Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722160
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR722160/1
Reglement adviescommissie evenementensubsidie gemeente Apeldoorn
Geldend van 10-07-2024 t/m heden
Intitulé
Reglement adviescommissie evenementensubsidie gemeente ApeldoornHet college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn;
Gelet op artikel 84 van de Gemeentewet, de Algemene subsidieverordening gemeente Apeldoorn, de Subsidieregeling evenementen gemeente Apeldoorn en de Kadernota Evenementen 2024;
B e s l u i t
Vast te stellen het volgende: Reglement adviescommissie evenementensubsidie gemeente Apeldoorn.
PARAGRAAF 1 ALGEMEEN
Artikel 1 Adviescommissie Evenementensubsidie gemeente Apeldoorn
Er is een adviescommissie evenementensubsidie gemeente Apeldoorn, hierna te noemen: adviescommissie.
Artikel 2 Taakomschrijving
-
1. De adviescommissie adviseert het college over de verdeling van het subsidiebudget voor evenementen volgens de Subsidieregeling evenementen, zoals deze regels zijn vastgesteld door burgemeester en wethouders.
Artikel 3 Samenstelling van de commissie
-
1. De adviescommissie bestaat uit ten minste 3 tot maximaal 5 leden.
-
2. De leden van de adviescommissie zijn (ervarings)deskundig op het gebied van het werkterrein van de commissie.
-
3. Vanuit hun (ervarings)deskundigheid brengen de leden van de adviescommissie op persoonlijke titel hun adviezen uit.
-
4. De leden van de adviescommissie worden benoemd door het college van burgemeester en wethouders.
-
5. De leden van de adviescommissie benoemen uit hun midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter.
-
6. De adviescommissie wordt ondersteund door een secretaris.
Artikel 4 De voorzitter en leden
-
1. De voorzitter en leden worden benoemd voor de duur van maximaal vier jaar. Herbenoeming is eenmaal mogelijk.
-
2. De leden van de adviescommissie kunnen te allen tijde schriftelijk ontslag nemen.
-
3. Het college kan de voorzitter of een lid tussentijds schorsen of ontslaan.
-
4. Bij de benoeming ter invulling van de ontstane vacature kan worden afgeweken van de in het eerste lid genoemde termijn.
-
5. In de commissie kunnen geen personen worden benoemd die politiek of ambtelijk verbonden zijn aan de gemeente Apeldoorn of die op enige wijze verbonden zijn aan een Apeldoorns evenement.
Artikel 5 Werkwijze
-
1. De adviescommissie bepaalt de wijze waarop zij haar taak zal uitvoeren. Zij kan daarvoor een werkwijze vaststellen. Indien een werkwijze wordt vastgesteld, stuurt de adviescommissie hiervan een afschrift aan het college.
-
2. De adviescommissie stelt adviezen vast indien ten minste drie leden hun advies hebben uitgebracht;
-
3. Bij het staken van de stemmen, is de stem van de voorzitter doorslaggevend;
Artikel 6 Voorbereiding advies
De adviescommissie kan belanghebbenden en derden uitnodigen om ter vergadering een toelichting of zienswijze te geven op ingediende subsidieaanvragen.
Artikel 7 Uitbrengen advies
-
1. De commissie brengt haar adviezen uit conform de criteria en methodieken zoals deze in de Subsidieregeling evenementen gemeente Apeldoorn zijn opgenomen.
-
2. Adviezen worden op schrift gesteld en ondertekend door de voorzitter en de secretaris.
-
3. Adviezen worden binnen 6 weken na de uiterste indieningstermijn voor de subsidieaanvragen uitgebracht.
Artikel 8 Vergadering
De bijeenkomsten van de adviescommissie zijn niet openbaar.
Artikel 9 Vergoeding
-
1. De leden van de adviescommissie ontvangen voor de uitoefening van hun taak een bij verordening van de raad vastgestelde vergoeding.
PARAGRAAF 2 SLOTBEPALINGEN
Artikel 10 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking in het Gemeenteblad.
Artikel 11 Citeertitel
Dit reglement wordt aangehaald als: Reglement adviescommissie evenementensubsidie gemeente Apeldoorn.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Apeldoorn van 24 juni 2024.
Burgemeester en wethouders van Apeldoorn,
de secretaris,
S. de Bruin
de burgemeester,
A.J.M. Heerts
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl