Regeling vervallen per 07-02-2018

Procedureregeling methodische functiewaardering

Geldend van 01-01-2005 t/m 06-02-2018 met terugwerkende kracht vanaf 01-02-2004

Intitulé

Procedureregeling methodische functiewaardering provincies

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland

Besluiten vast te stellen:

Procedureregeling methodische functiewaardering provincies

Artikel 1

Deze regeling verstaat onder:

  • a

    organieke functie: een homogeen samenstel van taken, afgeleid uit de doelstelling van de organisatie-eenheid of projecteenheid dat de ambtenaar moet verrichten krachtens en overeenkomstig hetgeen hem is opgedragen;

  • b

    normfuncties: voorbeeldfuncties, met scorevoorbeelden en toelichting op de kenmerken, die corresponderen met de functies in de provincies en die toepasbaar zijn in de verschillende provinciale organisatievormen;

  • c

    commissie: de bezwarencommissie functiewaardering, bedoeld in artikel 6.

Artikel 2

  • 1 Van iedere organieke functie wordt een functiebeschrijving vastgesteld, zulks na overleg met de ambtenaar, tenzij dit overleg niet mogelijk is.

  • 2 Indien de inhoud van de organieke functie zodanige wijziging heeft ondergaan dat zij van invloed kan zijn op de waardering kan, al dan niet op aanvraag van de ambtenaar, een nieuwe waardering.

Artikel 3

  • 1 Alle organieke functies worden, na vaststelling van de beschrijving daarvan overeenkomstig artikel 2, getoetst aan de normfuncties en gewaardeerd met behulp van de methode van functie nader te noemen de bezwarencommissie functie waardering.

  • 2 De methode van functiewaardering en de normfuncties zijn vastgelegd in achtereenvolgens de bijlagen 1 en 2(2) van deze regeling.

Artikel 4

  • 1 De ambtenaar wordt schriftelijk en met redenen omkleed in kennis gesteld van de voorgenomen uitkomst van de functiewaardering. Daarbij wordt de ambtenaar gewezen op de mogelijkheid tot het inbrengen van bedenkingen.

  • 2 Binnen 4 weken na ontvangst van de in het eerste lid bedoelde kennisgeving kan de ambtenaar bij gedeputeerde staten tegen de voorgenomen uitkomst van de functiewaardering schriftelijk en met redenen omkleed zijn bedenkingen inbrengen.

  • 3 Gedeputeerde staten stellen de uitkomst van de functiewaardering vast wanneer de ambtenaar binnen de in het tweede lid bedoelde termijn van 4 weken geen bedenkingen heeft ingebracht.

  • 4 Binnen 10 weken na ontvangst van de bedenkingen stellen gedeputeerde staten de uitkomst van de functiewaardering al dan niet gewijzigd vast.

Artikel 5

Indien de ambtenaar bezwaar maakt tegen de vastgestelde uitkomst van de functiewaardering vragen gedeputeerde staten binnen twee weken na ontvangst van het bezwaar daaromtrent advies aan de in artikel 6 bedoelde commissie.

Artikel 6

  • 1 Er is een commissie die gedeputeerde staten advies uitbrengt over de haar voorgelegde bezwaren van een ambtenaar tegen de vastgestelde uitkomst nader te noemen de bezwarencommissie functiewaardering

  • 2 De commissie bestaat uit één door de vakorganisaties van overheidspersoneel in het SPA en één door het IWV aangewezen lid en een door beide partijen in het SPA gezamenlijk aangewezen onafhankelijke voorzitter, tevens lid.

  • 3 Voor de voorzitter en elk van de overige leden wordt overeenkomstig het tweede lid een plaatsvervanger aangewezen.

  • 4 De commissie wordt bijgestaan door een secretaris en een plaatsvervangend secretaris.

Artikel 7

  • 1 De commissie stelt de ambtenaar en zijn eventuele raadsman, alsmede de door gedeputeerde staten aangewezen vertegenwoordiger in de gelegenheid in elkaars aanwezigheid te worden gehoord. De commissie kan ook andere personen horen.

  • 2 De commissie brengt haar advies in voltallige samenstelling en bij meerderheid van stemmen uit.

  • 3 De zittingen van de commissie zijn niet openbaar.

  • 4 De commissie adviseert gedeputeerde staten schriftelijk en gemotiveerd over het bezwaarschrift binnen acht weken na ontvangst daarvan, welke termijn eenmaal met vier weken kan worden verlengd.

Artikel 8

  • 1 Een afschrift van het advies van de commissie wordt gelijktijdig met de beslissing op het bezwaarschrift aan de ambtenaar gezonden.

  • 2 Gedeputeerde staten zenden een afschrift van hun beslissing aan de commissie.

Artikel 9

Aan de hand van de in bijlage 3 van deze regeling opgenomen conversietabel wordt op basis van de uitkomst van de functiewaardering de bij de organieke functie behorende salarisschaal bepaald.

Artikel 10

Deze regeling wordt aangehaald als Procedureregeling methodische functiewaardering.

Artikel 11

  • 1

    Deze regeling treedt, na uitgifte van het provinciaal blad waarin zij is geplaatst, in werking met ingang van 1 februari 2004 .

  • 2

    De datum van ingang van deze regeling is bepaald op 1 januari 2005.

  • 3

    De Raamregeling organieke functietypering en -waardering Noord-Holland, vastgesteld bij besluit van 15 mei 1990, nr. 90-160006, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2005, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op feiten die zich tot die datum hebben voorgedaan c.q. zullen voordoen.

Toelichting

Het salaris wordt mede bepaald door de zwaarte van de organieke functie die de ambtenaar vervult.

De zwaarte van de functie wordt bepaald op basis van methodische functiewaardering. In de Collectieve Arbeids- voorwaardenovereenkomst provincies 2002-2003 zijn afspraken gemaakt over de invoering van een sectoraal functiewaarderingssysteem. Daartoe is gekozen voor FUWAPROV dat een vertaling is van het bij het Rijk gehanteerde FUWASYS naar de provinciale situatie.

FUWAPROV is opgenomen in bijlage 1 en maakt integraal onderdeel uit van de regeling. Is de functiewaardering vastgesteld dan wordt op basis daarvan de bij de organieke functie behorende salarisschaal bepaald. Daartoe is een conversietabel ontwikkeld die als bijlage 3 integraal onderdeel uitmaakt van de regeling.

In bijlage 2 zijn de normfuncties opgenomen die een zeer groot deel van alle bij de provincies voorkomende functies dekt. Het gaat hier om voorbeeldfuncties waaraan met behulp van FUWAPROV een waardering is toegekend. De in de provincies voorkomende functies worden in het kader van de functiewaardering getoetst aan de normfuncties. Ook bijlage 2 maakt integraal onderdeel uit van de regeling.

In de regeling is vastgelegd de procedure van totstandkoming van de functiebeschrijving en functiewaardering. Uitgangspunt is dat alle in de provincie voorkomende functies worden beschreven en gewaardeerd. Daarbij gaat het om organieke functies. Dat kunnen overigens ook functies zijn binnen een projectorganisatie.

De vaststelling van de beschrijving is de primaire verantwoordelijkheid van het management. De betrokkenheid van de ambtenaar bij de totstandkoming van de functiebeschrijving is geregeld in artikel 2, eerste lid. Dat speelt uiteraard alleen als er een ambtenaar is die de functie vervult. Dus niet bijvoorbeeld bij beschrijving en waardering van functies waarvoor een vacature is of van in het kader van een reorganisatie te ontwikkelen nieuwe functies. Het is niet mogelijk de ambtenaar er niet bij te betrekken vanwege tijdsdruk of omdat de leidinggevende dat ongewenst of onnodig vindt. De ambtenaar kan tegen de vaststelling van 'zijn' functiebeschrijving ingevolge de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bezwaar en beroep aantekenen.

De functiebeschrijving vormt de basis voor de waardering van de organieke functie. De regeling voorziet in een bedenkingenprocedure tegen de voorgenomen uitkomst van de functiewaardering (artikel 4). Tegen de uiteindelijke vaststelling van de functiewaardering staan ingevolge de Awb bezwaar en beroep open. Bezwaren tegen de uitkomst van de functiewaardering worden voorgelegd aan een bezwarencommissie waarin de bonden en de werkgever paritair met elk één lid zijn vertegenwoordigd. De partijen in het SPA kiezen samen een onafhankelijk voorzitter en plaatsvervangend voorzitter. Voor elk van de leden wordt ook een plaatsvervanger aangewezen. Het betreft hier een centrale bezwarencommissie die de bezwaren van ambtenaren in alle provincies behandelt. Daarmee is de kwaliteit en efficiency van de advisering gediend en kan een uniforme jurisprudentie ontstaan.

Het advies van de commissie is een zwaarwegend advies waaraan gedeputeerde staten zich in beginsel zullen conformeren. Als gedeputeerde staten (bij uitzondering) van het advies afwijken zullen zij gemotiveerd aangeven op welke onderdelen zij dat doen zodat een helder inzicht bestaat in hun opvattingen. De commissie ontvangt steeds een afschrift van de beslissing van gedeputeerde staten op het bezwaarschrift. Daarmee kan de commissie nagaan in welke (uitzonderings)gevallen gedeputeerde staten eventueel zijn afgeweken van het advies en op grond van welke overwegingen.

De adviezen van de commissie en de besluitvorming daarop zijn in geanonimiseerde vorm openbaar.

Als met toepassing van artikel 2, tweede lid, een nieuwe of aangepaste functiebeschrijving is vastgesteld zal die vervolgens worden gewaardeerd. Op basis van de uitkomst van de functiewaardering zal de ambtenaar zo nodig opnieuw worden ingeschaald (als de functiewaardering hoger uitkomt). Uiteraard zal een lagere herwaardering geen nadelige gevolgen hebben voor het salaris van de ambtenaar.

Alhoewel de Procedureregeling methodische functiewaardering provincies (FUWAPROV) op 1 februari 2004 in werking is getreden, dient in 2004 feitelijk nog gewerkt te worden met het systeem van Integrale Methodische Functiewaardering (IMF). In 2004 worden wel al voorbereidende werkzaamheden verricht op basis van de Procedureregeling methodische functiewaardering provincies (FUWAPROV), welke regeling eerst op 1 januari 2005 daadwerkelijk van kracht wordt. Het naast elkaar kunnen/moeten werken van IMF en FUWAPROV gedurende het jaar 2004 moet dan wel formeel geregeld worden.

In artikel 11, leden 1 en 2, is dit naast elkaar kunnen toepassen van IMF en FUWAPROV vastgelegd. Het eerste lid bepaalt de inwerkingtreding van FUWAPROV, waardoor het formeel mogelijk is vanaf die datum op die regeling gebaseerde besluiten te nemen, zoals vast- stelling van functiebeschrijvingen en vaststelling van (voorgenomen) besluiten inzake de waardering van functies. De besluiten kunnen vóór het tijdstip van ingang van FUWAPROV (dus vóór 1 januari 2005) aan de mede- werkers worden toegezonden. Na ontvangst van die besluiten kunnen de medewerkers gebruik maken van de mogelijkheid tot het indienen van bedenkingen en bezwaar In het tweede lid is de datum van ingang van FUWA- PROV geregeld, t.w. 1 januari 2005. Dat willen zeggen dat met ingang van die datum FUWAPROV en de op grond daarvan genomen besluiten (zie hiervoor) pas van kracht worden. Dat betekent dat eerst op 1 januari 2005 zowel de functiebeschrijving als de uitkomst van de waardering feitelijk van kracht worden.

In het derde lid van artikel 11 is de intrekking van de Raamregeling organieke functietypering en -waardering Noord-Holland (het huidige IMF-systeem) geregeld. Om een juridische basis te hebben voor het geval van bezwaar en beroep na 1 januari 2005 tegen besluiten die in 2004 onder de werking van het IMF-systeem zijn genomen, is in datzelfde lid tevens bepaald dat voornoemde raamregeling voor die gevallen ná 1 januari 2005 nog van toepassing blijft.

De toevoeging ‘met dien verstande’ heeft geen juridische noodzaak. Ook zonder die toevoeging is het juridisch mogelijk in 2005 bezwaar/beroep aan te tekenen tegen beslissingen die in 2004 op basis van het IMF-systeem zijn genomen. Door de onderhavige toevoeging wordt deze mogelijkheid nog eens extra aangegeven.

Bijlage 1 bij de Procedureregeling methodische functiewaardering: het systeem FUWAPROV

(Zie cd-rom FUWAPROV)

Bijlage 2 bij de Procedureregeling methodische functiewaardering: overzicht normfuncties met bijbehorende scoreprofielen, hoofdgroepen en functieschalen

Functienaam

schaal

Score op kenmerk

Hoofdgroep

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

1

Beleidsdirecteur

17*

5

5

4

5

5

4

5

5

5

5

5

4

5

5

67=17 VI

2

Hoofd afdeling beleid

15*

4

5

4

4

5

4

5

5

4

5

5

4

4

5

63=15 VI

3

Provinciaal controller

16

5

5

4

4

5

4

5

5

5

5

4

4

4

5

64=16 VI

4

Proagramma-/projectmanager

14*

4

5

4

4

4

4

5

5

4

4

4

4

4

4

59=14 V

5

Hoofd bureau beleid

13*

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

56=13 V

6

Coördinerend beleidsmedewerker/projectleider

13

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

56=13 V

7

Hoofd bureau vergunningverlening

13

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

56=13 V

8

Archiefinspecteur

13

4

4

4

4

3

4

4

4

4

4

4

4

4

4

55=13 V

9

Senior juridisch medewerker

12

4

4

4

4

3

4

4

4

4

4

4

3

4

4

54=12 V

10

Hoofd bureau beheer en onderhoud (wegen)

12

4

4

4

4

3

4

4

4

4

4

4

3

4

3

53=12 V

11

Senior adviseur I&A

12

4

4

4

4

3

4

4

4

4

4

4

3

4

3

53=12V

12

Hoofd bedrijfsbureau

12

4

4

4

4

3

4

4

4

3

4

4

3

4

3

52=12 V

13

Senior beleidsmedewerker FEZ

12

4

4

4

4

3

4

4

3

4

4

4

3

4

3

52=12 V

14

Senior beleidsmedewerker

12

4

4

4

4

3

4

4

3

4

4

4

3

4

3

52=12 V

15

Senior adviseur arbeidsvoorwaarden en rechtspositie

12

4

4

4

4

3

4

4

4

4

4

4

3

4

3

53=12 V

16

Juridisch medewerker

11

4

4

3

4

3

4

3

3

4

4

4

3

4

3

50=11 V

17

Senior projectleider wegen

11

4

4

3

4

3

4

4

3

3

4

4

3

4

3

50=11 V

18

Beleidsmedewerker

11

4

4

3

4

3

4

3

3

3

4

4

3

4

3

49=11 V

19

Beleidsmedewerker FEZ

11

4

4

3

4

3

4

3

3

3

4

4

3

4

3

49=11 V

20

Beleidsmedewerker vergunningen

11

4

3

4

4

3

4

3

3

3

4

4

3

4

3

49=11 IV

21

Informatieanalist

11

4

4

3

4

3

4

3

3

3

4

4

3

4

3

49=11 V

22

Projectleider beleid

11

4

3

3

4

3

4

4

3

3

4

4

3

4

3

49=11 IV

23

Personeelsadviseur

10

4

3

4

4

3

4

3

3

3

4

3

3

3

3

47=10 IV

24

Toezichthouder grote industrie

10

4

3

3

4

3

4

3

3

3

4

4

3

3

3

47=10 IV

25

GIS medewerker

10

4

3

3

4

3

4

3

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

26

Persvoorlichter

10

4

3

4

4

3

4

3

3

3

3

3

3

3

3

46=10 IV

27

Medewerker I&A

10

4

3

4

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

46=10 IV

28

Hoofd facilitaire dienst

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

4

3

3

3

46=10 IV

29

Beleidsondersteunend medewerker

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

30

Junior beleidsmedewerker

10

4

1

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

47=10 Va

31

Bedrijfskundig medewerker

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

32

Medewerker grondverwerving

10

4

3

3

3

3

3

4

3

3

3

3

3

4

3

45=10 IV

33

Medewerker begrotingsvoorbereiding en begrotingsuitvoering

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

34

Opsporingsmedewerker

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

35

Secretaris

10

4

3

3

4

3

3

4

3

3

3

3

3

3

3

45=10 IV

36

Functioneel applicatiebeheerder

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

42=9 IV

37

Rayonhoofd

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

42=9 IV

38

Beleidsondersteuner

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

42=9 IV

39

Inkoper

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

42=9 IV

40

Projectleider voorbereiding

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

42=9 IV

41

Projectleider uitvoering

9

3

3

3

3

3

3

3

3

3

2

3

3

4

3

42=9 III

42

Medewerker personeelszaken

8

3

3

3

3

2

3

3

3

3

3

3

3

3

3

41=8 IV

43

Netwerkbeheerder

8

3

3

3

3

3

3

3

3

3

2

3

3

3

3

41=8 III

44

Toezichthouder kleine industrie

8

3

3

3

3

3

2

3

3

3

3

3

3

3

3

41=8 IV

45

Medewerker verkeersongevallen

8

3

3

3

3

3

2

3

3

3

3

3

3

3

2

40=8 IV

46

Hoofd secretariaat

8

3

3

3

3

3

2

3

3

3

2

3

3

3

3

40=8 III

47

Planadviseur (medewerker vergunningen)

8

3

2

3

3

2

3

3

3

3

3

3

2

3

3

39=8 III

48

Technisch medewerker vergunningen

8

3

2

3

3

2

3

3

3

3

3

3

2

3

3

39=8 III

49

Medewerker financiële administratie

8

3

3

3

3

2

3

3

3

2

3

3

3

3

2

39=8 IV

50

Technisch applicatie beheerder

8

3

2

3

3

2

3

3

3

2

3

3

3

3

2

38=8 III

51

Opzichter nieuwe werken

8

3

2

3

3

2

3

3

3

2

3

3

2

3

3

38=8 III

52

Meettechnicus

7

3

2

2

3

2

3

3

2

3

3

3

2

2

2

35=7 III

53

Rekenaar

7

3

2

2

3

2

3

3

2

2

3

3

2

3

2

35=7 III

54

Analist

7

3

2

3

3

2

3

3

3

2

3

3

2

2

2

36=7 III

55

Allround informatieverzorger

7

3

2

3

3

2

3

3

3

3

3

3

2

2

2

37=7 III

56

Directiesecretaresse

7

3

2

2

3

2

3

3

2

3

3

2

2

3

3

36=7 III

57

Vormgever

7

3

3

2

3

2

3

3

2

2

3

3

3

2

2

36=7 III

58

Cartografisch/GIS medewerker

7

3

2

2

3

2

2

3

3

2

3

3

2

3

2

35=7 III

59

Technisch medewerker

6

3

2

2

3

2

3

3

2

2

3

2

3

2

2

34=6 III

60

Medewerker helpdesk

6

3

2

2

3

2

2

3

2

2

3

3

2

2

2

33=6 III

61

Medewerker budgetbewaking

6

3

2

2

3

2

2

3

2

2

3

2

2

2

2

32=6 II

62

Steunpuntbeheerder

6

3

2

2

3

2

2

3

2

2

3

2

2

2

2

32=6 II

63

Landmeter

6

3

2

2

2

2

2

2

2

2

2

3

2

2

2

32=6 III

64

Afdelingssecretaresse

6

3

2

2

2

2

2

2

2

2

2

3

2

2

2

32=6 II

65

Informatieverzorger

5

3

2

2

2

2

2

3

2

2

2

2

2

2

2

30=5 II

66

Kantonnier

5

3

2

2

2

2

2

3

2

2

2

2

2

2

2

30=5 II

67

Muskusrattenbestrijder

5

3

2

2

2

2

2

3

2

2

2

2

2

2

2

30=5 II

68

Secretaresse

5

3

2

2

2

2

2

3

2

2

2

2

2

2

2

30=5 II

69

Onderhoudstechnicus

5

3

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

29=5 II

70

Vaktechnische medewerker electro

5

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

28=5 II

71

Administratief ondersteuner

4

2

2

2

2

2

2

1

2

2

2

2

2

2

2

27=4 II

72

Vaktechnisch uitvoerend medewerker

4

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

1

2

2

2

27=4 II

73

Onderhoudsmonteur

4

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

1

2

27=4 II

74

Schouwkantonnier

4

2

2

1

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

27=4 II

75

Medewerker muskusrattenbestrijding

4

2

2

2

2

2

1

2

2

2

2

2

2

1

1

25=4 II

76

Sluiswachter

4

2

2

1

2

2

1

2

1

2

2

2

2

2

2

25=4 II

77

Chauffeur

3

2

2

2

2

1

1

1

1

2

2

2

2

2

2

24=3 II

78

Telefonist/receptionist

3

2

2

1

2

2

1

1

1

2

2

2

2

2

1

23=3 II

79

Uitvoerend medewerker

3

2

2

2

2

2

1

1

2

2

2

21

1

1

1

22=3 II

80

Medewerker postbehandeling

2

2

2

2

1

1

1

1

1

1

2

2

2

1

1

20=2 I

81

Medewerker bedrijfsrestaurant

2

2

2

1

1

1

1

1

1

2

2

1

2

1

1

19=2 I

82

Administratief assistent

2

1

1

2

1

1

1

1

1

1

2

1

2

1

1

17=2 I

83

Algemeen assistent

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2

1

2

1

1

16=1 I

84

Assistent

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

21

1

2

1

1

16=1 I

*Waarderingsstramien: de laagste variant is beschreven en gewaardeerd. Afhankelijk van de organisatorische ophanging van de functie, de politiekbestuurlijke en maatschappelijke gevoeligheid van het beleidsveld en de omvang van het beleidsveld kan een differentiatie naar waarderingsniveau optreden

De 14 kenmerken van FUWAPROV

  • 1.

    Aard van de werkzaamheden.

  • 2.

    Doel van de werkzaamheden.

  • 3.

    Effect van de werkzaamheden.

  • 4.

    Aanpak van de werkzaamheden.

  • 5.

    Dynamiek van de werkzaamheden.

  • 6.

    Keuzevrijheid.

  • 7.

    Complexiteit van de beslissingen.

  • 8.

    Effect van de beslissingen.

  • 9.

    Kader.

  • 10.

    Wijze van controle.

  • 11.

    Kennis.

  • 12.

    Vaardigheden.

  • 13.

    Aard van de contacten.

  • 14.

    Doel van de contacten

Bijlage 3 bij de Procedureregeling methodische functiewaardering: conversietabel FUWAPROV

Salarisschaal

Hoofdgroep 1 t/m 5

Hoofdgroep 6

Somscores

Somscores

1

14 t/m 16

2

17 t/m 20

3

21 t/m 24

4

25 t/m 27

5

28 t/m 30

6

31 t/m 34

7

35 t/m 37

8

38 t/m 41

9

42 t/m 44

10

45 t/m 48

11

49 t/m 51

12

52 t/m 54

13

55 t/m 58

57 t/m 58

14

59 t/m 61

59 t/m 60

15

62 t/m 65

61 t/m 63

16

64 t/m 66

17

67 t/m 69

18

70

De hoofdgroep wordt berekend op basis van de kenmerken: Doel van de werkzaamheden (KM 2), Keuzevrijheid (KM6), Kader (KM 9) en Kennis (KM 11). De berekening gebeurt volgens de formule: H=RND (0,459 x KM 2 +0,311 x KM 6 + 0,244 x KM 9 + 0,296 x KM 11 - 0,272).

Ondertekening

Haarlem, 10 mei 2004
Gedeputeerde Staten voornoemd,
H.C.J.L. Borghouts, voorzitter.
H.W.M. Oppenhuis de Jong, provinciesecretaris.