
de gemeenschappelijke regeling Streekarchief Voorne-Putten te wijzigen, zodat deze komt te luiden als volgt:
Hoofdstuk 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 Begripsbepalingen
-
1 In deze regeling wordt verstaan onder:
- a.
de regeling: de gemeenschappelijke regeling Streekarchief Voorne-Putten
- b.
Streekarchief: de rechtspersoonlijkheid bezittende bedrijfs-voeringsorganisatie als bedoeld in artikel 3
- c.
gemeenten: de gemeenten Nissewaard en Voorne aan Zee
- d.
college: het college van burgemeester en wethouders
- e.
gedeputeerde staten het college van Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland
- f.
de wet: de Wet gemeenschappelijke regelingen (Wgr)
- g.
archiefbewaarplaats: het door het bestuur van de gemeenschappelijke regeling aangewezen (e-)depot.
- a.
-
2 Waar in de regeling artikelen van de Gemeentewet van overeenkomstige toepassing worden verklaard, dient in de plaats van de gemeente, de raad, het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester te worden gelezen: de bedrijfsvoeringsorganisatie Streekarchief Voorne-Putten, haar bestuur, respectievelijk haar voorzitter.
Artikel 2 Begripsbepaling archiefbescheiden
Onder archiefbescheiden wordt in deze regeling verstaan:
- a.
de documenten welke in gevolge artikel 12, eerste lid, en artikel 13, eerste lid, van de Archiefwet 1995 naar het archiefbewaarplaats van het Streekarchief Voorne-Putten zijn, dienen te of zullen worden overgebracht.
- b.
de documenten welke van het Rijk, van besturen van openbare lichamen of van bijzondere personen of instellingen in bewaring, bruikleen of ten geschenke zijn of zullen worden ontvangen.
- c.
de verzamelingen van geschreven, getekende of gedrukte stukken en alle overige verzamelingen, welke tot toelichting op of ter aanvulling van de vorengenoemde documenten kunnen dienen.
Artikel 3 Instelling
-
1 Er is een bedrijfsvoeringsorganisatie genaamd Streekarchief Voorne-Putten, gevestigd te Brielle, gemeente Voorne aan Zee.
-
2 De gemeenten wijzen de archiefbewaarplaats aan als hun gemeentelijke archiefbewaar-plaats als bedoeld in artikel 31 van de Archiefwet 1995.
Artikel 4 Doel en evaluatie
-
1 Doel van het Streekarchief is in het samenwerkingsgebied:
- a.
uitvoering geven aan de Archiefwet; alsmede het
- b.
vervullen van de functie van regionaal kennis- en informatiecentrum op het gebied van de lokale en regionale geschiedenis door het opbouwen en beheren van een zo breed mogelijke collectie (regionaal) historische bronnen en deze op een zo actief mogelijke wijze dienstbaar te maken voor het publiek.
- a.
-
2 Elke vier jaar zal de werking van de regeling worden geëvalueerd op de in artikel 8 genoemde informatieverstrekking en verantwoordingsplicht.
Artikel 5 Taken en bevoegdheden
-
1 Het Streekarchief heeft tot taak:
- a.
het beheer van de in de archiefbewaarplaats berustende documenten van de gemeenten, zoals nader omschreven in de Archiefwet 1995;
- b.
het toezicht op het beheer van de documenten van de gemeenten voor zover deze niet zijn overgebracht;
- c.
het stimuleren van de lokale en regionale geschiedbeoefening en het daartoe aanleggen, beheren en bewaren van een zo compleet mogelijke collectie bronnen op het gebied van de lokale en regionale geschiedenis;
- d.
het exploiteren van een archiefbewaarplaats;
- e.
het beheer van door andere partijen dan de gemeenten overgedragen archieven.
- a.
-
2 In aanvulling op de taken voor alle gemeenten kan het Streekarchief, voor zover dit geen verstoring veroorzaakt van deze taken, op verzoek van één van de gemeenten ook andere adviserende, ondersteunende of uitvoerende werkzaamheden op het werkterrein van het Streekarchief, uitvoeren. De verschuldigde bijdrage voor deze plustaken wordt vastgesteld door het bestuur.
-
3 Het Streekarchief kan desgevraagd taken in het kader van de Archiefwet 1995 dan wel met betrekking tot de cultuurhistorische functie, voor derden uitoefenen; het bestuur beslist over de vraag of en in welke omvang het Streekarchief voor een derde taken gaat uitvoeren.
-
4 De raden zullen om een zienswijze gevraagd worden voor besluiten van groot maatschappelijke belang, besluiten met belangrijke beleidswijzigingen en/of van groot financieel belang.
-
5 Er is niet gekozen voor het openen van een mogelijkheid tot participatie als bedoeld in artikel 10 zevende lid van de wet.
Hoofdstuk 2 BESTUUR EN VOORZITTER
2.1 Het bestuur
Artikel 6 Samenstelling
-
1 Het bestuur bestaat uit zoveel leden als het aantal gemeenten aan deze regeling.
-
2 Het college van elke gemeente wijst uit zijn midden één lid en één of meer plaatsvervangende leden van het bestuur aan.
-
3 In geval van verhindering of ontstentenis van een lid, wordt deze vervangen door zijn of haar plaatsvervanger.
-
4 De colleges besluiten in de eerste vergadering van elke zittingsperiode van de colleges over de aanwijzing als bedoeld in het tweede lid en brengen hiervan het bestuur schriftelijk en binnen veertien dagen op de hoogte.
-
5 Indien tussentijds een vacature in het bestuur ontstaat, wijst het college van de betreffende gemeente zo spoedig mogelijk een nieuw lid aan.
-
6 Het lidmaatschap van het bestuur eindigt als de zittingsperiode van het college afloopt of indien het lidmaatschap van het college, waaruit het betreffende lid afkomstig is, tussentijds beëindigd wordt.
Artikel 7 Vergaderingen en stemverhouding
-
1 Op het houden en de orde van de vergaderingen van het bestuur is artikel 22 van de wet van toepassing.
-
2 Ten aanzien van het verhandelde in een besloten vergadering is artikel 23 van de wet van overeenkomstige toepassing.
-
3 In een besloten vergadering kan niet worden beraadslaagd of worden besloten over:
- a.
de vaststelling en wijziging van de begroting en de vaststelling van de rekening;
- b.
het toetreden tot en het uittreden uit de regeling;
- c.
het wijzigen en beëindigen van de regeling.
- a.
-
4 Bij het nemen van besluiten brengen de leden ieder één stem uit.
-
5 Het bestuur beslist bij meerderheid van stemmen, bij het staken van de stemmen is een voorstel verworpen.
Artikel 8 Inlichtingen en verantwoording
-
1 Het bestuur geeft de raden en de colleges van de gemeenten, indien daartoe door één of meer leden daarvan wordt gevraagd, dan wel ongevraagd, alle inlichtingen die nodig zijn voor een juiste beoordeling van het door hem gevoerde en te voeren beleid.
-
2 Een lid van het bestuur verschaft het college dat hem heeft aangewezen schriftelijk alle inlichtingen die door het college of één of meer leden daarvan worden verlangd.
-
3 Ieder lid van het bestuur is aan het college van het betreffende lid heeft aangewezen en de raad van de gemeente waaruit hij of zij afkomstig is verantwoording schuldig voor het door hem of haar in dat bestuur gevoerde beleid.
-
4 Het op verzoek verstrekken van inlichtingen als bedoeld in het eerste en tweede lid, alsmede het afleggen van verantwoording als bedoeld in het derde lid, geschiedt op de in de betrokken gemeente gebruikelijke wijze.
Artikel 9 bevoegdheden
-
1 Aan het bestuur komen alle bevoegdheden tot regeling en bestuur toe die noodzakelijk zijn ten behoeve van de uitvoering van taken die bij deze gemeenschappelijke regeling aan het Streekarchief zijn opgedragen en die daarvoor bij of krachtens enig wettelijk voorschrift aan gemeentebesturen zijn of worden toegekend.
-
2 Naast de uitoefening van taken en bevoegdheden op grond van het elders in deze regeling bepaald, is het bestuur in elk geval belast met en bevoegd tot:
- a.
het vaststellen van de jaar- en meerjarenbeleidsplannen;
- b.
het opstellen van voorwaarden voor toetreding;
- c.
het voorstaan van de belangen van het Streekarchief bij andere overheden, instellingen, diensten en personen;
- d.
het nemen van alle conservatoire maatregelen zowel in als buiten rechte en het doen van alles wat nodig is ter voorkoming van verjaring van recht of bezit.
- a.
-
3 Het bestuur kan ten behoeve van de bedrijfsvoering van het Streekarchief met één of meer gemeenten afspraken maken om de daarop gerichte activiteiten te leveren.
-
4 Het bestuur heeft de bevoegdheid te besluiten tot de oprichting van en de deelneming in stichtingen, maatschappen, vennootschappen, verenigingen, coöperaties en onderlinge waarborgmaatschappijen indien dat in het bijzonder aangewezen moet worden geacht voor de behartiging van het daarmee te dienen openbaar belang.
2.2 De voorzitter
Artikel 10 Aanwijzen
-
1 Door het bestuur wordt uit de leden een voorzitter aangewezen. De aanwijzing vindt plaats in de eerste vergadering van iedere zittingsperiode van het bestuur.
-
2 Het bestuur wijst uit zijn midden een plaatsvervangend voorzitter aan.
Artikel 11 Taken en bevoegdheden
-
1 De voorzitter is belast met de leiding van de vergaderingen van het bestuur.
-
2 De voorzitter is belast met de uitvoering van de besluiten van het bestuur.
-
3 Alle stukken, uitgaande van het bestuur worden door de voorzitter ondertekent, tenzij hij aan de directeur, als bedoeld in artikel 14, het tekenen van bepaalde stukken heeft opgedragen.
-
4 De voorzitter vertegenwoordigt het Streekarchief in en buiten rechte. Indien de voorzitter behoort tot het bestuur van een gemeente die partij is in een privaatrechtelijke aangelegenheid dan wel een geschil waarbij het Streekarchief betrokken is, oefent de plaatsvervangend voorzitter deze bevoegdheid uit. Als ook zijn bestuur bij de privaatrechtelijke aangelegenheid dan wel het geschil is betrokken, oefent een ander lid deze bevoegdheid uit.
2.3 De secretaris
Artikel 12 Aanwijzen
-
1 De functie van secretaris wordt uitgeoefend door de directeur.
-
2 Het bestuur wijst uit het personeel een plaatsvervangend secretaris aan.
Artikel 13 Taken en bevoegdheden
-
1 De secretaris staat het bestuur en de voorzitter bij de uitoefening van hun taak terzijde.
-
2 De secretaris is in de vergaderingen van het bestuur aanwezig en heeft daarin een adviserende stem.
-
3 Met inachtneming van artikel 11, derde lid, worden alle stukken die van het bestuur uitgaan door de secretaris mede ondertekend.
-
4 De secretaris is verantwoordelijk voor het opmaken van de verslagen van de vergaderingen van het bestuur.
-
5 De secretaris draagt zorg voor het beheer van het archief van de regeling.
Hoofdstuk 3 PERSONEEL
Artikel 14 Directeur
-
1 Aan het hoofd van de organisatie staat de directeur. Deze heeft de dagelijkse leiding.
-
2 De directeur wordt door het bestuur aangesteld, geschorst en ontslagen.
-
3 De besturen van de gemeenten wijzen de in het vorige lid vermelde directeur aan als hun gemeentearchivaris.
-
4 De directeur is verantwoording verschuldigd aan het bestuur.
Artikel 15 Taken en bevoegdheden
-
1 De directeur is belast met de uitvoering van de taken, als bedoeld in artikel 5 van de regeling.
-
2 De directeur is bevoegd om binnen de kaders van de (meerjaren)begroting de organisatie zo in te richten en de bedrijfsvoering zo vorm te geven dat de in het (meerjaren)beleidsplan vastgestelde kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen worden gerealiseerd.
Artikel 16 Overig personeel
Het bestuur kan overig personeel aanstellen.
Hoofdstuk 4 FINANCIËLE BEPALINGEN
Artikel 17 financieel beheer
Het bestuur stelt bij besluit regels vast zoals bedoeld in artikel 212 en 213 Gemeentewet en zendt deze binnen twee weken na vaststelling aan gedeputeerde staten.
Artikel 18 Boekjaar
Het boekjaar van het Streekarchief is gelijk aan het kalenderjaar.
Artikel 19 Begroting
-
1 Het bestuur maakt jaarlijks een ontwerpbegroting op, inclusief meerjarenraming en toelichting, voor het volgende boekjaar. Het bestuur zendt deze vóór 30 april toe aan de raden van de deelnemende gemeenten.
-
2 De ontwerpbegroting wordt door de zorg van de besturen van de gemeenten voor een ieder ter inzage gelegd en, tegen betaling van de kosten, algemeen verkrijgbaar gesteld. Artikel 190, tweede en derde lid, van de Gemeentewet is van overeenkomstige toepassing. Bovendien wordt deze op de website van het Streekarchief gepubliceerd.
-
3 De raden van de gemeenten kunnen bij het bestuur hun zienswijze over de ontwerpbegroting binnen twaalf weken na de datum van toezending, dat wil zeggen uiterlijk 30 juli, naar voren brengen.
-
4 Het bestuur behandelt het ontwerp van de begroting onder bijvoeging van de zienswijzen van de raden en stelt uiterlijk op 1 september voorafgaand aan het jaar waarvoor deze geldt de begroting vast.
-
5 Nadat deze is vastgesteld, zendt het bestuur binnen twee weken, maar in ieder geval vóór 15 september, de begroting aan gedeputeerde staten. Gelijktijdig zendt het de begroting aan de raden van de deelnemende gemeenten, die ter zake bij gedeputeerde staten hun zienswijze naar voren kunnen brengen.
-
6 Het bepaalde in de leden 1 tot en met 5 is van overeenkomstige toepassing op besluiten tot wijziging van de begroting, met uitzondering van de in lid 5 genoemde datum. Het bepaalde in de leden 1 tot en met 4 is niet van toepassing op begrotingswijzigingen die budgetneutraal zijn.
Artikel 20 Rekening
In aanvulling op het bepaalde in de artikelen 34 en 34b van de wet:
- a.
stelt het bestuur jaarlijks de jaarrekening in concept vast uiterlijk een week voorafgaand aan de in artikel 34 van de wet genoemde datum 30 april;
- b.
stelt het bestuur de jaarrekening definitief vast uiterlijk een week voorafgaand aan de in artikel 34, vierde lid, van de wet genoemde datum 15 juli;
- c.
zendt het bestuur gelijktijdig aan de toezending van de vastgestelde jaarrekening aan gedeputeerde staten de jaarrekening en alle daarbij behorende stukken aan de raden van de gemeenten.
Artikel 21 Exploitatiesaldo
-
1 Indien enig exploitatiejaar een batig saldo oplevert, besluit het bestuur of dit saldo:
- -
geheel of gedeeltelijk zal worden toegevoegd aan de reserve, doch alleen en voor zover het maximumplafond van meer dan 10% van de jaaromzet nog niet is bereikt;
- -
geheel of gedeeltelijk zal worden gebruikt voor extra investeringen;
- -
geheel of gedeeltelijk zal worden gerestitueerd aan de gemeenten op basis van de in artikel 23 genoemde verdeelsleutel;
- -
geheel of gedeeltelijk in mindering zal worden gebracht op de bijdragen die de gemeenten het volgende jaar zullen moeten doen.
- -
-
2 Onder het bepaalde in het eerste lid vallen niet de andere reserves dan het weerstandsvermogen.
-
3 Indien enig exploitatiejaar een nadelig saldo oplevert en het weerstandsvermogen ontoereikend is om dit nadelige saldo te dekken, stelt het bestuur een plan vast dat gericht is op het afbouwen en/of dekken van het nadelig exploitatiesaldo. Het bestuur bepaalt tevens of, en zo ja tot welk bedrag, de gemeenten zullen bijdragen in het nadelig saldo. Het bedoelde plan wordt niet eerder vastgesteld dan nadat de raden van de gemeenten gedurende een termijn van twaalf weken in de gelegenheid zijn gesteld om hun mening ten aanzien van het plan naar voren te brengen.
-
4 Wanneer het bestuur overeenkomstig het gestelde in het tweede lid een besluit heeft genomen omtrent het bijdragen door de gemeenten in het nadelig exploitatiesaldo, wordt het nadelig exploitatiesaldo door de gemeenten gedragen op basis van de in artikel 21 lid 2 genoemde verdeelsleutel.
Artikel 22 Financiering
-
1 Besluiten tot het aangaan van geldleningen en rekening-courant-overeenkomsten alsmede tot het uitlenen van geld worden binnen twee weken na de vaststelling daarvan aan gedeputeerde staten gezonden.
-
2 Voor het betalen van rente en aflossing van geldleningen en in rekening-courant opgenomen gelden staan de gemeenten garant voor zover ter zake door andere overheidsorganen geen garantie is verstrekt. De gemeenten nemen aan de garantie deel in de verhouding tot de bijdragen als bedoeld in artikel 21 lid 1 van deze regeling. Indien uit deze bepaling in enig jaar voor de gemeenten betalingsverplichtingen voortvloeien, worden deze aan de met de gemeenten te verrekenen bijdragen toegevoegd.
Artikel 23 Bijdragen
-
1 De door de gemeenten verschuldigde bijdrage voor een specifiek boekjaar wordt aangeduid in de begroting van dat boekjaar.
-
2 De deelnemende gemeenten dragen ieder de helft bij in de kosten van het Streekarchief.
Hoofdstuk 5 TOETREDING, UITTREDING, WIJZIGING EN OPHEFFING
Artikel 24 Toetreding
-
1 Het bestuur van een organisatie die wenst toe te treden, richt het verzoek ter zake aan het bestuur.
-
2 Het bestuur zendt het verzoek als bedoeld in lid 1 aan de colleges van de gemeenten onder overlegging van zijn advies omtrent de toetreding en de eventueel daaraan te verbinden voorwaarden.
-
3 Bij toetreding van een organisatie zal het bestuur met de toe te treden organisatie overleg voeren ten aanzien van toetredingskosten.
-
4 De toetreding gaat in op een door het bestuur te bepalen tijdstip.
Artikel 25 Uittreding
-
1 Een gemeente kan uittreden door toezending van een daartoe strekkend aangetekend schrijven aan het bestuur waarin met inachtneming van het bepaalde in het derde lid staat vermeld per wanneer de uittreding is voorzien.
-
2 Het bestuur zendt het in het eerste lid bedoelde schrijven in kopie aan de colleges van de overige gemeenten.
-
3 Tenzij het bestuur een kortere termijn bepaalt, kan de uittreding niet eerder plaatsvinden dan op 31 december van het tweede kalenderjaar volgende op het jaar waarin het bestuur van het besluit tot uittreding in kennis is gesteld.
-
4 De financiële schade die door de uittreding aan het Streekarchief is toegebracht, wordt aan de uittredende gemeente in rekening gebracht.
-
5 Voor de vaststelling van het financiële nadeel als bedoeld in lid 4 wordt door het Streekarchief en de uittredende gemeente gezamenlijk advies gevraagd aan een onafhankelijke externe deskundige. Het advies van deze deskundige is voor partijen bindend. De kosten voor het inschakelen van de deskundige zijn voor rekening van de uittredende gemeente.
Artikel 26 Wijziging
-
1 Het bestuur, alsmede de colleges kunnen voorstellen doen tot wijziging van de regeling.
-
2 Een wijziging treedt in werking op de eerste dag van de maand volgend op die waarin het besluit tot wijziging door het college van de gemeente Voorne aan Zee overeenkomstig artikel 26 lid 2 van de wet is bekend gemaakt.
Artikel 27 Opheffing
-
1 De regeling kan worden opgeheven met instemming van alle gemeenten minus één.
-
2 Het besluit tot opheffing wordt niet genomen voordat de raden van de gemeenten gedurende 12 weken in de gelegenheid zijn gesteld om schriftelijk op de voorgestelde opheffing hun zienswijze ter kennis van het college te brengen.
-
3 Ingeval van opheffing van de gemeenschappelijke regeling regelt het bestuur de financiële gevolgen van opheffing in een liquidatieplan. Hierbij kan van de bepalingen in de regeling worden afgeweken.
-
4 Het liquidatieplan wordt door het bestuur, de colleges van de gemeenten gehoord, vastgesteld.
-
5 Het liquidatieplan voorziet in de verplichtingen van de gemeenten tot deelneming in de financiële gevolgen van de opheffing.
-
6 Het liquidatieplan voorziet in de gevolgen die de opheffing heeft voor het personeel.
-
7 Het bestuur is belast met de uitvoering van de liquidatie.
-
8 Het bestuur blijft ook na het tijdstip van opheffing in functie, totdat de liquidatie is voltooid.
Hoofdstuk 6 OVERIGE BEPALINGEN
Artikel 28 Archiefzorg
-
1 Het bestuur draagt zorg voor de archiefbescheiden van de regeling.
-
2 De secretaris is belast met het beheer van de archiefbescheiden van de regeling, voor zover deze niet zijn overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
-
3 Voor de bewaring van de over te brengen archiefbescheiden van de regeling wordt aangewezen de archiefbewaarplaats van het Streekarchief.
-
4 In geval van opheffing van de regeling draagt het bestuur zorg voor het treffen van voorzieningen voor de archiefbescheiden.
Artikel 29 Geschillen
-
1 Alvorens ten aanzien van een geschil, als bedoeld in artikel 28 van de wet, de beslissing van gedeputeerde staten wordt ingeroepen, wordt de zaak voorgelegd aan een geschillencommissie.
-
2 Het bestuur benoemt deze commissie in overleg met de betrokken gemeente of gemeenten.
-
3 De geschillencommissie onderzoekt de mogelijkheden om partijen alsnog tot overeenstemming te brengen en brengt partijen advies uit.
Artikel 30 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin deze regeling of de wet niet voorziet, beslist het bestuur.
Hoofdstuk 7 OVERGANGS EN SLOTBEPALINGEN
Artikel 31 Bekendmaking en citeerwijze
-
1 Het college van de gemeente Voorne aan Zee maakt een volledig ondertekend exemplaar van deze regeling alsmede van besluiten tot wijziging, tot uittreding van, van toetreding tot en tot opheffing van deze regeling tijdig in alle deelnemende gemeenten bekend in het door Voorne aan Zee uitgegeven Gemeenteblad.
-
2 Het college van de gemeente Voorne aan Zee draagt zorg voor de bekendmaking van de regeling overeenkomstig artikel 26 lid 2 van de wet.
-
3 Het bestuur draagt zorg voor de opname van de regeling in het centraal elektronisch register van gemeenschappelijke regelingen.
-
4 Het bepaalde in het eerste, tweede en derde lid is van overeenkomstige toepassing voor de besluiten tot wijziging, opheffing toe- en uittreding.
-
5 Deze regeling treedt in werking op de eerste dag van de maand volgend op die waarin zij bekend is gemaakt.
-
6 De regeling wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.
-
7 De regeling kan worden aangehaald als gemeenschappelijke regeling Streekarchief Voorne-Putten 2024.
Ondertekening
Aldus vastgesteld door:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard op 19 maart 2024
de burgemeester
de secretaris
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorne aan Zee op 5 maart 2024
de burgemeester
de secretaris
Bijlage: inhoudsopgave
Hoofdstuk 1ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 Begripsbepalingen
Artikel 2 Begripsbepaling archiefbescheiden
Artikel 3 Instelling
Artikel 4 Doel
Artikel 5 Taken en bevoegdheden
Hoofdstuk 2BESTUUR EN VOORZITTER
2.1 Het bestuur
Artikel 6 Samenstelling
Artikel 7 Vergaderingen en stemverhouding
Artikel 8 Inlichtingen en verantwoording
Artikel 9 Bevoegdheden
2.2 De voorzitter
Artikel 10 Aanwijzen
Artikel 11 Taken en bevoegdheden
2.3 De secretaris
Artikel 12 Aanwijzen
Artikel 13 Taken en bevoegdheden
Hoofdstuk 3 PERSONEEL
Artikel 14 Directeur
Artikel 15 Taken en bevoegdheden
Artikel 16 Overig personeel
Hoofdstuk 4FINANCIËLE BEPALINGEN
Artikel 17 Financieel beheer
Artikel 18 Boekjaar
Artikel 19 Begroting
Artikel 20 Rekening
Artikel 21 Exploitatiesaldo
Artikel 22 Financiering
Artikel 23 Bijdragen
Hoofdstuk 5TOETREDING, UITTREDING, WIJZIGING EN OPHEFFING
Artikel 24 Toetreding
Artikel 25 Uittreding
Artikel 26 Wijziging
Artikel 27 Opheffing
Hoofdstuk 6OVERIGE BEPALINGEN
Artikel 28 Archiefzorg
Artikel 29 Geschillen
Artikel 30 Onvoorziene gevallen
Hoofdstuk 7OVERGANGS EN SLOTBEPALINGEN
Artikel 31 Bekendmaking en citeerwijze
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl